{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Hvad skal det koste? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står og skal købe bil for første gang.

Jeg har kig på en VW Lupo fra 99. Den har kørt 285xxx og står til 7500 kr.
Den skal synes.

Sælger skriver, at der skal skiftes et hjulleje foran i venstre side.

Men hvad koster det at skifte sådan noget? Jeg har overhovedet ingen forstand på det.

Hvad mener I i øvrigt om prisen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal det koste?
  • #1   11. jan 2018 Det er nok ikke det eneste der skal skiftes på den smiley

    Stol som udgangspunkt aldrig på sælger, og spørg dig selv
    "jamen hvis det kun er sådan en lille ting der skal til for at syne bilen og gøre den det dobbelte værd, hvorfor gør han det så ikke bare selv"?

    Der stikker altid noget under


  • #2   11. jan 2018 Ja eller kør bilen til syn inden du køber den. Så ved du hvad der er galt med den vis den bliver kasseret på noget

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   11. jan 2018 kender du et værksted så sig du vil prøve bilen og kør der ned og få dem til at tjekke bilen
    men at skifte et leje kan vel ligge mellem 1500 og 2000 kr


  • #4   11. jan 2018 Jeg havde personligt ikke valgt en Lupo til 7500 Kr som førstegangskøber. Det kan blive en dyr fornøjelse.
    -Og det kan det med alle biler, men en Lupo der først begynder at drille i gear eller andet kan blive et stort sygdomsforløb.


  • #5   11. jan 2018 Hvis det er en Lupo 3L er trækaksel fra fabrik limet med locktite ved udvendigt led og er ikke lige til at skille ad. Jeg har selv opgivet at holde sådan en kørende, da den skulle grundindstilles med pc hvergang der blev skruet ved motor/gearkasse. Hvis det ikke er en 3L er det vist noget nemmere.
    Mvh. Gert


  • #6   11. jan 2018 kender det har skiftet flere nav/lejer i de 3ler, de kan gro helt fast prøvet et engang på sådan en. hvor jeg varme og trykket 60 tons fra en presser af hvor det ikke kunne trykke træk leddet ud af navet. måtte finde at andet komplet nav og udskiftet det hele. men selv lejret kostet 750 kr men det kan findes billiger så eBay .

  • #7   12. jan 2018 Hej
    Hvis du selv kan fikse det er det en plovmand
    Hvis ikke på-regn ca 2000 med gulvfej og regningsskrivning
    MVH KP


  • #8   12. jan 2018 Lad sælger fixe og syne.

  • #10   12. jan 2018 en lupo er en ultimativ sparegris hvis den har kørt under 250.000km
    men derover begynder de fleste af dem at have gearkasse problemer, motorerne er såmænd meget driftsikre og klare snildt en halv million. men omkostningerne i forhold til besparelse, stikker hurtigt af når der først er opstået problemer med det følsomme gearkasse system.

    hvis det er din første bil og du ikke har en bekendt / familiemedlem som er mekaniker, så ville jeg kigge langt udenom en lupo til den pris og med de kilometer.

    køb ikke noget der har kørt over 200.000km hvis du os skal kunne køre et par km i den.


  • #12   13. jan 2018 En Lupo 3L ville jeg holde mig fra

Kommentér på:
Hvad skal det koste?

Annonce