436 visninger
|
Oprettet:
bmw e30 touring 1.6 benzin hvordan er de {{forumTopicSubject}}
hej overvejer købet at en bms e30 touring 1.6 benzin. hvordan er de nogen der kan hjælpe. sælgeren siger den kun drypper lidt (rødt) servoolie ved tandstangen ??? nogen der kan hjælpe. er det et stort problem. og hvad med motor er det en fin motor
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 15
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 15
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.132
Hvis den drypper med servoolie, kan det samme fra en slidt tandstang (Så skal denne skiftes), eller fra de kobberpakninger der sidder ved de 2 banjobolte fra servorørene. Det kan selvfølgelig også være fra selve rørene. Det kommer helt an på hvor det drypper fra.
En Servotandstang til en E30 originalt, er ikke umulig at opstøve, men den findes heller ikke alle steder, og er ikke gratis mere. Du kan bygge en på fra en E36, men det kræver noget tilpasning af servorør og lidt spacer skiver osv.
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Har selv en 325ix med 226.000 på tælleren, hvor der er service på indtil for 6000km siden hvor den blev stillet i en lade da den kom til danmark for 10år siden.
Som samlerobjekt pga. det er en edition model og den er original og velholdt, så er det en fin bil, til den rette pris.
Men til daglig eller sommer bil, der bliver du nok træt af den, da alt under 2.0/18is er rimeligt undermotoriseret og svært at komme af med, samt en touring er bedst som van, eller hvis det er ben amputerede man skal ha med på bagsæderne, da den er mindre end en 3dørs Golf 3 på alle leder og kanter
Selv motoren kender jeg ikke personligt til, men servoen er nemt fikset og en e36/e46 tandstang er lækker til dagligt brug (havde jeg selv på min), men vil nok finde en original eller renovere den den har allerede, så den fremstår original, for det er det den kan komme til at koste penge på når den skal sælges igen, og ikke som alletiders køremaskine.
bmw e30 touring 1.6 benzin hvordan er de