Koblingsfejl - underligt {{forumTopicSubject}}
Hej,
Da jeg selv er ved at give en smule op søger hjælp.
Min Golf 4 1.9TDI med ASZ motor, har været meget underlig mht. Kobling den sidste måned.
Først ville den ikke koble ordenligt ud, så koblingen kommer kun så langt "ud" at den stadig gnider mod svinghjulet. Så luftede jeg den ud. Så kørte det fint i 3-4 dage. Så skete det igen, valgte så at skifte hovedcylinder. Det kørte så fint i 8 dage, nu gør den det satme så igen.
Kan se bremsevæske forsvinder en lille smule hver gang jeg har trykket et par gange på koblingen. Kan ikke se nogen utæthed nogen steder ved hovedcylinderen eller rør/slangen ned til slavecylinderen/udrykkerleje (udrykkerleje er hydraulisk, så det sidder i et).
Så mit umiddelbare eneste bud er jo at slavecylinder er utæt, selvom den blev skiftet midt i july 2017 sammen med koblingen.
Men synes stadig det er mærkeligt den virker kortvarigt og så stopper igen.
Er der noget jeg overser? ??
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.544
Hvad med utæthed andre steder..? I kabinen/ brandvæggen
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.544
jul 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 504
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
Nu har jeg gearkassen nede. Jeg prøvede at lave den stå med tryk tryk på koblingen for at se om der væske ud nogen steder men kunne ikke se noget.
Koblingen var stadig hård, men alligevel ville den ikke koble ordenligt ud, den kobler så "langt" ud at den filer lidt på koblingen når den er i bund.
Jeg ved simpelthen ikke hvad det kan være.
Koblingen ser fin ud, trykpladen ser fin ud, "membranerne" eller hvad man kalder dem (dem udrykkerleje trykker på) er hverken bøjet eller noget.
Hovedcylinder blev skiftet for 14 dage siden, kan ikke se den er utæt nogen steder, heller ikke i slangerne der forbinder den med udrykkerleje.
Den kørte i 8dage efter hovedcylinder blev skiftet til den igen pludselig ikke ville koble ud.
Hvad dælen kan det være?
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.544
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.544
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
Den skulle satme gerne kunne holde.
Svinghjul, kobling og trykpladen kommer fra et kit der er 80% stærkere end originalt.
Men den kører jo også med 239HK 512NM
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.544
Men en ting er hvad de kan holde til..
Noget andet er hvordan man behandler udstyret... og det der ser ud til at være max brug af ustyret...
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
Normal kørsel bare noget friskere
Koblingsfejl - underligt