{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Rustbeskyttelse?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Vi har købt en seat altea i juli måned. Jeg har så snakket med seat og de vil ikke anbefale mig at rustbeskytte min bil, da jeg så vil miste de 12 års garanti ved dem (den store omgang rustbeskyttelse). Og ved Pave siger de at det ikke passer. Men foreslog mig at jeg kunne få lavet en undervognsbehandling. (sådan at der ikke bliver boret nogen huller) Også mener de at det er bedst at få det gjort inden bilens første vinter.
Men hvad gør I? Har brug for nogen råd:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rustbeskyttelse??
  • #1   27. sep 2006 det må de ikk sige det der.. det sagde de også til min far.. så gik han ind og snakkede med chefen.. og så faldte garantien ikk alligevel smiley

  • #2   27. sep 2006 få den undervognsbehandlet.. det kan ikke passe.. hvis du skal beholde garantien mener jeg at den skal behandles hvert 3. år.. står der ikke noget i papirene til bilen?

  • #3   27. sep 2006 passat fordi man ofte laver huller i vanger/paneler for at komme til at sprøjte anti rust middel derind

  • #4   27. sep 2006 Det har noget og gøre med at man i dag på nye biler giver "udsætte" steder en zink behandlen så den ruster og ikk bilen !! bliver den dækket af pava kan den ikk ruste og så ruster bilen istedet!! !! har jeg hørt!! men synesda også den skal behandlens med det samme og så hvert 2 år !! så holder den ad bedst !! Se bare militæret biler !! der er næsten en rust i dem i bunden/vanger og de bliver behanlet hvart 1år !!

    HÅber det kunne hjælpe dig med dit problem!!

    Mvh Michael C. Justesen aka DusK


  • #5   27. sep 2006 Garanteret fordi bilen er galvaniseret.

    Når du så borer huller for at komme ind i vanger og panelerne, så bryder man jo galvaniseringen, og sætter en gummi-prop i istedet.

    Men hellere det end så at skulle få Seat til at lave pladearbejde på ens bil når det ER for sent.

    Hvad enten du mister garantien eller ej.. så fuck dem. Bare giv den dinitrol, pava eller hvad du nu sværger mest til i hulrummene smiley


  • #6   27. sep 2006 SELVFØLGELIG må de sige det?!?!?!? det er dem som laver reglerne... Du skal bare få det gjort et sted hvor de går med til at skille bilen ad og behandle den uden at bore huller. Det er først når du begynder at bore huller osv garantien ryger... Min forhandler (Seat i Tilst) kunne godt skaffe mig en undervognsbehandling igennem pava, hvor deres garanti ikke bortfaldt...
    Så jo det kan lade sig gøre, men du må IKKE bore huller.. Desuden risikere du at dine airbags kan melde fejl hvis den får hulrums behandling. Det er dog ikke så tit det sker;o)


Kommentér på:
Rustbeskyttelse??

Annonce