{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.692 visninger | Oprettet:

Ny kobling Citroen C4 fra 2016 {{forumTopicSubject}}

Hej ville høre om nogen har dårlige erfaringer med koblingen i en CITROEN C4 vores bil er fra 2016 og har kørt 56000 km og skal allerede jave skiftet kobling . Dette er så blevet gjort og efter det er samlet det hele har den nu fået en mislyd i 3 gear vi syntes det er utroligt i så ny en bil. Citroen vil ikke lade det gå ind under garentien da de siger det er en sliddel. Vi har kørt i nye biler og med campingvogn de sidste 20 år og har aldrig slidt en kobling. Er der nogen der har hørt om det før.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kobling Citroen C4 fra 2016
  • #1   17. feb 2018 Jeg kender ikke til det i c4, men i c5 er 50.000 på en kobling i dieselmodellerne ikke unormalt.

  • #2   17. feb 2018 Det godt nok ikke mange km den kobling har klaret. vis ikke den er blive filet meget på. er det kun koblingen der er dårlig eller er det både kobling og svinghjul ?. syns i hvert fald det er for dårligt den går til det med de få km.

  • #3   17. feb 2018 Man kan sagtens slide en kobling op på ganske få km alt efter hvordan man kørere/filer på koblingen

    Peugeot (samme teknik) har 10 år/200.000 km på drivlinen men det gælder sikkert ikke koblingen

    Kender ikke til nævnte model men vores toyota er begyndt at glide efter 180.000 den er dog chippet til 1/4 ekstra kræfter ::)


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #4   17. feb 2018 Det er meget normalt at koblingen på en hdi går efter 40.000km, det er noget med kørestillen, man giver først gas efter bilen er begyndt at rulle, hvis man gør det så skal den nok holde længere tid, og det har noget at gøre med momentet der kommer ved ganske få rpm

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   17. feb 2018 Og der er jo reklamation på en reparation, så tilbage til værkstedet og få dem til at lave det om, da der jo tydeligvis er noget der ikke er som det skal være.
    De skal ikke larme i 3 gear, kun synge i 5 gear


  • #6   17. feb 2018 Jeg synes ikke 56000km på en kobling er meget. Uanset om det er benzin eller diesel er det ikke godt nok. Jeg har både googlet og kigget på Citronik samt FDM og synes ikke jeg kan se andre med samme problem. Jeg vil mene, at man med almindelig kørestil burde kunne forvente at kobling er noget der kan forventes slidt ved 200000km. eller senere. At momentet ligger ved lavt omdrejningstal på diesel, burde vel egentligt bare klares med en stærkere kobling fra producentens side i produktionen. Jeg synes det er for passivt bare at konstatere, at de går lettere til i en diesel.
    Mvh. Gert


  • #7   17. feb 2018 Syyygt nok at den holder kun 56000 smiley min getz har aldrig fået skiftet en kobling, den er snart rundet 189.000 km. Må indrømme nogen gang misbruger jeg den og den lever stadig smiley

  • #8   18. feb 2018 Kunne være sjovt at se den defekte kobling. Synes tit man kan se noget af den...

  • #9   18. feb 2018 #7 Fiesta fra 05 har haft bilen fra ny og har kørt 310000med samme kobling.
    HDi eller ej 56000 på en kobling er ikke i orden, at den begynder at støje efter reparation er vist et tilfælde da mekanikeren jo ikke skiller gearkassen ad ved skift af kobling.
    Tag en snak med mekanikeren og eventuelt Citroen.


  • #10   18. feb 2018 Kan ikke se hvorfor du vil have at det skal gå på garanti..., som de siger er det en sliddel.

    Der er andre ting der kan være galt, som er.:

    Føreren kontra bilen. eller føreren, bil og campingvogn...

    Har en svigerfar der har en c4 diesel fra 2012, den har snart rundet 100.000 km, og den fejler intet, på nogen områder.
    Altså i intet.

    At den er begyndt at larme i gearene, må i jo forbi forhandleren igen, da der jo er garanti på denne del og da også deres reperation.


  • Murat E
    Murat E Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 7
    #11   18. feb 2018 Jeg har en c4 fra 2016 også -1,6 blueHDI 100 HK. Den har pt kørt 95.000 km og der er ikke umiddelbart nogen problemer med koblingen. Men jeg kører også primært motorvej.

    Det som jeg tænker kan være en kobling killer på den model er at den er pisse sløv i opstart og det kan muligvis få en til at give ekstra meget gas = file på kobling. Ligeså med start/stop som nogen gange ikke vil ''slippe'' hvorfor man må give den ekstra meget gas og kobling. = file på kobling.

    I øvrigt en pisse irriterende gearkasse der sidder på den. Uden at kende detaljer på den omtalte bil. Den rasler helt vildt i frigear/tomgang som om udrykkerlejet er gået, men det skulle eftersignende være normalt smiley


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #12   18. feb 2018 #7
    Jeg har kørt 550.000km i min hdi, uden skift af kobling. smiley


  • #13   18. feb 2018 Min 208 rasler også i tomgang, det er vist noget med et leje og kan forbedres hvis man skifter gearkasse olien, men så fjerner man de 10 år/200.000 garanti på motor/gearkasse som Peugeot yder smiley

Kommentér på:
Ny kobling Citroen C4 fra 2016

Annonce