{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.719 visninger | Oprettet:

Chris  P
Chris P
Tilmeldt:
30. aug 2015
Emner: 15 Svar: 31

Import af bmw {{forumTopicSubject}}

Hej godtfolk. Jeg står i den situation at min mercedesbliver solgt søndag. Og jeg har overvejet at kigge mod tyskland for at købe mig en ny bil.

Jeg er på udkig efter 2 modeller :
BMW e60 525i/530i fra 2004-2007
BMW x3 e85 2.5i/3.0i fra 2006/2007

Jeg har aldrig importeret før, men har tænkt mig at sætte mig ind i det.

Nogle råd og evt nogle der har prøvet at importere ovenstående modeller?

Skat.dk's beregner siger jeg skal regne med omkring 30.000 i registreringspligtig afgift på en 2007 x3 2.5i. Og det samme siger den omkring e60 525i. Baseret ud på at jeg skal betale 7000€ og den har en nypris på 800.000 i dk.

Hvilket beløb skal der betales moms af?
Virker det ikke for billigt?
Har i nogle gode råd for hvad man skal gøre og ikke gøre?


Ved godt jeg ikke kan regne med den fastsættelse men det giver vel et skøn af hvad jeg kan regne med. Håber i har nogle gode input og lyst til en debat omkring det.

De bedste hilsner Chris k Pedersen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af bmw
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   25. jan 2018 Brændstofstillæg er vidst kun på helt nye biler, de gamle modeller skulle ikke blive ramt af den.

    Ang momsen, så skal der ikke betales moms af biler du henter fra andet EU land.
    Men 30.000 lyder lige billigt nok for en e60 525i..
    Deres handelværdi er stadig omkring 140-180 herhjemme, tror endda at prisen ville være højere på guleplader også.


  • Chris  P
    Chris P Tilmeldt:
    aug 2015

    Emner: 15 Svar: 31
    #3   25. jan 2018 Jeg har skrevet det ind som en x3 på hvide plader.


    Der er en 525i til salg til 115 + lev i Århus med nogenlunde udstyr. Den har kørt 190 Ca. Så de behøves ikke koste 140-180


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   25. jan 2018 Der er også en til under 100, dog med mange km på bagen..
    Men skat bruger gennemsnit af de billigste og dyreste, så regn med at afgiften skal betales for omkring 140.000kr, så jeg tror ikke de 30 kommer nok ikke til at holde.
    Og skat kan være ret langsomme til at beregne, så du burde overveje at spørge et af de firmaer som lever af det, der kan du få bilen på plader næsten samme dag, i stedet for at skulle vente fra 3 uger og op på at skat tager sig sammen.
    De koster lidt mere i gebyr, men står man uden bil, og skal bruge en, så er det jo pengene værd


  • #6   25. jan 2018 Find en annonce og smid ind på www.afgiftsportal.dk og 149kr, så har du noget reelt at gå efter og kan ha bilen på plader, så snart du har den hentet og toldsynet, hvorimod skat, der skal du vente til du HAR toldsynet (og købt) den og så indsende den og så vente 3-4uger på skats enlige medarbedjer, kommer igennem til din ansøgning og slår raflebægeret om du skal betale meget eller lidt i afgift smiley
    Skal du klage over skat, så kan du regne med ca. 1års! ventetid på en afgørelse.
    Jeg fik vurderet en hærget 320d e46 fra 01 med steptronic på hvide plader, til 32.500 i afgift!
    En tilsvarende dansk bil kan fåes mere eller mindre nysynet på DK plader til det samme som jeg sku gi i afgift på bilen alene :S


  • #7   25. jan 2018 SKAT er fløjtende ligeglade med om du har betalt 7000 Euro for din bil i Tyskland. Ja, du kunne endda have købt den for 1 Euro og det vil INTET ændre på reg afgiften.

  • #8   25. jan 2018 #7 Det er ikke korrekt. Afgiften på bilen bliver også beregnet ud fra hvad du har handlet bilen til. Der bliver kigget på værdi, km, nypris og hvad tilsvarende står til salg til herhjemme.

  • #9   25. jan 2018 #8 - kan du dokumentere at handelsprisen er med i vurderingen (gerne link) - tror nemlig #7 har ret smiley

    Men hvis du har ret, så skal jeg da have købt mig en bil i Tyskland ved en privat der vil være med til at lave papirer på at jeg kun har givet 1 EUR (eller i hvert fald markant under markedsprisen) for bilen smiley


  • #10   25. jan 2018 Skal gerne være ærlig og sige jeg ikke kan dokumentere noget.. Har en ide om at det er sådan i og med at når man går ind på tidligere vurderinger, så står der et felt med "værdi, hvad den er værd uden afgift" "handelspris, hvad den bliver handlet til med afgift" og så"reg. afgift" den kan i selv regne ud

  • #12   25. jan 2018 det er selvf rigtigt... hmmm. tror bare jeg trækker mig...

  • Chris  P
    Chris P Tilmeldt:
    aug 2015

    Emner: 15 Svar: 31
    #13   25. jan 2018 Tak for de gode input. Jeg står i den situation at jeg sejler 1 månede af gangen så har masser af tid til at vente på skat. Men ja det er et gamble at importere.



  • Chris  P
    Chris P Tilmeldt:
    aug 2015

    Emner: 15 Svar: 31
    #14   25. jan 2018 #5 hver gang jeg prøver at sætte div. Biler ind så står der bare der ikke er nogen.
    Enten gør jeg det forkert elLars ved jeg ikke.


Kommentér på:
Import af bmw

Annonce