{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.845 visninger | Oprettet:

Benjamin J
Benjamin J
Tilmeldt:
9. jan 2018
Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50

Købe eller Lease? Ny eller brugt? {{forumTopicSubject}}

Er snart færdig med kørekort, og vi ønsker selvfølgelig at få os en bil.
Men faktum er at jeg ikke ved noget som helst om biler, og ej heller har erfaring med bilkøb.

Mig og konen har til rådighed et økonomisk råderum på 6000 kr om måneden (altså 6000 kr efter alle faste udgifter til budgetkontoen og madbudgettet er trukket fra).
Så lægger vi 2000 kr til side i opsparingen hver måned, og det vil vi helst gerne fortsætte med, så ender vi på 4000 kr om måneden til rådighed til bil.

Men så er mit spørgsmål.
Vi kigger efter en lille bil, som feks den nye VW UP, Golf, Polo, ja en Mazda 3 ville da bestemt ikke være tosset, men nok lidt urealistisk.

Høre kun dårlige ting om at lease biler, især små biler skulle det ikke kunne betale sig, men hvis nogle herinde har erfaring med at lease, så sig endelig frem.:)

Helt ny bil er ikke et krav, tænker nærmere at finde en af overstående modeller hos forhandlerne som har kørt de der 10-30.000 km og som kun er et år gamle, men alligevel spare en sjat.

Flere jeg kender har også anbefalet mig bare at tage 10.000 kr med til de forskellige brugtvognsforhandlere, og købe en nysynet dyt.
og jo det ville jo nok være billigere (hvis ikke noget får i stykker i perioden op til syn).
Men bare forskellen på at køre i en Peugeot 206 og en ny VW UP er ret stor, det er bare lækkert med de nye biler med stille motor og hvor man ikke skal bruge begge hænder for at tvinge gearstangen rundt.

Vores veninde og nabo har lige købt en mitsubishi space star som har kørt 25.000 km og er et år og 3 måneder gammel, til den nette sum af 83.000 kr med stadig over 3 års garanti.
Hun afbetaler 1100 kr om måneden på bilen, og betaler 650 kroner årligt for grøn ejerafgift, og 380 kr om måneden i forsikring (inkl vejhjælp). Og de nye små biler køre jo så langt på literen, at hun bruger ca 300 kr om måneden på benzin (hun køre hver dag til og fra arbejde).

Altså en næsten ny lækker bil, til under 1900 kr om måneden inkl alt.

Så det var lidt den samme tanke jeg havde at vi skulle gøre.
Men der kan være nogle ting jeg har overset eller ikke tænkt over. Og måske helt andre bedre, mere stabile, billigere eller bedre løsninger.

Kom endelig med erfaringer, ideer eller konstruktiv kritik.:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe eller Lease? Ny eller brugt?
  • #1   9. jan 2018 Du skal huske og indregne lidt service og reps i det budget osse.
    En forholdsvis ny bil skulle ikke gå i stykker som sådan, men stadig serviceres i ny og næ.
    Et par 100kr om måneden afsat til det er nok ikke helt skævt.

    Ud over det så er det i mine øjne ikke en dårlig ide i har, med hensyn til købe af en ca et år gammel bil, dog skal du være opmærksom på at det kan være nemmere og låne til en sprit ny, kontra en "brugt" bil.

    Leasing på en så billig bil er alt alt for dyr i mine øjne.
    Så er det bedre og købe en ny bil med service aftale, Aygo kunne man ihvertfald købe før i tiden med service aftale, så eneste udgifter man havde udover (service/finansiering) var forsikring, brændstof og dæk.


  • #2   9. jan 2018 Hvis det bare er et køretøj man leder efter fra A til B, så ville jeg da helt klart leasse en bil. En bil som VW up eller andet i den størrelse.
    Suzuki havde på et tidspunkt deres Clerio model, som kostede 0 kr i oprettelse, 1500 kr om måneden og nul% i rente ved afbetaling i 8 år. Det var self. ikke leasing, men at købe bilen.



  • #3   9. jan 2018 Det vil jo være fuldstændigt tosset og lease en bil, i den pris klasse.
    Self har man en minimal risiko for at der går noget i stykker, men en bil som en Aygo eller up findes der jo tusindevis af, så skulle være underligt om ikke man kunne finde nogen billige stumper.

    https://www.suzuki.dk/koebsguide/finansiering/privatleasing?gclid=Cj0KCQiAyszSBRDJARIsAHAqQ4qXPpLLkMGdveVMXZ9hF9wqKpDVPtIG23MDVJNpv0ONPM9b7VyHUHoaAsTCEALw_wcB

    Se f.eks Suzuki leasing, med kun 10.000 km om årer har man jo allerede betalt 2/3 af bilens pris og man må kun køre 30.000 på de 3 år.


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #4   9. jan 2018 Kent R. Ja det er præsis det jeg ofte høre omkring leasing. Det er nok mest hensigtsmæssigt hvis man ønsker at køre rundt i en stor ny Audi.
    Og ang bilens reelle værdi, så nævner du jo også at man ender med at betale det meste af bilens pris, på trods af at man er begrænset i kørte km.

    Tror at jeg lige så forsigtigt går bort fra den tanke om at lease.:)

    Ang det at låne.
    Hun afdrager på bilen direkte til forhandleren (autoriseret bilhandel, ikke en skummel brugtvogns gut).
    Tror endda også at renten var meget billigere end hvis hun lånt pengene af egen bank.
    Men det er ikke noget jeg ved med sikkerhed.

    Ja, det med almen service og dæk havde jeg ikke tænkt over.
    Tror at jeg opretter en lille ekstra konto specifikt til biludgifter, og smider 300 kr over hver måned, så der er til hvis/når det bliver nødvendigt.

    D.D. Det er ikke kun til at køre fra A til B.:)
    Den vil blive brugt til et hav af ting, som alle andre familier med børn bruger deres bil til, inkl ferier.
    Hvilket også gør leasing svært, da antallet af kørte km vil variere voldsomt.
    Og selvfølgelig, havde vi haft mere end et barn, så havde det nok været en lidt større bil vi ville kigge efter.


  • #5   9. jan 2018 Yep du ny I bil verden. Biler er kun blevet ringere de sidste 10-15år. 206 køre med en højere komfort. Bedre lyd Dæmpning og gearskiftet er dejligt blødt.. De køre med 4cylindrede motore der gør dem dejlig rolige, i modsætning til de fleste Micro biler der kun køre 2-3cylindre der vibrerende og Larmer.
    For 10.000kr. kan du være heldig eller ud heldig men det kan du hele vejen op igennem prislagende. Problemet med at kæbe end helt ny bil er den skal være betalt inden garantien udløber eller stå du med en regning på noget der er istykker og stadig har en gæld....


  • #6   9. jan 2018 Min svigerdatter har købt seat mii til 1600 om måneden incl forsikring plus service da service aftale var spild af penge i følge forhandler skulle give 199 pr mdr for serviceaftale og service koster ca 1500

  • #7   9. jan 2018 Sø-propel

    Du kan jo på ingen måder sammenligne en microbil med en anden klasse.
    En bil som en 206 er jo ikke en b klasse bil, det jo ligesom at sammenligne pære og bananer.
    Microbilerne/billig bilerne er jo en i en klasse for sig selv, og ja alt er sparet så meget som muligt, men det ved man jo når man køber.
    Jeg ville da til en hver tid hellere have en Aygo som har gået 30.000 km end en 206 som har gået 2-300.000 km, selvom om microbilerne er billige, så er motor og gear jo kendt gennemprøvet teknik som ikke lige springer i luften hver dag.
    Og ja jeg har flere venner som har/har haft microbiler i mange år.

    Der er da ingen krav om at bilen skal være betalt, bare fordi den ikke har garanti, self vil man overtage risikoen når garantien udløber men sådan er det jo med alle ting.
    Det vil jo være fuldstændig tosset og forvente en sælgers bil skulle være betalt på et år, kun fordi garantien udløber når han i første år runder 100.000 km.


  • #8   9. jan 2018 Benjamin

    Ja leasing er en god ide ved en dyr bil, da man spare en masse på værditabet.
    Billig biler nej.

    Altså nu er det ved finansieringen jo ikke kun renten du skal kigge på, men de samlede omkostninger i hele lånet løbetid.
    Selvom du har en rente på 0,5 % så kan omkostningerne ved siden af sagtens gøre lånet meget dyre end.
    Det er nemmere og sammenligne ÅOP så smiley


  • #9   9. jan 2018 #7 det er TS der selv sammenligner en 206 og en UP! Og har fejlagtigt antaget at en ny bil pr automatik er bedre end en 20år gammel bil... Hvis han som han selv siger ønsker at ligge 300kr I vedligeholdese så bliver det svært selv bare at dække service på en ny bil med de penge med mindre man køre så lidt at et årligt service er nok. Og selv der få man ikke lavet meget for 3600kr.

  • #10   9. jan 2018 Sø-propel

    Altså min eks havde en C1 og der kostede et service ved Citroën ca 2000kr
    Så helt skævt er det ikke.
    Self an på hvor mange km man spoler på smiley

    Dog kommer der jo hurtigt andre ting indover, så som syn, dæk, bremser osv osv som jo ikke nødvendigvis skal skiftes hvert år.

    Men det jo igen en erfaring man må gøre sig som bil ejer.
    Men i mine øjne vil det være nemmere og holde et budget med en "ny" bil kontra en brugt, især hvis man intet kan selv.


  • #11   9. jan 2018 Det jo som man tager det. I princippet ja. Hvis man betaler din bil kontant så det lettere at overskue. Men betaler man 1000kr af om måneden og ligger 300kr til vedligeholdese så ville du jo havde 1300kr om måneden at vedligeholde en ældre bil der er betalt kontant.
    Min ven købte en helt ny focus til 250.000kr han betaler 2500-3000kr om måneden i afdrag og der ud over spare op til service og slider. 1000kr om måneden (han køre 45000km årligt)
    Jeg ligger 200kr til ejerafgift og 1000 til vedligeholdese han køre 25km/l jeg køre 17.5 tilgengæld er min mere simpel så jeg kan lave den selv og så det en gennemprøvede motor der holder. Min besparelse 2300-2800kr om måneden + min forsikring er billigere da kasko ikke er nødvendigt


  • #12   9. jan 2018 Men i trådstarters øjemed er han jo ikke mekaniker, og derfor vil han altid skulle på værksted.
    Om bilen er ny eller gammel?

    Dernæst kan man jo så tage eksemplet med en 206, med 200000 km på bagen kontra en Aygo med 30000 km.
    Peugeot kan jeg ihvertfald forudsige, at der skal skiftes en tandrem, så det en kobling som kan gå, udstødning er potentielt osse et problem, elektriske fejl på div dele (tænding, starter, generator osv).
    Så der hjulophæng og dæmpere evt køleren.

    Alt i alt så er der risiko mæssigt meget større chance for at noget går galt og ødelægger budgettet.

    Jeg har selv passet mine forældres to tidligere biler, en alto og en baleno fra 99/00, som de solgte for en 3 år siden.
    I de 14-15 år de havde bilerne, blev der kun lavet service og skifte lidt slid dele (bremser, tandrem, olie/filter, tændrør osv)
    I bilernes første 5-6 år koste de ikke andet end service.

    Der er selv osse forskel på hvor meget udstyr som kan få mekaniker kløe, men tager man en Aygo så er det altså meget basic hvad der er i dem, mindre teknik, mindre ting der gå i stykker smiley


  • #13   9. jan 2018 Jeg kan slet ikke se fordelen ved at eje og slet ikke hvis der bare er lidt luft i budgettet.

    Lease en Ny polo.
    5000,- her og nu
    2299 om måneden x 36
    ejer afgift 545 om året
    Total efter 36 mdr: 89,399,- ja det er mange penge men det koster det at have ny bil i dk

    At eje samme bil:
    Bilen koster godt 180,000 før den står på plader her hjemme og med elruder kun foran etc. og en radio.

    Så er der stadig de 545 om året i afgift
    Der skal i dette og mange,s tilfælde lånes penge.
    Vi leger i har 20.000 og skal låne de 160,000 det gør at i skal side med over 4500 i afdrag om måneden hvis i vælger at betale bilen over 5 år.
    Så er der kreditomkostninger over de 5 år som er godt 43,000 smiley det kan man så ligge oven i bilen til 180,000= 223,000 har den kostet dig.

    Bilen har helt sikket tabt 60-100,000 efter de 5 år.
    Vi maler fanden på vægen og siger 100,000 hvilket jeg tror er meget realistisk. Med udvikling og måske afgifter i fremtiden.

    Det værditab kan man tage og dividerer ud på de 5 år / 60 MDR = 1666,- taber den om måneden i pris.
    Dette oven i de 43,000 som var kredit omkostninger osv, osv.
    Fik jeg sagt at som ejer skal du selv vedlige holde den med service? De før omtalte 2000,- om året i grove træk som er nævnt længer oppe i tråden.
    Du bliver ved mad at kaste penge i den og måske er vi ude i at den koster næsten 6000 at eje. Ja det er din om 5 år.

    Jeg skal ikke bede dig dreje til højre eller venstre/Lease eller eje.
    Men tag det ud af kontekst som du kan bruge og giver mening.

    Jeg har leaset de sidste 5 år og forsætter med det. Jeg er glad for en ny problemfri bil og de faste udgifter som vi har vurderet vi vil og kan betale.

    Så rejser vi 2 gange om året med ungerne for de opsparet penge i stedet for at kalde os bilejer.


  • #14   9. jan 2018 Michael du er så begrænset I KM kørt pr år. Fik et tilbud for nogle år siden. Jeg skulle betale 7.990kr om måneden for en Fiat 500 pga. jeg køre 45000km.. De fleste Leasing aftaler kan jo dårligt dække turen til bager'en om søndagen hvis man bor lidt ude på landet.

  • #15   9. jan 2018 Jeg bor på landet og vi leaser for 20,000 km.
    Vi har tre biler smiley Det giver naturligvis noget fleksibilitet. Mor,s bil Fars, bil og sommer bil.

    Men det plejer at række hvis vi bytter lidt og min kone nogle dage arbejder hjemme.
    De overkørte kilometer faktisk ikke særlige dyre og det er billigere at over køre 5000 km frem for at gå til næste leasings ydelse trin. Så det gør vi ikke :_)


  • #16   9. jan 2018 Var jeg i din situation ville jeg IKKE købe en gammel bil til 10000kr!

    Der er så meget der kan gå galt, og det er jo ikke dem der rådgiver dig til at gøre det, som betaler udgifterne for dig, eller giver dig en lånebil hver gang den er i stykker. Plus der jo altså er sket meget med sikkerheden i biler på 10-20 år

    mit råd:

    Tag ud og se på en ny Hyundai i10 (eller måske en 1 år gammel i20). Hyundai yder 5 års garanti og ubegrænset km, og få dig så en serviceaftale til bilen. Uanset om det kan svare sig. Så skal du ikke tænke på noget i 4-5år

    eller

    Tag ud til Kia og se på en Picanto (eller en 1 år gammel Rio). Kia yder 7 års garanti eller indtil den har kørt 150000km, hvad der nu kommer først. Og gør det samme som ovenstående

    Hyundai og Kia er mærker der kan konkurrere på fuldt niveau, og på nogen punkter bedre niveau end mange europæiske bilmærker


  • #17   9. jan 2018 Nu er problemet med leasing jo at trådstarter ikke ønsker andet end en microbil.

    Tager du eksemplet med Suzuki som jeg lagde op, så vil du for hver 5000 km, ligge 300kr oveni ydelse om måneden, runder du så 20-30.000 km om året så er bilen betalt i leasing perioden.
    Self uden kredit omkostninger.

    Jeg er ihvertfald ret sikker på, at tager du bilen og holder den 10 år.
    Så vil ejerskab slå leasing i pris.
    Self står man med en risiko ved ejerskab, men hvis man ikke ligefrem køber en hightech bil, så ser jeg ikke det store problem.


  • #18   9. jan 2018 Jeg overvejede selv at lease, men det kunne på ingen måde hænge sammen, med mindre jeg var fuldstændig hooked på hele tiden at køre i en ny ( max 3 år ) bil .

    Endte med at købe i stedet for, og endte i en knap 5 år gammel 208, der kostede det halve af en tilsvarende ny,

    Det ville koste 90.000 at lease en 208 og for mit vedkommende maks 30.000 km på 3 år. Jeg regner med at beholde min i minimum 6 år, og selv om der kommer reparationer undervejs så vil jeg alligevel kunne køre for det samme beløb men i 6 år .


  • #20   11. jan 2018 300 kr om mdr til service burde da være nok smiley Jeg giver mellem 2800 og 3200 for service af min diesel hver 25.000, dog har jeg måtte skifte bremser udover service der koster 6000 for alle 4 skiver/klodser

    Jeg har 10 år/200.000 km garanti på drivlinen og med en årlig afgift på ca 250 kr og lidt mere komfort end mikrobilerne samt udstyr som aut klima, aut lys, aut viskere, CarPlay med navi, Spotify, Siri osv jeg har også parkeringsensorer osv
    Deres kampagne modeller koster en 150.000 med næsten alt i udstyr som over de næste 5-8 år så de 40.000 nok ikke er den store mdr mer pris smiley

    Men hvor mange km kører i om året?


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #21   12. jan 2018 Undskyld det sene svar, har haft rigtig meget om ørerne i disse dage.
    Men alle svar, tips, erfaringer og holdninger er dybt værdsat, og læser hver eneste af dem når jeg kan.:)

    Ja jeg er ikke mekaniker, langtfra. Jeg er uddannet kok, og har ingen ide om at skulle rode med bilen selv.
    Vi er 2 voksne og et barn, og der kommer desværre ikke flere børn til selvom vi gerne ville (bortoperation af div pga livmoderhalskræft) smiley
    Så det er primært en mindre bil vi er på udkig efter.

    Vi har også set os lidt (meget) forelsket i den nye Suzuki Baleno, gerne active eller eksklusive modellen.
    Men det afhænger også af hvad banken eller forhandleren mener om vores kreditværdighed.
    Vi har aldrig været i RKI, vi har aldrig taget kviklån eller forbrugslån, vi har aldrig misset en eneste regning eller fået så meget som en rykker.
    Men vi får kun 21.000 kr udbetalt om måneden, = 10.000 kr til budgetkontoen, 5000 kr til mad budget, 6000 kr tilbage hvoraf de 2000 kr kommer i opsparing og 4000 kr er øremærket til biludgifter. Men hvis biludgifter kun bliver 3000 kr, så er det jo kun dejligt.:)
    Men det er jo ikke en høj indkomst vi har lige PT, så er lidt i tvivl om banken bare vil falde ned af stolen af grin hvis vi spørger om et billån på feks 150.000 kr.
    Som sagt har vi 6000 kr efter alle udgifter og madbudgettet + 30.000 sparet op som vi kan smide i handlen.

    Hvor mange kilometer vi køre har jeg ikke den fjerneste ide om da det jo er første gang.:)
    Men den vil blive brugt flittigt til at køre på arbejde (ca 20 km hver vej), køre sønnike til spejder, til fisketure, og evt bilferie samt alm familiefornøjelser.

    Og som Kent skriver, så regner jeg stærkt med at vi skal have bilen i de næste 10 år som minimum.

    Men aner ikke om det overhoved er realistisk.
    Vi har ikke fast ejendom at stille som sikkerhed for et evt billån da vi bor i lejlighed.
    Konen er på elevløn lige PT da hun er i gang med ny uddannelse, og jeg er sygemeldt lige PT og har de sidste par år været igennem 54 indlæggelser og 3 operationer, og skal nu hvor jeg er ovenpå og klar igen, til et karriereskifte hvor jeg tager vagtkursus og søger hos feks G4S.

    Og det er jo ustabilt, hvilket er et fy ord nede i banken.

    Så mens vi er i gang, hvis der er nogen som har erfaringer med billån eller afdrag via forhandler og kreditværdighed, så sig endelig til.
    Okay, totalt overshare og langt svar. smiley
    Bær over med mig.


  • #22   12. jan 2018 Altså nu har mine forældre haft Suzuki siden 99/00, en alto og den sidste model baleno, pt har de en 3 år gammel switf.
    Må sige at suzukierne har virkelig været billige og have, self hjulpet af at jeg har lavet bil for dem, når de var ude over garantien (så vidt muligt jeg havde tid).
    Efter jeg er blevet maskinmester fik de synet bilerne er par gange hos mekaniker.

    Men der har på de to første ikke været nogen store kæmpe udgifter, forbundet med og have bilerne, begge blev solgt efter 14/15 år, med 150/200 tkm på klokken.
    Det eneste de har brugt penge på som jeg mener er godt givet ud, er Pava behandling.

    Hvis du har tænkte dig og have bilen i f.eks 10-15, vil jeg helt sikkert ofre Pava på den, og helst første behandling inden den kommer på vejen.

    Prisen på Pava løber nok ikke helt op i og skulle lave rust efter ti år, og når det så endelig begynder så løber det stærkt.

    Med hensyn til økonomi, så tror jeg ikke hverken finansering eller banken vil være alt for afvisende, hvis i ellers er ærlige omkring tingene, og kan vise i har sparet 30.000 op.


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #23   14. jan 2018 Vi regner bestemt med at have bilen så længe som muligt, og det med Pava lyder som en god ide. Havde ikke hørt om det før, men slog det op på google. Tak for tippet.:)

    Hmm, ja jeg må jo gå ned til min bankrådgiver og høre dem ad.
    Tror næsten det er nemmere at spørge hvor hvor meget de er villige til at låne os.
    Men puha, ÅOP og renter for et lån på feks 150.000 løber jo op i alt mellem 40.000 og 60.000 kr ved en løbetid på 10 år.:O

    Men sådan er det jo.:P

    Når du siger at der ikke har været de store udgifter med deres to Suzuki'er, er det så udover Dæk, bremseklodser/skiver, kilerem, gearkasse og lygtepære?

    Og et sidste spørgsmål jeg har tænkt på i dag.
    Alting ser jo så fint ud i forhandlernes garantier på feks 4-5-7 år alt efter mærke.
    Men når noget lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også. Så er det noget bestemt jeg skal være opmærksom på, som i andre med erfaring som bilejere har fundet ud af med tiden?


  • #24   14. jan 2018 Hvad garantien dækker og ikke dækker smiley

  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #25   14. jan 2018 Benzin eller Diesel? smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #26   14. jan 2018 "Rigtige" banker, dem med filialer, er underlagt andre krav end netbanker og attraktiv finansiering, findes oftest ved internetbanker, såsom Santander, ikano osv.

  • #27   14. jan 2018 Nej der har været utroligt lidt uforudsete udgifter på de biler, af hvad jeg kan huske var det en benzin tank, last ventil til bremserne, lidt udstødning, ABS følere og lidt bære arme smiley

    Self er noget af det ting som man vil forvente kan gå i stykker når man har bilen i så mange år, men kæmpe værksteds regninger hvert år, nej.

    Men finansieringen så får du ikke et bil lån med længere løbetid end 7 år (jeg kender ikke til længere løbe tid)
    Men ja man skal være opmærksom og hellere spørge 10 steder end 5.


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #28   15. jan 2018 Det lyder rigtig godt, men måske de bare var heldige med deres bil.
    Eller er det generelt standarden med Suzuki? Har altid troet at Toyota og Volvo var de biler med mindst reparation og som levede længst.

    Skal ikke kunne sige hvad forhandlernes afdragsmuligheder siger, og ej heller santander.
    Men hos danske bank hvor vi er kunder, ser lånetilbuddet med variabel rente sådan ud.

    Udbetalt lånebeløb (samlet kreditbeløb) 150.000 kr.
    Hovedstol 159.194 kr.
    Løbetid 10 år
    Månedlig betaling før skat 1.607 - 2.075 kr.

    Renter
    Årlig rente (variabel) 3,95 - 9,75 %
    Debitorrente 4,01 - 10,11 %
    ÅOP 5,3 - 11,7 %

    Stiftelsesomkostninger
    Stiftelsesprovision 3.184 kr.
    Etableringsgebyr 1.000 kr.
    Panthaverdeklaration 950 kr.
    Tinglysningsafgift til staten (1,5 % afgift) 2.400 kr.
    Tinglysningsafgift til staten (fast afgift) 1.660 kr.
    Stiftelsesomkostninger i alt 9.194 kr.

    Samlede omkostninger i forbindelse med lånet
    Udbetalt lånebeløb (samlet kreditbeløb) 150.000 kr.
    Samlede stiftelsesomkostninger 9.194 kr.
    Renter i lånets løbetid 33.645 - 89.776 kr.
    Samlet beløb, der skal betales 192.839 - 248.970 kr.


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #29   15. jan 2018 Forresten, er der nogle yderliger omkostninger jeg skal være ommærksom på hvis jeg køber ny bil?
    Hvis nu jeg finder en måde at betale de ca 150.000 kr for en Suzuki baleno kontant på en gang. Er der yderligere udgifter såsom afgifter som skal lægges oveni den købspris som forhandleren reklamere med?


  • #30   15. jan 2018 Grøn ejerafgift, forsikring og service smiley

  • #31   15. jan 2018 Tja min erfaring er at det er rimeligt stabile biler smiley

    Hmm ja hvis du/i i forvejen har en stram økonomi, så ville jeg nok ikke vælge variable rente smiley
    Men som jeg skrev tidligere, spørg så mange steder som muligt vedr lån/ finansiering.

    Der kan komme lidt ekstra oven i prisen på bilen, som oftes levering/nummerplader og metal lak smiley Men det kan du jo prøve og presse forhandleren på ved købet smiley


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #32   16. jan 2018 Mange tak for info begge to.:)

    Jeg tror også at det bliver fast rente, jeg elsker struktur.:D
    Ja metal lak 5000 kr og leveringsomkostninger 3500 kr.:O
    Hvad er leveringsomkostninger for hvis de har bilen jeg ønsker at købe stående i butikken?
    Nummerplader har jeg ikke undersøgt endnu, er det fast pris på sådan nogle?

    Yep, jeg vil gøre hvad jeg kan for at presse lidt på forhandleren.
    Udover det så snakkede jeg med mit forsikringsselskab i dag, for lige at høre omkring prisen på sådan noget forsikring.
    Og der spurgte de om jeg ønskede kasko med i beregningen.

    Men har hørt mange sige at kasko ikke kan betale sig?



  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #33   16. jan 2018 Snakkede også med en forhandler i byen, som tilsendte mig bla noget info omkring en forsikring/garanti som de tilbyder.
    Det er vel næppe noget værd? Eller læser jeg dem bare forkert?
    For da jeg læse det igennem, og der var meget at læse.
    Så under "DÆKKES IKKE" var nærmest hele bilens dele remset op ned til sidste møtrik, og sad lidt og tænkte. Jamen hvad dækker de egentlig?


  • #34   16. jan 2018 Kasko er jo en nødvendighed ved mindre du har pengene selv til en ny bil hvis du skulle skade den du køber, efter som du låner pengene går jeg ud fra du SKAL have kasko da du ellers står med et meget stort forbrugslån uden sikkerhed smiley Desuden lader de dig nok ikke låne pengene uden

    Der er jo garanti på en ny Suzuki 3? År tror jeg og i så fald er det jo lidt ligegyldigt hvad forhandleren tilbyder, ved mindre det forlænger den allerede eksisterende garanti så i mine øjne lyder det til at være ligegyldigt det han tilbyder smiley

    Leveringsomkostningerne er nummerpladegebyr, klargøring osv og er et sted du let kan presse en sælger smiley Selve pladerne koster mellem 1200 og 1300 kr og er et fast beløb men prøv du bare at presse på smiley
    Held og lykke med dit køb smiley


Kommentér på:
Købe eller Lease? Ny eller brugt?

Annonce