{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.582 visninger | Oprettet:

Martin H
Martin H
Tilmeldt:
3. nov 2017
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 4

KOndens eller olie {{forumTopicSubject}}

Hej venner

Jeg har denne golf 4 1,6

Der er en del slam på olielåget
MEN kan ikke finde ud af om det er kondens eller ej

Kølervæske er frisk rød og klar

Bilen bliver ikke brugt til hverdag kun start og sluk engang i mellem

Er der bare ud og få gang i motoren eller ???

Tak


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KOndens eller olie
  • #1   4. jan 2018 Kondensvand i olien.
    Det kommer hvis bilen ikke når at blive ordenlig varm når den er ude og køre.
    Tør dækslet af, og kør en lang tur så den bliver gennemvarm.


  • #3   4. jan 2018 "Bilen bliver ikke brugt til hverdag kun start og sluk engang i mellem "

    Hvis bilen bliver brugt meget lidt skal man stadig skifte olie 1 gang om året smiley

    Det ligner bare alm kondens dannelse, det er helt normalt på denne årstid smiley Især hvis bilen køre korteture.


  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 4
    #4   4. jan 2018 Okay mange tak

    Hvad kan det betyde at motoren ikke rigtigt vil noget når den er kold

    Altså når jeg starter den går den op og ned i omdrejninger
    Før den kommer til sig selv hvis man kan sige sådan

    Den går meget ujævnt i tomgang når man starter den og efter et stykke tid så begynder den at være normal igen?

    Mistænker på temperatur måler eller gaspjæld smiley


  • #5   4. jan 2018 Biler står generelt højt i tomgang når de er kolde, da de får mere brændstof til at varme det hele op.
    Eller mener du at den svinger op og ned?


  • #6   4. jan 2018 For mange koldstarter og for korte ture .

    Kender det selv : Jeg har lige opgjort mit kørselsbehov i min bil siden jeg købte den i efteråret : Jeg har kørt 136 km om ugen i gennemsnit siden jeg fik den, og mit dæksel ser også sådan ud .


  • #7   4. jan 2018 De har er langt pliepåfyldini games rør på 16v versionen de ser sådan ud næsten ligemeget hvad. Der kommer lidt olie tåge der op og det bliver sjældent ret varmt lige der så det ikke noget du skal bekymre dig om, hvis du er nervøs så hiver du topplacering af og det tør og kigger lige ned til ventilerne inden du starter bilen efter den har stået natten over

  • #8   4. jan 2018 min har også kondens i dag selvom jeg kørte 700km i går, og den bruger ikke ret meget olie, men jeg skifter olien gerne 5-8000km før bilen siger det (BMW 316TI)

  • #9   5. jan 2018 Tror helt sikkert også min ser sådan ud.
    6 km på arbejde og 6 km hjem igen... Det ikke godt for motoren. Men det sgu for langt og cykle smiley .


  • #11   5. jan 2018 #10

    Tjoe men i det her tilfælde ville en hybrid nok være god for mig.
    Så kan bilen sige, Fuck det. jeg køre på EL hvis jeg ikke skal længere.
    Det gir mindre slid på stempel og cylindervæg.... hilsen den gamle scooter dreng smiley


Kommentér på:
KOndens eller olie

Annonce