{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.222 visninger | Oprettet:

Leveringsomkostninger {{forumTopicSubject}}

Hvornår har i sidst betalt leveringsomkostningerne i en bilhandel hos en forhandler (brugt eller ny)?
Jeg står og skal handle nu her, men jeg har virkelig svært ved at forstå hvordan man som forhandler kan tage leveringsomkostninger for en bil man har fået ind ad døren, og sælger videre.
Jeg kunne måske forstå hvis man havde foretaget service på bilen, eller klargjort den med hele pivtøjet, men i mange af tilfældeene er der ikke gjort noget ved bilen andet end en støvsugning, hvilket lige så godt kunne være gjort af tidligere sælger.
Så er der selvfølgelig udgiften til at putte plader på bilen, men de dækker for fan da ikke de næsten 4.000kr mange forhandlere beder om.
Jeg har lidt på fornemmelsen at det bare er et forsøg på at røvrende købere. Hvis det blev fastsat ud fra en fast omkostning forretningen ved de har, hvorfor så ikke bare sætte bilens pris derefter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leveringsomkostninger
  • #2   11. feb 2018 Nu har jeg efterhånden været ude og se på et par biler i 50.000 til 100.000kr segmentet, og synes standard kommentarer ved brugtvognsforhandlere er ved at være:
    "den sælges for en kunde så der ydes ingen reklamation på den"
    "vi har lige fået den ind så jeg ved ikke noget om den"
    "der kan ikke handles om prisen"

Med de forbehold, kan jeg konkluderer at man prøver at tage omkring 4.000kr for et sæt plader, samt at oprette en online annonce.. det tænker jeg egentlig er en temmelig høj pris.

så det du siger chris c er, at det i virkeligheden er et forsøg fra forhandlerne på at få skjult avance og på den måde tage røven på købere?

• #3   11. feb 2018 De biler vi får i byt der hvor jeg arbejder, bliver poleret og får rengjort kabinen så de står 100%.
    Så syntes at leveringsomkostninger er helt ok.
    Plus at alle brugte biler som ikke er engro bliver nysynet ved levering.

• #4   11. feb 2018 Det er klart en af de måde de tjener en hel del penge på, men netop leveringsomkostningerne er noget af det man kan forhandle om smiley

• #5   11. feb 2018 Den er ski lidt svært at forhandle når forhandlerne bliver ved med bare at sige: "Der kommer en anden og kigger på den"
    .. men så må jeg jo bare gå videre, og de må tage den næste kunde.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #6   11. feb 2018 Er da ret nemt,byd det du vil for bilen inkl levering,siger de ja har du koebt bil,siger de nej har du ikke koebt bil.
    Om du giver kr50.000 for bilen uden nogen ekstra lev omk eller kr46.000+kr4.000 i lev omk er vel saadan cirke det samme eller ?
    De kan da umuligt tage roeven paa dig hvis du ellers kan se tallene paa slutsedlen ?

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #7   11. feb 2018 du kan jo altid smide et bud på bilen og hvis de ikke tager det så finder du bare en anden der gør det jeg betaler aldrig fuld pris jeg finder fejl og mangler ved at bilen 100 % i gennem og fremlægger det som argument for mit bud men det kræver jo man har lidt forstand på biler du kan jo altid få en prøvetur og i den forbindelse tage hen til en mekaniker og få ham til at gennemgå bilen for dig det koster som regel ikke noget

• #9   11. feb 2018 Så må man jo bare være beredt på at vende sig om og gå videre til næste bil.
    Sidste bil jeg var inde og prøve nåede jeg knapt nok ind af døren før jeg fik at vide at, ja der var altså andre der var interesserede så der kunne ikke handles om prisen

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#10   11. feb 2018 det udelukker jo ikke at du kan byde på bilen

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#11   11. feb 2018 Ja med fast pris saa kan det jo ikke blive nemmere,betal prisen eller find en anden.
    Maa erkende at jeg stadig ikke kan se hvad problemet er ?

• #12   11. feb 2018 Der gå ikke så længe så skal forhandlerne smide alle omkostninger ind under prisen. Så koster 60000, så må de ikke tage levering osv oven i prisen,

• #13   11. feb 2018 Problemet ligger for mig stadig i at man ikke bare samler prisen i én salgspris. Jeg synes ikke der spilles med klare kort så længe forhandlere splitter priserne op på forskellige kategorier, selvom de med krumspring prøver at slippe for reklamationsreglerne.

Edit: Sø-Propel. Det var da en fin udvikling synes jeg. Ikke mere pis.

• #14   11. feb 2018 Jeg forhandlede da også sådan noget som fuld tank osv med, det koster kun 300 kr men jo mere man kan få des bedre

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#15   11. feb 2018 sådan har det jo altid været ingen grund til at pive over det der er intet fordækt i det bare en lille salgs finte som det med at der er andre der er int i bilen

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#16   11. feb 2018 Klare kort ? Saa laenge du er klar over at der lev omk er du vel klar over det ?

• #17   11. feb 2018 RSP 36.. det argument kunne man vel stadig bruge i alle situationer.. eks: handlen udgøres godt nok af 50 små handler med hver sine forholdsregler, men så længe du er klar over det, er du vel klar over det smiley Det gør det ikke nødvendigvis i orden. Bilforhandlere er professionelle sælgere som sælger til almindelige mennesker. Deres salgsevner burde nemt kunne tjene dem en skilling uden at skulle gøre brug af disse tricks.

Hvis der intet fordækt er over det, kan man lige så godt tage avancen i salgsprisen. Det er et forsøg på at trække flere penge ud af potentielle købere. Måske for avancens skyld, måske for at kunne forhandle om beløbet uden at røre salgsbeløbet og på den måde gøre købere tilfredse. Uanset hvad, slører det handlen.

Jeg håber FDM får held med deres henvendelse til forbrugerombudsmanden:
    https://fdm.dk/node/8775

Edit: Noget kunne tyde på at FDM fik held med det:
    https://bil.di.dk/tilmedlemmer/branchejura/nyhederombranchejura/pages/fraden1april2018skalleveringsomkostningerneinkluderesibilerssalgspris.aspx

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#18   11. feb 2018 Hvordan noget der er helt og aldeles aabenlyst kan vaere sloeret kan jeg simpelthen ikke forstaa ?

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#19   11. feb 2018 nu er der jo de nye biler der kan de ikke lægge leveringen ind under bilen da den så vil blive endnu dyre pga afgiften til staten så der er mening med at det er en ydelse man betaler ved siden af det
    noget helt andet hvorfor bruge tid på at spekulere over noget du intet kan gøre ved der må da være andre ting der er mere værd at bruge krudt på

• #20   11. feb 2018 Leveringsomkostninger har jo nogle ting som skal dækkes ind under, nummerplader, transport (mest ved nye biler), klargøring mekanisk såvel som kosmetisk, evt. Syn.

• #21   12. feb 2018 Det er vist omkring 50/50 om jeg har betalt leveringsomkostninger på brugte biler jeg har købt.

Mange af de omkostninger som nævnes, eks. klargøring, kan vel nemt dækkes af avancen på bilen. Nummerplader koster selvfølgelig noget, og dem har jeg selvfølgelig betalt for.

Jeg har en enkelt gang selv kørt på Motorkontoret for at undgå at betale leveringsomkostninger.

Der hvor jeg synes at det er vanskeligt at forhandle om leveringsomkostninger, er ved fabriksnye biler og specialbiler.

Kommentér på:
Leveringsomkostninger

Annonce