{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Problemer med tændingsudsættere på Civic {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lidt problemer med min Civic 1,6 ES (2001 motorkode D16W7), og håber derfor jeg kan få lidt råd til videre fejlsøgning.
Det hele startede med at den begyndte at lyse i motorlampen, og den begyndte at tændingsudsætte ved 2.000-2.500 omdr. Ved fejludlæsning skrev den, tændingsudsættere på adskillige cylindre. I tomgang gik den fint, og ved ¾ - 1/1 gas trak den ligesom den plejede.
Jeg mistænkte EGR ventilen for dette nummer. Jeg blænde EGR ventilen af som test. Den begyndte selvfølgelig at melde fejl for EGR-ventilen, men problemet med tændingsudsættere forsvandt, ligeledes gjorde fejlen for dette.
Jeg har nu skiftet EGR ventilen, men nu begynder den så med at tændingsudsætte i samme omdrejningsinterval igen. Jeg kan se på live data med testeren, at EGR sensoren stiger op og ned i volt ved forskellige belastninger, så motorstyringen registrer at EGR ventilen er der (med blænden for stod den på samme spænding i live data). Jeg har groft gået ledningsnettet igennem tæt ved EGR ventilen.
Er der nogle med erfaringer som evt. ved hvad der nu skal kigges efter, eller har haft samme problem?

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Problemer med tændingsudsættere på Civic

Annonce