{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.865 visninger | Oprettet:

import hvad er bedst {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Har kigget på andre forum emner omkring det samme og har ikke kunnet finde et svar

Har længe ledt efter en Audi a4 b8 med det rette udstyr, og har nu fundet en lige på den anden side af grænsen.
Har læst mig frem til at diverse firmaer som Quick import og hvad de nu ellers hedder, tit sætter afgiften højere end skat gør, kan det virkelig passe?

Ved Quick import kender jeg jo så også afgiften på forhånd istedet for at blive overrasket af skat efter 5 uger

Nogle der ved lidt om det og evt har noget erfaring med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  import hvad er bedst
  • #1   27. jan 2018 alle skal vel have smør på brødet så tænker det er billigst selv at gøre det smiley

  • #2   27. jan 2018 Quick import beregner kun afgiften for dig i løbet af 24 timer og ved skat kan det tage op til 5 uger.

  • #3   27. jan 2018 At lade det gå igennem skat betyder ikke nødvendigvis at du får en mere fair behandling. Hvis du møder den forkerte inkompetente pave der skal vurdere din sag, så kan du sagtens risikere at blive tørret noget så eftertrykkeligt. Som på så mange andre områder er skat også i forhold til værdifastsættelse og registreringsafgifter, komplet uduelige til at løse deres opgaver.

  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #4   27. jan 2018 quickimport og andre ligende firma plejer at overvurdere regafgift du skal betale, kan god betale sig at vente efter skat vurdering og spare penge

  • #5   27. jan 2018 har selv været nær det samme igennem. quick import kunne dog ikke regne ud på den bil jeg skal have. pga der ikke er mange af den.
    fik svar fra skat efter 5 uger, afgiften var dog lidt høj, så jeg klaget over den, efter 6 uger fik jeg svaret at der er 19 måneders sagsbehandlingstid.
    men prøv qiuck import. skat er håbløs


  • #6   27. jan 2018 Er der ikke noget med at man kan køre i bilen mens skat beregner afgiften eller hvordan fungerer det?

  • #7   27. jan 2018 Du kan ikke køre i bilen mens de beregner afgiften hos skat. Eller jo, men kun hvis du betaler den første pris de kommer med og klager. Jeg har fået over 20000 tilbage på en E36 Cabriolet, men det også næsten 6 måneder med den sag - og det er hurtigt i forhold til nu.

    Min far har også været møllen igennem med en Z4 hvor de ville have flere penge, men de endte med at tabe og min far fik penge tilbage.


  • #9   28. jan 2018 Tror ikke der er en fast facitliste på hvad der er bedst. Selv har jeg haft den modsatte oplevelse, hvor skat var dyrere en en selvanmelder. Der blev også klaget, men endte ud med et stort 0.

  • #10   28. jan 2018 Det korte svar er at det er hurtigst og nemmest at bruge en selvanmelder som fx. dem der nævnes. Men der er forskel på hvor meget avance selvanmeldere vil have, så den ene kan godt være dyrere end den anden.

  • #11   28. jan 2018 Har kigget lidt på http://www.afgiftsportal.dk/# og syntes det virker som nogle fornuftige priser.
    Nogle der har erfaring med dem eller evt andre selvanmederen?


  • #12   28. jan 2018 Det var et artikel om det .
    Hvor det stod faktisk at du har ikke mulighed at vide at såden et firma betaler afgift videre til skat.Hvis de går konkurs eller svindler.Så hænger du på regning.
    Vil går det selv.Så kan man klage hvis det bliver urealistisk for højt.
    Men du skal selv argumentere.
    Men i det sidste ende få du du vil have .Så må du også betale lidt extra ??


  • #13   28. jan 2018 Har været igennem det samme som #5. Efter jeg sendte klagen gik der ca. 6 måneder før jeg blev ringet op og Skat sagde de nu ville gå i gang med min sag. Det betød at de nu var kommet til den, men behandlingstid ville være lang (ligesom nr. #5). Derudover - Når de endelig er færdig med behandling af din klage, så er afgiftsvurderingen stadig sat ud fra den dato du FØRST anmodede om reg.afgift. Dvs, der kan gå 1,5-2 år før du får at vide om du får medholdt i din klage om for høj afgiftsvurdering, og hvis du gør, så er den "nye" afgiftsvurdering stadig vurderet ud fra hvad bilen var værd for 1,5-2år siden, og ikke hvad handelsværdien er nu.
    Det er surt, især på forholdsvist nye køretøjer hvor man må regne med at de taber en vis værdi hvert år...
    Jeg endte med at droppe det og solgte bil uden afgift.


  • #14   28. jan 2018 heldigvis ved mig så er det nok kun 5000 kr jeg kan få af den afgiftvurdering der er. så jeg betaler bare de penge jeg skal af med. jeg vil ikke vente i op til 2 år

Kommentér på:
import hvad er bedst

Annonce