{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.694 visninger | Oprettet:

Kører du i en kommende klassiker ? {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/biler/koerer-du-i-en-kommende-klassiker-eksperter-udpeger-10-almindelige-biler-der-snart-stiger-i-vaerdi/7031732

Artiklen bærer tydeligt tegn på at være oversat direkte fra engelsk ( Google Translate ) , hvilket tydeligst kommer til udtryk af at en af klassikerne skulle være Ford Cortina MK III . Bevares den model så vi også i Danmark, men tvillingen fra Tyskland blev nu mere populær og hed Ford Taunus Hvis jeg skulle vælge en Taunus skulle det helt klart være Coupé modellen .

Jeg kunne også nævne en model som Peugeot 205, der jo blev Peugeots helt store gennembrud i minibilsklassen , og både CTI modellen ( cabriolet) og 1,9 GTI modellen bejler vel til at blive en kommende klassiker ?

Hvilken bil er i din verden en kommende klassiker ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kører du i en kommende klassiker ?
  • #1   11. feb 2018 Er det news?

    2CV
    Fiesta XR2
    XJ6
    Mini
    5 GT Turbo
    Silver Cloud
    T1/T2
    etc er alle biler der er steget de sidste par år.

    Mit bud på en fremtidig klassiker, der ikke allerede er det, ville være BMW E39 M5, E46 M3, Porsche Boxster og Porsche 996.
    Måske Audi TT


  • #2   11. feb 2018 rover 620ti

    volvo 850 / 940 turbo


  • #3   11. feb 2018 Jeg er i tvivl om de allerede indgår som klassikere, men jeg ville putte følgende på listen :

    Opel Kadett D/E (GTE/GSI(
    Opel Rekord
    Opel Ascona B/C (I200/GT)
    Opel Manta (I400)
    Opel Monza


  • #4   11. feb 2018 opel astra F kunne også være et bud ved ikke om den allerede er det med celica og den.ældre celica supra

  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #5   11. feb 2018 Mercedes W201- f.eks.190 2,6

  • #6   11. feb 2018 VW Corrado og Opel Calibra i de sjove udgaver er gode bud, tror jeg.

  • #7   11. feb 2018 Opel Vectra 2000
    Opel Vectra 2000 turbo 4x4


  • #9   11. feb 2018 Så har man sgu da hørt det med. Altså at indbegrebet af RØV-kedeligt og kønsløst bildesign, i form af en VW Golf 3 skulle være klassikermateriale iht. listen. Og så unik er en bovlam VR6-motor altså heller ikke smiley

  • #10   11. feb 2018 Jeg tror selv på Kadett d. derfor investerede jeg i sådan en :-).. Self i luxus udgave smiley

  • #11   11. feb 2018 Bare fordi en VR6 er bov lam betyder det ikke, at den ikke kan blive en klassiker. Se bare på en 2CV...

  • #12   11. feb 2018 #11 - Det var heller ikke min pointe, altså det med at være bovlam. Jeg siger bare, at i min optik da skal der lidt mere til, for at en bil kan kaldes en klassiker. Golf 3´eren starter allerede med at diskvalificere sig selv på udseendet - da den efter min mening har det dårligste, kedeligste og mest kønsløse design af alle Golf´er siden 1974. Og det går da HELT galt, når man ser den i St. car-versionen. Og så er det jeg siger, at så banebrydende og unik er/var en VR6´er heller ikke, til at lige netop det kan berettige til, at Golf 3´eren bliver en klassiker. Javel - VR6-motoren var lidt revolutionerende i sin kompakte opbygning, og det var på daværende tidspunkt ikke rigtig set før, at man puttede en 6-bener i en bil i kompakt-klassen. Men med en liter-ydelse på kun godt 60 hk/liter cylindervolumen var der ikke hverken tale om en højtydende motor - heller ikke for 25 år siden - lige som den ikke ligefrem revolutionerede motorverdenen, sådan som man fx kan sige om Hondas VTEC´s (selv om jeg heller ikke på nogen måde er en Honda-fanboy).

    2CV´en var derimod forud for sin tid og bød på flere tekniske aspekter, som var banebrydende, dengang den kom frem.


  • #13   11. feb 2018 audi 100 / 200

  • #14   11. feb 2018 Der er mange parametre der spiller ind, andet kan man ikke sige. Faktum er, at venter man længe nok, så bliver de ALLE klasikere.

  • #15   11. feb 2018 Jeg er enig i, at alderen på bilen også har meget at sige mht. at opnå klassikerstatus. Derfor synes jeg også, at hvis en bil fra 1990erne som end ikke er 30 år gammel skal være en klassiker, så skal den være meget unik smiley

  • #16   11. feb 2018 Jo men tænk f. eks. på en gammel Kadett C 1.2s. Den var jo altså ikke noget særligt, som i overhovedet ikke, men alligevel blev den en klassiker.

  • #17   11. feb 2018 https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/320i/20-4d/3524987

    Der er også en forhandler der mener at en E46 320i allerede er en klassiker hvis man ser på prisen. Helt og aldeles uden udstyr, ikke så meget som elruder i bag - den grimmeste grå interiør farve BMW nogensinde har lavet, godt et år til syn og med den bovlamme 2.0 motor.
    FAST PRIS! 69900 Kr.

    Hvordan de her mennesker driver forretning er jeg nogengange spørgende overfor..


  • #18   11. feb 2018 Mon ikke meget klassiker status også hænger sammen med minder ?
    Hvor mange ejere har man ikke hørt sige at deres valg faldt på en bestemt model "fordi sådan en havde min far da jeg var barn " ?

    Jeg tror det bliver sådan i fremtiden, og derfor tror jeg også at vi om 10-15 år vil se
    noget så kedeligt ( set med vore dages øjne ) Skoda Favorit som en klassiker ?

    En bil behøver ofte bare at være "gammel" for at få klassikerstatus . Der er vel ikke nogen der ligefrem synes at et sidevindsfølsomt VW Rugbrød/Bus fra 1960´erne uden varme, med 25 heste ligefrem er en fornøjelse at køre i som hverdagsbil ?


  • #19   11. feb 2018 En hvilken som helst 60 år gammel bil vil være fed fordi der er lagt arbejde i den, og fordi det var en tid hvor biler ikke var alle mands eje.
    Om 60 år vil en Up være noget man griner af fordi det var den fattige mands transportmiddel, den tid hvor kvinderne klippede deres hår og forsøgte at ligne og opføre sig som mænd.


  • #20   11. feb 2018 Man kan i hvert fald sige at den E46 der er linket til har stort potentiale for at blive mere værd i fremtiden, hvis den fortsat bliver passet lige så godt på, som den er blevet indtil nu. Den står jo næsten som ny.

  • #21   11. feb 2018 Hej
    Ja Hvis Subaru Forester bliver en sådan
    MVH KP


  • #22   11. feb 2018 "Man kan i hvert fald sige at den E46 der er linet til har stort potentiale for at blive mere værd i fremtiden, hvis den fortsat bliver passet lige så godt på, som den er blevet indtil nu. Den står jo næsten som nu. "

    Både og. E46 er MASSEproduceret, så en E46 uden noget som helst udstyr fra fabrikken gør den ikke til noget særligt - men det er blot min vurdering. En E46 330i med lav KM, udstyr osv. DET bliver en klassikker måske.

    E34´eren skal jeg også se mere på før jeg tror på det..


  • #23   11. feb 2018 Tænk bare på hvordan E30 også blev masseproduceret. De ganske få som står mest uændret og mest org. er dem med højeste priser idag. Men selv en helt standart E30 318i i god stand koster også idag. Men naturligvis koster topmodel ler endnu mere, især hvis de kom med det bedste org. styling

  • #24   11. feb 2018 Mjaaah.. E30´eren er produceret i lige over 2 millioner eksemplarer hvis jeg husker rigtig, imens der trods alt er lavet lige under 5 millioner E46´ere smiley
    -Så den 320´er skal stadigvæk ikke koste mere end 35-40000 Kr. MAX!

    Men summa summarum er vel at alle gamle biler bliver klassikere - og nogle af dem bliver så liebhaver klassikkere med høj værdi. Men det kræver stadig en køber til beløbene for at man kan betragte sig selv som indehaver af noget stort smiley


  • #25   11. feb 2018 Thomas M

    Nu kender jeg ikke tallene på E30 og E46, men hvis det er 2mill og 5mill som du skriver, så vil jeg da også spå E46 til ikke at være på niveau med tilsvarende E30 klassiker priser. Tænk også på hvor meget Motorsport E30 M3 har vundet, det har nok smittet lidt af på de mindre modeller. E46 M3 har vist ikke smittet lige så meget, selvom det er en fantastisk bil også.

    Den der sælges der, er nok fordi den oprigtigt er i virkelig god stand. Tror godt sælger ved, at den ikke er en klassiker endnu smiley


  • #26   11. feb 2018 E30´eren har jeg anerkendt som en klassiker når de er i god stand, især hvis de er født som M-Tech og uden diverse ukurant gejl smiley

    Det også derfor jeg ikke ser E46´eren som overhovedet tæt på at være eller blive en klassiker da designet er langt mere tidsløst end f.eks. E30 og E34. Der står alene i USA en del E46 i god stand fordi de ikke har det vejr vi har i europa.

    E46 M3 er svær at vudere - det er nok mere i CSL udgaven at vi kommer til at se astronimiske priser fremtidigt smiley

    Men ja, for at afslutte den E46 fra bilbasen - så er det helt galt at forvente FAST PRIS på 70000 Kr. for en bil der ingen betydning har for nogen. Man kan få en E90er med færre KM og udstyr for de samme penge. Havde den ikke været med grå kabine og nul komma nul udstyr kunne 60000 måske forsvares - men aaah. Man kan sågar finde E46 Cabs nede i de priser af og til som også er nogenlunde i stand smiley


  • #27   11. feb 2018 Toyota starlet Glanza?

  • #28   11. feb 2018 Der handles en e39 m5 til 420k her på siden .. smiley

  • #29   11. feb 2018 Chris
    Handels og salgspris er ikke det samme.


  • #30   11. feb 2018 Kan se de også mener xj6 vil stige godt i fremtiden. har jo en til at stå der er halvt færdig. fra 77. men nu må vi se om jeg får lavet den færdig eller den bliver solgt. går jo mere op i andre biler .

  • #31   11. feb 2018 Jeg går i forhåbning om at min z3 ihvertfald ikke blive mindre værd over årene, hvis den bare bliver velholdt og kun kørt om sommeren.
    Men nu må vi se om en 10 års tid.


  • #32   11. feb 2018 Allan.. lagde du mærke til smiley’en...;)..

  • #33   11. feb 2018 Nissan patrol 3.3.

  • #34   11. feb 2018 Jeg gætter på at Audi RS4 2.7 bi-turbo bliver, måske meget snart

  • #35   11. feb 2018 Audi S2
    BMW E36 M3
    Toyota Carina E GTi
    Volvo V70 R




  • #36   11. feb 2018 VW Corrado smiley

  • #37   11. feb 2018 Man kan jo sige at en VW Up bliver en klassiker på samme på som en Lloyd eller en Trabant er det i dag...

  • #38   11. feb 2018 At dømme efter brugtprisen tror mange ejere af VW Lupo 3L at de allerede ejer en klassisk bil smiley

    Og en VW Up er jo i virkeligheden jo en Lupo hvor man har sparet første og sidste bogstav væk i modelnavnet .



  • #39   11. feb 2018 "Og en VW Up er jo i virkeligheden jo en Lupo hvor man har sparet første og sidste bogstav væk i modelnavnet . "

    Nu har jeg været så uheldig at have prøvet begge disse slave-biler, og må trods alt sige at en UP bringer langt mere komfort og bil-følelse end en lupo.

    Med det sagt, så var Lupoen noget af det billigste du kunne køre i, og hvis de ikke var så upålidelige efter nogle KM - så var de også noget værd.


  • #40   11. feb 2018 Alle biler kan som udgangspunkt bliver en klassiker.... Det er drømmen fra barndommen, og de biler man kan huske familien har haft, alt fra onkler, bedsteforældre, naboer m.m.
    Disse biler får værdi med alderen....men kun de originale og dem med lav km. bliver stigende i værdi..... På et tidspunkt vender det så.... Der er ikke mange her, der ønsker sig en Ford A eller T.... De er simpelt hen alt for gamle smiley


  • #41   12. feb 2018 Jeg har sagt det før og jeg siger det igen, UANSET hvilken bil der er tale om, hvis den har kørt få km, fx 80.000km og bliver tilpas gammel +30år så bliver den interessant og vil med tiden helt sikkert blive en klassikker..

    se bare på en fiat 500, det er jo en spand uden lige... men det er jo ikke sådan at de alle sammen får Ferrari 250GTO status...


  • #42   12. feb 2018 Det er korrekt. Nogle biler bliver bare generelle klassikere. En flot holdt Datsun 100A er da en sjælden sag i dag og er derfor iøjnefaldende. Men den får aldrig status som en Golf 1 GTI.

  • ole R
    ole R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 23
    #44   13. feb 2018 Hvad med en Suzuki X-90 ?

  • #46   17. feb 2018 Kommende klassiker , Toyota IQ - VW Lupo - Audi A2 - Aston Martin cygnet ( Toyota IQ ) bare for at nævne et par stykker.

  • #47   17. feb 2018 Lige en lille detalje , klassiker =25år - veteran =35år.

  • ole R
    ole R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 23
    #48   17. feb 2018 Hvis nu man klikker på mit billede, kommer der nogle oplysninger frem om undertegnede.
    Jeg er også medlem af Dansk Veteranbil Klub, Sjællands Motorveteranerne ,og Ford V8 klubben.


  • #49   17. feb 2018 Helt klart Golf MK4 R32.....( 3 dørs Deepblue pearl i original stand ).....og har du den i DSG versionen så er der faktisk kun blevet bygget 500 eksemplar, hvoraf de 40 % var i den lækre Deepblue pearl.
    Altså er den kun bygget i 200 eksemplar, hvilket jo gør den pænt sjælden, da man jo nok må regne med, at en del af dem efterhånden er gået tabt på den ene eller anden måde.

    Den er allerede en kultbil, og bliver helt sikkert os en kommende klassiker !


  • #50   17. feb 2018 Alle Golf efter 2'eren er da så intetsigende og ligegyldige som noget kan blive, og så holder der en på hvert gadehjørne, det sjove er at de hver især tror at de har noget som ingen andre har smiley

  • #51   18. feb 2018 Kan godt høre du har styr på det Pind smiley

    Mig bekendt er der 2 styk MK4 R32 DSG i Deepblue pearl indregistrerede i DK, så den må fylde godt i gade billedet siden du føler der holder en på hvert gadehjørne smiley

    Men jeg synes godt at kunne mindes dig, og dine tidligere udbrud i forbindelse med VW !
    Når det så sker, så går jeg ind i din profil og kigger på din meget fine Chiptunede Banjo Peugeot 405.....Får mig et godt grin, og så er den potte ude af verden smiley


  • #52   18. feb 2018 Ja for der er da ingen af de andre klaphatte der kunne finde på at male deres Golf i deepblue pearl for at få den til at ligne noget andet, fat nu bare at en latterlig Golf er totalt ligegyldig.

  • #53   18. feb 2018 Pind

    Vil det så sige, at dit bidrag til denne tråd er, at alle biler minus samtlige VW bliver klasikkere om cirka 60 år? Og så lige med undtagelse af Golf 1/2?


  • #54   18. feb 2018 #50
    Ikke alle.
    Dem der er vedligeholdt og fine er penge værd.
    Det er bare en skam at der er så mange der bliver mishandlet. Bruger de olie får de bare noget nyt hældt i motoren. Skide være med oliefilter. Går motoren til køber de bare en brugt.


  • #55   18. feb 2018 #53
    Læs igen højere oppe din nar, du er sgu da for dum smiley


  • #56   18. feb 2018 Pind

    For at holde os til emnet, så kan jeg godt afsløre, at dine møgkasse en en t hansen vogn absolut ikke står til at blive en klasiker lige foreløbigt.


  • #57   18. feb 2018 Okay Pind det modtaget, og du skal jo selvfølgelig have lov til at have din holdning smiley

    Tillader mig lige at bringe et par billeder af Hr. Pind's Fornemme mesterværk smiley

    Med det i tankerne, så kan jeg kun glæde mig over, at vi ikke alle sammen deler den samme smag smiley


    profilbillede
  • #58   18. feb 2018 Måske en kommende klassiker.....Hvem ved ?

    profilbillede
  • #59   18. feb 2018 Det da i hvert fald ikke en man ser på et hvert gade hjørne smiley

    profilbillede
  • #60   18. feb 2018 Michael den Ligner jo ik din flotte mk4 ... du må da se at bygge den om..eller bliver din jo ikke en “klassiker”
    ( ja jeg har set Michaels bil IRL og ved hvor meget den betyder for ham)..


  • #61   18. feb 2018 Tja når i ikke kan slå mig så må i jo prøve at trække mig ned på jeres niveau, og så prøver i at lægge ord i munden på mig tabere, hvor har jeg sagt at en Peugeot 405 vil blive en klassiker smiley
    Jeg elsker når jeg får krammet på sådan et par tabere smiley


  • #62   18. feb 2018 Kom så tabere hvad har i ellers smiley
    Hahaha Michael jeg så lige det lort du har i profilen, (som er kedelige standard vw), hvad laver du på et bilsite med det lort din taber smiley

    Chris => hvem henvender du dig til smiley
    Du prøver vel bare at få nogen over på din side ligesom den anden taber der ikke kan klare sig selv.


  • #63   18. feb 2018 Pind

    Din bil er i den grad unik, tag ikke fejl!

    Men at kalde folk tabere er i hvert fald meget barnligt.


  • #64   18. feb 2018 Hvis jeg så den Peugeot ville jeg nok rulle af grin smiley

    Mangler bare 2 brian typer med jordbær huer og D-Devils techno


  • #65   18. feb 2018 Konklusion på denne tråd : Dem der ikke har samme smag som Pind er tabere .

    Det er da meget enkelt at forstå ?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    -
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    Men svært at acceptere smiley


  • #66   18. feb 2018 Som Pind skriver i #61, at han skal trække sig ned på jeres niveau. Jo flere gange det læses, jo sjovere bliver det faktisk smiley

    Så skal vi andre pludselig til at køre 405 a.k.a. Øjenbæ


  • #67   18. feb 2018 Pind din måde at ytre dig på, afspejler sig faktisk sjovt nok rigtig godt med måden din bil ser ud på.
    Jeg har før set dine "opkast" i andres tidligere tråde, og er udmærket godt klar over du er helt udenfor pædagogisk rækkevide.

    Så vil derfor hermed undlade at bruge mere tid på dig !


  • #68   19. feb 2018 World class smiley

  • #69   19. feb 2018 Den bil ER ALTSÅ en ener...;)..

Kommentér på:
Kører du i en kommende klassiker ?

Annonce