{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.508 visninger | Oprettet:

Bil larmer ved lige ud kørsel. {{forumTopicSubject}}

Hey alle, jeg har en Polo 6n, som larmer ubeskriveligt meget når man kører ligeud, og larmen stopper fuldstændig, ligeså snart man tager et højre sving.

Jeg har lige fået skiftet højre leje, men dette har ingen forskel gjort, den larmer stadig ligeså meget som før.

Så nu tænker jeg, hvad kan dette skyldes smiley ?

- Dækkene er forholdsvis nedslidte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil larmer ved lige ud kørsel.
  • #1   12. feb 2018 Det er jo ligefør du selv kommer med guldkorn...hvis du læser du læser din tekst igennem.

  • per n
    per n Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 30 Følgere: 30 Svar: 10
    #2   12. feb 2018 Skift dit venstre leje

  • #3   12. feb 2018 Når du drejer til højre, kommer der større belastning på venstre side....
    Det vil aldrig kunne være en fejl i højre side udfra den beskrivelse.


  • #4   12. feb 2018 Simon s
    Det kan da sagtens være højre leje. Det er det sådan set i 9 ud 10 tilfælde. Når man drejer til højre fjerner man jo belastning fra højre leje, så når lyden er væk når man drejer til højre. Så er det ofte højre hjulleje.


  • #5   12. feb 2018 Anders j

    Løft venstre forhjul fra jorden og drej det rundt imens du holder den anden hånd på fjederen.
    Hvis du kan mærke en rumlen så er det leje defekt. Sammenlign evt med venstre side.

    Gør det samme med baghjulene.
    Det er den eneste stensikre måde at konstatere et defekt hjulleje på, og man kan mærke det i fjederen længe før det kan høres i kabinen på mange biler.


  • #6   12. feb 2018 #4
    Ja, det er 100 % rigtigt, enten fik jeg vendt det 180 grader forkert i hovedet eller også er der blevet redigeret i første opslag siden


  • #7   12. feb 2018 Nyt leje og nye dæk . Dæk er fandeme vigtig for din og andres sikkerhed .

  • #8   12. feb 2018 Det er helt sikkert det andet hjulleje.
    Om det forsvinder om man drejer til højre eller til venstre afhænger af om det er yderste eller inderste lejering der støjer smiley


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #9   12. feb 2018 Hvis den larmer så meget som du skriver, så er der ingen problem i at høre hvilken side det er galt med, medmindre du har kørt med hørebøffer. smiley

  • #10   12. feb 2018 Hej
    Dårlige lejer i hjulnav
    Dårlige lejer ved gearkasse
    Defekte knokkelled
    Defekte differentiale (lejer- hvis ikke samme lejer som ved gearkasse)
    VH KP


Kommentér på:
Bil larmer ved lige ud kørsel.

Annonce