{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.654 visninger | Oprettet:

hyundai i30 1,6 diesel forbrug {{forumTopicSubject}}

Hej har nu haft min Hyundai I30 1,6 diesel i 2 år.
Den er opgivet til at kunne køre op til 27 km/l men min ligger altid på de 20 km/l. hvad er jeres cirka km/l på jeres Kia eller Hyundai diesel.

For syntes da godt nok det er noget ved siden af hvad den skulle kunne køre.

kører mange lange ture på arbejde på landevej 40 km hver vej og yderst sjælden i byen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hyundai i30 1,6 diesel forbrug
  • #1   23. jan 2018 Kører du blød hat eller kører du alm kørsel eller frisk kørsel. Der er væsentlig forskel på de tre kørselstyper.
    Blød hat og 80 på landevejen, er der du opnår optimalt brændstofforbrug, kører du 90 eller 100, så bruger du allerede væsentligt mere, og det samme på motorvej. Der er vel ca 30% forskel fra 110 til 130km/t i forbruget.


  • #2   23. jan 2018 kører blød hat fartpilot hele vejen

  • #3   23. jan 2018 Det er også min erfaring på Octavia 1.9 TDI, speederfoden og speedometeret bestemmer forbruget.
    Jeg kan vel køre 30 + km/l ved 70 km/t i 5 gear, 16 km/l ved 6.6 km kørsel til arbejde med mange nedbremsninger og accelerationer, men kan også køre 20 km/l hvis jeg er i god tid og lader den rende farten af sig og holde et godt flow, og det er incl at fyret har kørt 20 min.
    Brede dæk, for lidt luft i generelt kan også betyde forhøjet forbrug, ligeledes er luftfilteret også godt at få skiftet i ny og næ.


  • #4   23. jan 2018 Så du kører blød hat og generelt lidt langsommere end fartgrænserne?

  • #5   23. jan 2018 Sådan er hyundai generelt. Har en gammel getz opgivet til 16.7 og jeg køre ca 10km med den smiley hvis jeg har tungt fod så kan den måske køre 8-9km/l

    - har prøvet at skifte alt fra tændspolerne, tændkabler og tændrør til iridium for at se om det ville løse lidt men næppe smiley


  • #6   23. jan 2018 ja jeg har ikke travlt kører lige det jeg må, for ved at på den strækning jeg kører holder der tit blitz bil der er 4 steder de plejer at holde. så syntes ikke jeg gider ha bøde for at komme 2 minutter hurtigere på arbejde

  • #7   23. jan 2018 Når man lige har fået en bod på 3.000 så slapper man lidt af igen, men generelt kører den 20 km/l.
    Kører efter reglerne og gerne lidt for stærkt på landeveje, men max 50-55 i byen, de holder sgu alle steder efterhånden.


  • #8   23. jan 2018 Du kan, hvis du er meeeega sart opnå lidt bedre økonomi ved ikke at bruge fartpilot..
    Og ved de strækninger hvor det går lidt op ad bakke, så istedet for at give mere gas, så hold gassen på samme punkt, og bilen taber fart ja , men du opnår lidt bedre økonomi...

    Generel ting ved alle biler er de går mindre literen end opgivet... Og ak de stakler ved vag biler der får egr fejlen kodet ved vw, så mister de en del økonomi.. Har haft flere med 1,6 cr der fik fixet deres egr problem, og så faldt økonomi meget. En kunde nævnte noget lign 2fra 28 til 19.. Kan ikke helt huske tal, men det var i omegn af 30%


  • #9   23. jan 2018 okay kan da lige få en tester på den næste gang den skal på værksted. skal ha skiftet bremser snart de har kørt 115,000 km nu så de er ved at være lidt slidte

  • #10   23. jan 2018 Min 1.5 crdi kører det den er opgivet til og lidt mindre om vinteren. Og bremseklodser ved økokørsel holder minimum 300.000 km. Mvh

  • #11   24. jan 2018 vis du køre 300.000km på et sæt bremser. Så må du jo næsten slet ikke røre bremse pedalen :). du får vel smurt dem op hvert halve år ikke ?. for ulempen ved ikke at bruge bremserne nok,er alt sætter sig fast.min mor har samme problem da hun også køre (for pænt),så dem skal jeg tit smøre op.ellers sætter calibere klodser og hjul cylindere plus bakker sig fast. og det kan hurtig kostet mere end at bruge sine bremser. da det hele kan ende at gå til. og ikke kun et sæt klodser og evt bakker.

  • #12   24. jan 2018 Bremserne bliver smurt hver 30000 km så ingen problem. Har nu ikke haft nogle problemer med at de sætter sig fast

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #13   24. jan 2018 Er det der vi er nået til?
    At man er blød hat, hvis man kun kører det tilladte?
    Ikke noget at sige til, at trafikkulturen stinker i DK.
    Undskyld for ot.


  • #14   24. jan 2018 har tjekket bremserne virker perfekt men Bambi måtte alligevel lade livet =( øv flere udgifter

  • #16   14. mar 2018 Her kan du se lidt om hvad andre kører på literen
    spritmonitor.de

    Jeg har en Kia ceed 1,6 (128 hk) fra 2014. Den er opgivet til 23.2 km/l
    Den går ikke mere end 16-17 ved pæn kørsel.



  • #17   14. mar 2018 allan u det er helt klart en bil der kan anbefales men køb den med masser af udstyr det plejer ikke at koste ekstra.

    skulle jeg vælge i dag blev det nok en i40 i stedet for. den er rigtig lækker at køre i, min far har den i benzin udgaven virkelig en flot bil inde og ude.


Kommentér på:
hyundai i30 1,6 diesel forbrug

Annonce