{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fogedretten bil finansieret
  • #1   7. feb 2018 Hvis der er friværdi i den så kan de helt sikkert.
    De kan muligvis også uden der er friværdi, da pengene så i stedet kan bruges til afdrag på gæld.


  • #3   7. feb 2018 Der er ikke fri værdi i den, men ja var bange for at den skal sælges så de kan få flere penge

  • #4   7. feb 2018 Nu kan de jo ikke kræve noget som helst, med mindre de har erklæret dig personlig konkurs. eller du har søgt gældssanering.

    Ro på.. Hvis der er første møde i fogedretten, vil de spørge ind til din økonomi, og se om de frivilligt kan få dig til at afdrage mere end du gør nu...

    De kan ikke bare råde over dine penge, indtil du er erklæret personligt konkurs, så bestemmer du helt selv hvad dine penge bruges på.


  • #5   7. feb 2018 De kan lave udlæg i bilen , så er der bare lidt friværdi i bilen tage de bilen og sælge den på tvangsauktion , men skulder du mere end den er værd tror jeg nu ikke at de tager den , der er dog ingen garanti pøj pøj pøj.

  • #6   8. feb 2018 Læste også de kunne tage penge fra ens konto eller pung, så tænker at flytte mine sidste penge væk fra kontoen, men ved ikke om det er rigtigt, synes jeg lyder helt vildt

  • #7   8. feb 2018 #6 hvis du har penge på kontoen eller andre værdier så er det vel ganske rimeligt at de kan tage dem, ville jo virke meget mærkeligt at du kunne have en konto med penge på hvis du skylder, og ikke vil betale, tænker jeg.

  • #8   8. feb 2018 Selvfølgelig, men skal jo ha til mad

  • #9   8. feb 2018 De må kun tage eventuelle penge ud over, hvad man skal bruge til mad og fornødenheder. Men ja, de kan godt sende din bil på tvangsauktion - men vil nok næppe gøre det, hvis der ikke er friværdi.

    Det vil i øvrigt ikke hjælpe at flytte dine penge et andet sted hen. Du erklærer under strafansvar, at du ingen penge har. Det er ikke værd at komme ind at brumme for...

    Afhængigt af størrelsen på din gæld lyder det som om, du skal overveje at søge gældssanering, hvis dine kreditorer ikke er til at snakke med.


  • #10   8. feb 2018 Hvis du er 34 år som der står i din profil så kan du glemme alt om gældssanering . Hvis ellers du er sund og rask, har et job, så har du 30 år endnu til at få afviklet og arbejdet dig ud af din gæld . Det er ikke noget jeg siger, det er noget jeg ved bare forholder sig sådan .

    Mine gamle forældre, begge over 70 søger jævnligt ( hver 2 eller 3 år ) om gældsanering efter en tvangsauktion på et hus for snart 30 år siden , og de får stadig afslag .

    Bilen kan de gøre udlæg i, men det betyder bare at du nok skal indstille dig på at være ejer af den indtil den skal skrottes .

    Man kommer ikke i fængsel for at have gæld i Danmark, og det er lovligt ikke at være i stand til indgå en betalingsaftale . Straffen består i at din gæld vokser dag for dag, hvis ikke du sørger for at indgå en aftale . Det bedste du kan gøre er at få betalt renterne , så din gæld i det mindste ikke stiger ?

    Du kan så risikere at få besøg af fogeden , så vær samtidig sikker på at du ikke har noget i hjemmet som de kunne finde på at tage pant i eller sætte på tvangsauktion ( ure, smykker designerlamper eller møbler ) .

    Der findes en del der selv er skyld i deres gæld ( quicklån osv) og dem har jeg kun et skuldertræk til overs for, mens dem der er endt i gældsproblemer pga skilsmisse og sygdom er nogle stakler .


  • #11   8. feb 2018 Man kan SAGTENS få gældssanering som 34-årig. Der lægges ikke specielt stor vægt på alder, men alene om gældens størrelse står i misforhold til ens øvrige situation. Med en gæld på fx en halv mio,. vil man uden større problemer kunne opnå gældssanering som 34-årig, hvis man har en gennemsnitlig løn.

    Man kan for den sags skyld også få gældssanering som 25-årig. Det er der i sig selv ingen problemer i.


  • #13   8. feb 2018 #11 kommer da an på hvordan gælden er opstået og til hvem man skylder, så du er galt på den.

  • #14   8. feb 2018 Jeg er ikke galt på den, nej. Jeg har bare ikke uddybet nærmere, hvad der skal til, men alene skrevet, at alder ikke spiller nogen særligt stor rolle.

    Herudover skal man naturligvis leve op til samtlige andre krav til gældssaneringen ligesom alle andre.

    Udgangspunktet er dog, at hvis man står med et stort tab på et ejendomssalg, har en normal indtægt og ikke bor og lever ekstravagant, så vil man godt kunne få gældssanering som 34-årig.


  • #15   8. feb 2018 #14 vi er enige langt hen ad vejen, men du skriver bare at man "SAGTENS" kan få gældssanering, og det er ifg. de eksperter der er i Luksusfælden ikke noget der er let at få.
    og det kræver også at en del punkter er opfyldt for at man kan søge.


  • #16   8. feb 2018 Det er vel et definitionsspørgsmål, hvad "sagtens" betyder. Grunden til, det sjældent er en mulighed i Luksusfælden er, at det ikke må være fx lån optaget til overforbrug eller lignende - altså kort sagt forbrugslån. Så falder den jo på det i næsten samtlige sager i Luksusfælden.

    Er det derimod et ærligt tab på en hushandel, fx i forbindelse med skilsmisse, arbejdsløshed eller lignende, er det ikke til hinder for en gældssanering, selv om man kun er 34 år gammel. Det er ikke noget, man kan være enig eller uenig i - det er bare sådan, det er smiley


  • #17   8. feb 2018 Søren A: Fantastisk at du henviser til luksusfælden, og udtalelser i forbindelse med et underholdningsprogram, som værende fakta... smiley

    Bay har helt ret, har du en, hvordan er det formuleret, uoverskuelig gæld, og en gældsanering vil give varig forbedring, så er du godt stillet i forhold til en gældssanering.


  • #18   8. feb 2018 #17 nu er det jo sådan at eksperterne forklar hvordan en gældssanering funger, men kan godt se at eksperterne og advokater der udtaler sig i programmet ikke ved en skid om noget.
    Jeg skriver ingen steder at man ikke kan få gældssanering, men jeg skriver det er svært og at det kommer an på en del faktorer som hvor stammer gælden fra O.S.V


  • #19   8. feb 2018 Det er sgu ikke svært at få gældssanering. Der er nærmere for nemt, hvis du spørger mig. Men det er jo så bare min subjektive holdning. Sådan kan man nemt komme til at tænke, når man ser nogle af de gældssaneringer, der går igennem....

  • #21   8. feb 2018 Det er ikke et udtryk for, at det er svært at få. Det er et udtryk for, at folk bare søger, fordi det kunne være rart at slippe af med sin gæld, uden at have sat sig ind i kravene.

    Blandt dem, der rent faktisk har en stor nok gæld (i praksis typisk +0,5 mio.) og er i en situation, hvor det er reelt, at de ikke kan betale, får stort set alle tilkendt gældssanering.


  • #22   8. feb 2018 Synes det er helt fair at folk der bare har klattet sig til gæld ikke for gældssanering, men vi køber desværre huset lige inden krisen, går og sætter det i stand og vi går så fra hinanden, og lidt efter vælger bane Danmark at lave den nye Ringsted kbh bane 50 meter fra vores hus, så det mister endnu mere i værdi. Og nu står vi med en fælles gæld på 1,1 mill, som 34 årig smiley , og banken ville ha 12800 om måneden i 15år og var ikke til at forhandle med, derfor jeg er endt her.

  • #23   8. feb 2018 Hvis du ellers ikke har nogen unormalt høj indkomst eller andre værdier, så kan jeg ikke se, hvorfor du ikke skulle være berettiget til gældssanering. Med mindre der er andre forhold, der taler imod, som vi ikke kender til.

  • #24   8. feb 2018 Har købt min bil inden hus salg, uden at vide at der skal gå 5år efter en gældstiftelse før man kan søge gældssanering, pænt surt, men søgte først hjælp til gælden efterfølgende hos en gældsexpert . Så der går nogle år før jeg kan søge

  • #26   8. feb 2018 #25 er der da nogen der skriver noget direkte forkert ? og hvem er det du mener der tror der er sublim ekspert?

  • #28   8. feb 2018 Er de jurister, de såkaldte eksperter i Luksusfælden?

  • #30   9. feb 2018 Er der da nogen fra retten med i Luksusfælden? Det er ikke for at sige, din sammenligning ikke er berettiget, men mere for at finde ud af, hvor den kommer fra.

  • #31   9. feb 2018 #28 nu er der faktisk en Jurist med speciale i gældssanering med, som udtaler sig ved flere lejligheder i Luksusfælden, desuden er de økonomiske eksperter nok en del mere inde i gældsproblemer og løsning af det samme, som en sælger i bank verdenen.

  • #32   9. feb 2018 #31
    Du får det til at lyde som om, jeg anfægter dine argumenter. Det var bare et spørgsmål, da jeg ikke har set Luksusfælden i lang tid.

    Jeg er i øvrigt ikke sælger, rådgiver eller hvad du nu vil kalde det. Til gengæld har jeg arbejdet i en banks inkassoafdeling i en del år og har kørt mange gældssaneringer igennem, så det er en lidt unfair sammenligning, du sætter op. Jeg siger ikke, jeg er klogere end en jurist med speciale inden for området, men jeg kender udmærket reglerne.


  • #33   9. feb 2018 #32 Er godt klar over at Luksusfælden er et program og hvad det nu indebære, men syntes nu de har forklaret hvad gældssanering er og hvad der kræves for at det kan lade sig gøre, bla. gennem nogle jurister som arbejder med det. TS har jo så selv fundet ud af at det ikke bare er lige sådan, han skriver selv han har stiftet ny gæld og derfor må vente i 5år for at kunne komme vider, og er det ikke også sådan at får man det bevilliget så er det et stramt budget i de efterfølgende 8 år før man er "gældfri" altså op til13år før man kan starte på en frisk..
    Og jeg er bestemt ikke ekspert på området, referer kun til det jeg har set i programmet.
    Men ja hvis gælden er opstået som du selv er inde på ved tab på hushandel så er man jo et skridt nærmer for at det kan lykkes, anderledes ser det ud hvis gælden er opstået med forbrugsgæld, men mon ikke de mennesker der er kommet i problemer prøver at dække hullerne med netop forbrugslån før det kommer til en eventuel gældssanering ?
    Så syntes bare du fik det til at lyde så nemt og simpel.


  • #34   9. feb 2018 Jeg ser som sagt ikke Luksusfælden, så jeg kan af gode grunde ikke sige noget om, hvorvidt det er rigtigt eller forkert, hvad de siger i programmet. Jeg skriver ud fra reglerne, for dem kender jeg.

    Nemt er måske så meget sagt, men det er i hvert fald heller ikke svært. I øvrigt er det i udgangspunktet kun 5 år med "stramt" budget (ikke stramt, hvis du spørger mig...) og endda kortere tid i visse tilfælde. Derfor skriver jeg, at det er for nemt. Jeg synes personligt ikke, man "lider nok" (forstå mig ret) for at komme af med sin gæld. Men det er som sagt en subjektiv holdning.


  • #35   9. feb 2018 Håber TS vender tilbage med udfaldet i hans sag.

  • #36   9. feb 2018 Nå det gik fint, må indrømme jeg var lidt nervøs smiley , de mødte ikke engang op fra Nordea, det var over telefon. Så beholder bilen og han spurgte om jeg kunne betale 1000 om måneden til dem troede de krævede mere. Så det er fint. Fatter det dog ikke 1000kr om måneden når jeg skal betale 1,1 mill smiley

  • #37   9. feb 2018 så stiger din gæld...

  • #38   9. feb 2018 Ja vi skal op til møde og forhandle, for sagde jeg godt ville betale mere hvis de kunne ændre på renten, det andet gir jo ikke mening

  • #39   9. feb 2018 spørgsmålet er vel om du kan forhandle dig frem til en mindre restgæld og rentefri således du ville kunne komme ud af den gæld inden for rimelig tid

  • #40   9. feb 2018 Det er det jeg håber at få renten ned, for kan ikke betale gælden tilbage på 15 år uanset hvad, så hellere 30år med rente stop

  • #41   9. feb 2018 Hvis jeg var dig, ville jeg tilbyde dem en fx 5-8 årig akkord på gældssaneringslignende vilkår. Og hvis de ikke vil gå med til det, ville jeg bare lade være med at betale til dem et par år og så forsøge igen i håb om, at de er mere møre til den tid.

    Jeg tror i øvrigt, du med fordel kan forsøge at søge gældssanering allerede nu. Det er ikke udelukket, at du får det, hvis du fx godtgør, at du var nødt til at optage gæld til at købe din bil, da den er en forudsætning for, at du kan komme på arbejde. Jeg havde givet det et forsøg...


  • #42   9. feb 2018 Enig med Bay #41

    Hvis det ikke er en kæmpe audi eller mercer du har købt, men bare en almindelig bil så kan du argumentere for at det er nødvendigt med en bil for at have mulighed for at passe et arbejde.

    Omkring de kun vil have 1.000 om måneden kan også være at de vil smide en føler ud for at se om du overhoved er indstillet på at betale hvad du skylder.
    Det med telefonmøde er vist ganske normalt efterhånden - har da set det et par gange på TV når der har været programmer om gæld osv.

    Når nu I skal forhandle næste gang, er det så også via fogedretten??
    Hvis det ikke er, så kontakt fogedretten for at høre om det er muligt at gøre det den vej rundt - ellers kan det være at Nordea skifter over i den anden grøft og begynder at sætte urimelige vilkår op.


Kommentér på:
Fogedretten bil finansieret

Annonce