{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  diesel og benzin VS el
  • #1   16. jan 2018 Der findes 2846494726 emner om det på nettet og her i forum. Google er din ven...

  • #2   16. jan 2018 eh..

    Kører man langt nok, så er diesel det perfekte valg.. Korteture kan en Dieselbil ikke tåle. Der er benzin nok bedre...

    Elbiler er mest til den daglige bykørsel og ovreblik over ens rute - er der ladestation osv...


  • #4   16. jan 2018 Nu har jeg kørt en Tesla i 2 ugers tid, og jeg er helt forelsket i den bil. Synes el har to helt store fordele; bundtræk fra nul og ingen motorstøj. En stor ulempe er dog ladetiden og at der ikke lige er en supercharger rundt pm hjørnet hvor jeg bor. Fordelene ved brændstof er derfor klart at det er nemmere og hurtigere at tanke/lade op.

  • #5   16. jan 2018 Benzin uanset hvor langt man kører, hvis man kører rigtig langt så er hybrid et godt alternativ..

    diesel er godt til lastbiler

    el er desværre ikke ligeså en fleksibel mulighed som konventionel brændstof lige nu


  • #6   16. jan 2018 Jeg var ude for at prøve en plug in hydbrid for nyligt hvor man både kunne opleve 100% eldrift og 100% benzindrift. Så snart man køre mere end 20 km/h støjer eldriften lisså meget som benzindriften fordi 95% af al støj kommer fra dæk og vind.

  • #7   16. jan 2018 Hvad var det for en bil Lucas?

  • #8   16. jan 2018 Elbil er kun” lydløs” ved lave hastigheder ..
    Ellers støjer fuldstændig det samme som benzinbil af samme mærke..
    Dæk , karosseri og vindstøj.


  • #9   16. jan 2018 Den eneste ulempe jeg ser ved elbiler er, at der ikke rigtigt findes sjove/sportslige elbiler på markedet pt. Det er enten mindre biler, eller luksusbiler man kan få nu. Men det skal nok komme.

    Jeg har aldrig haft problemer med rækkevidden i min Tesla. Jeg kører dog for lidt i den til at jeg synes at det kan betale sig at have den. Fruen kørte over 200 km i den hver dag på et tidspunkt, og da vi lader gratis hjemme, var det alligevel noget af en besparelse ift. at hælde benzin på en bil.


  • #10   16. jan 2018 det kommer også an på kørselsmønster. for mig passer el biler ikke rigtig godt da jeg tit er på ferie i udlandet og gider ikke bøvle med opladning af bilen. hvis jeg primært kørte i byen var el bil alternativ.
    med henblik på at belyse udgifter til el skal man nok lige undersøge hvor meget el biler kører pr kW


  • #12   16. jan 2018 #7: Kia Niro Plug in hybrid

  • #13   16. jan 2018 el kan/må ikke trække en rigtig trailer... så hvad skal man med såen noget.. smiley



  • #15   16. jan 2018 hvilken elbil må trække 3500 kg og hvor langt kan den trække den.. ??

  • #17   16. jan 2018 mente nok den ikke måtte trække noget.. smiley

    så en test fra Sverige eller Norge, hvor en tesla trak en campingvogn på 1500kg og den gik ca halvt så langt med campingvogn som uden.. (så vidt jeg husker).

    med bådtrailer og båd på 3500 kg så ville den Tesla nok svede en del... og når så den skal op af rampen igen... puha.. smiley


  • #20   16. jan 2018 El = Ingen lyd. Skal der siges mere?

  • #21   16. jan 2018 Jeg synes nu at Tesla'en lyder bedre end 95% af de biler man møder i trafikken smiley

  • #23   17. jan 2018 Rene c
    Min skal ligge på en 3500 kg trailer og kender da flere der har samme "problem".. smiley


  • #24   17. jan 2018 En gang elbil altid elbil.

    Jeg troede heller aldrig jeg skulle køre elbil. Prøvet først en Nissan Leaf. Bare for at prøve en elbil. Blev meget positiv overrasket over hvor kvik den var. Men syntes den var grim. Men jeg så Tesla lavet prøveturen i Aarhus. Fik en prøvetur i en P85+. Så var jeg helt sikker på det skulle være sådan en. Jeg ventet så lidt og vil først bestille så den blev leveret til foråret. I efteråret lancere de så deres D modeller (4 hjulstræk). Så jeg var heldig jeg ventet. Kunne ikke ha købt den på bedre tidspunkt.

    Til daglig bruger jeg mindre tid på at tanke bilen op. Det er lidt sjovt at se dem der står på en tankstation og står og fryser når det blæser og er koldt. Jeg kommer hjem i garagen og bruger maks 10 sek på at sætte kablet i. smiley

    Syntes heller ikke det er slemt på langtur. Der gik ca 2:30 ekstra køretid fra Randers til Salzburg i Østrig end Google havde beregnet. Syntes det er passende med de pauser man skal ha. Så er det gratis at lade på Supercharger. smiley

    Jeg vil dog ikke ta en langtur til feks Østrig i en mindre elbil. Men jeg vil nok stadig ha ejet en hvis jeg ikke havde råd til en Tesla. Så må man bare leje en fossil brænder de få dage om året man har brug for sådan en.



  • #27   17. jan 2018 ja den kommer med hjem hver gang, vi fisker DK, Sverige, Norge og sydpå.. desuden gider jeg ikke ha den liggende i en havn pga. tyveri..
    har to biler der må trække 3500 kg... konen skal jo også komme frem.. smiley


  • #29   17. jan 2018 Det er jo kun joller når man kan fragte dem bag en 4wd... seriøse både skal sejles... og tages med kran...ligesom konen.... derudover så er trolling sateme en nydelse:)...
    Forstår dog udemærket det med tyveri.. shit der kan være meget hærværk/ tyveri...


  • #30   17. jan 2018 ja kald dem joller eller hvad du vil, men med 2x 250hk bagpå går de ret godt... smiley

    men det tager squ for lang tid i en "seriøs" båd at komme langt væk, ville nødig smutte en tur til nord Norge eller Kroatien....


  • #31   17. jan 2018 :)....jollerne går nu godt.. det de ikke har i flæsk på sidebenene det gør dem hurtigere.... Kroatien i de store båd er tidsspilde... det koster på den anden side af månen ...
    Norge kan godt nåes men tager jo alt for lang tid.


Kommentér på:
diesel og benzin VS el

Annonce