{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.303 visninger | Oprettet:

Kenan D
Kenan D
Følger: 5 Emner: 5 Svar: 35

golf 4 bremse udluftning med vag com {{forumTopicSubject}}

alle 4 kalibre er nye. samt klodser ,skiver rør og væsker. kan ikke få alt luft ud. har prøvet flere gang. min pedal er ikke samme som før,, selvom nå jeg pumper pedal så kommer der ingen luft.

fik forslag fra en amerikaner at jeg skal bruge vcds for at udlufte abs block.. jeg har abs men er i tvili om jeg har esp? det er model fra 2003 uden ESP knap.

hvem har værktøj og værksted og har prøvet at udlufte bremse og abs block med vcds? lige meget hvor på sjælland .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  golf 4 bremse udluftning med vag com
  • #1   19. feb 2018 Jeg kan ikke hjælpe dig, da jeg ikke bor på sjælland.

Jeg syntes bare at mange mener at en abs blok stjæler og gemmer luft, bare for at genere ejeren mest muligt.
    Jeg har dog selv testere man har bare ikke haft behov for at bruge dem endnu, altså ved netop disse problemer.
    I en abs blok sidder der kun ventiler, der åbner for trykket via en ventil som fungerer som bypass, og for at få tryk på hurtigt igen så har man jo en pumpe.
    Det hele sidder samlet i en enhed, og vil ikke gå i detaljer, men tit bør man søge på youtube for at forstå hvordan en abs egentlig fungerer.

Jeg tror tit at der er andre ting der spille ind.

Fungerer dine bremser i henhold til lovens krav osv.

Det kan være at du har vænnet dit til nogle bremser der ikke fungerede optimalt, og man må gå ud fra at det er derfor du har skiftet alle de ting.

Mange skriver også bla. herinde at hovedcylindren kan gå til ved udluftning, selv om jeg aldrig selv har oplevet dette.
    Det kan ligge i dårlige bremseslanger, forkert justeret håndbremse osv.

Men det var nu også bare mit input, mener jeg har set en herinde der har tester på sjælland som gerne hjælper mod en skilling, så han skal nok melde sig, når han logger sig på engang.

• Kenan D
    Kenan D Tilmeldt:
    jul 2015

#3   19. feb 2018 ingen fejl eller utætheder. bremsepedal er ikke så hård som den har været før. bilen stopper og bremse. men pedal føles bløder i forhold til før. jeg har udluft den 4 gang i sidste 3 uger. ingen luft boobler kommer ud. konen synes bilen er fint alt er OK. vil ikke hvad gør jeg. har brugt dot4 fra thansen. er det OK?

• #4   19. feb 2018 Hvis den har fået nye bremseklodser, kan overfladen på dem godt være "blød" og skal køres til.
    Havde en G4 hvor den fik nye klodser bagi hvilket resulterede i blødpedal, men det gik over efter lidt tid og alt føltes som før.

Blot mit input - selvom det måske ikke hjælper imod en løsning.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #5   19. feb 2018 Har du udluftet din hovedcylinder ?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#7   19. feb 2018 Ja som Morten siger saa kan det ogsaa virke,paa nogen biler kan man endda luse ABS blokken i nogle faa sekunder for at faa samme effekt som han beskriver.

• #8   19. feb 2018 Har oplevet et par gange at man skal bruge testeren til at udlufte med da der nemlig kan være luft i ABS blokken. Bla BMW og Citroën c3. Men som de andre er inde på. Med nye kalibrer kan de godt trække stemplet så langt tilbage at første gang man træder
    Virker den blød. Der skal man køre i en måneds tid så går det væk

• #9   19. feb 2018 4 nye kalibre og skiver og klodser kan sagtens give en anderledes følelse i pedalen. Nu ved jeg ikke om du har kørt i den siden du skiftede. Men det plejer at blive bedre inden for nogle uger.

• Kenan D
    Kenan D Tilmeldt:
    jul 2015

#10   20. feb 2018 kan det være pga. af bremsevæsker fra thansen ? har altid brugt ATE . begge er dot 4!

https://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/bremsevaeske-og-rens/iq-x-bremsevaeske-dot-4-0-5-liter/n-495911438/pn-495911257/

• Kenan D
    Kenan D Tilmeldt:
    jul 2015

#11   20. feb 2018 jeg har ikke udluftet hovedcylinder ! det skal jeg brug hjælp til.. fik tilbud fra 3 forskellig værksted 800kr med gratis låne bil. de er helt væk!

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#12   20. feb 2018 Er der ikke udluftningsskruer paa siden af din hovedcylinder ?
    Det var der paa min soens bil,der fik vi lidt luft ud efter skift af bagerste caliper.

• Kenan D
    Kenan D Tilmeldt:
    jul 2015

#13   26. feb 2018 Jeg har udluftet abs blok. Nu køre den igen som de skal smiley tak for input ,forslag og hjælp! case closed smiley

• #14   26. feb 2018 Hvordan udluftet ? Med tester ?

• Kenan D
    Kenan D Tilmeldt:
    jul 2015

#15   26. feb 2018 På en grus vej :). Som Morten c har beskrevet det.

Kommentér på:
golf 4 bremse udluftning med vag com

Annonce