{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.673 visninger | Oprettet:

Jens C
Jens C
Tilmeldt:
23. feb 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Ekstreme priser på Suzuki SHVS reparationer - hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har tænkt mig at købe en Suzuki Baleno. For 3.000 mere end den normale 1.2 liters model kan man få den de kalder Mild Hybrid (eller SHVS) som er en kombineret starter og generator (ISG) og et lille Lithium batteri. Energi høstes ved opbremsning og anvendes til acceleration.
Problemet er at jeg har undersøgt priserne for batteri og ISG motor ( 3 HK, så ikke større end den der sidder i jeres køkkenmaskine). Og hold nu fast... Batteri koster 13.000,- og motor koster 18.000,-.
Gevinsten er op til 1,5 km/l, så det redder hverken min økonomi eller verdens klimaproblemer smiley
Ville i købe SHVS varianten med disse sindssyge reparationspriser i mente? Tænker i at disse reservedele vil falde i pris? Suzuki oplyser at det er samme løsning, der sidder i Ignis, Swift og Baleno, så det burde snart være en del biler på gaden.

Jeg glæder mig til at høre fra alle jer kloge bil entusiaster smiley
Hilsen Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstreme priser på Suzuki SHVS reparationer - hvad ville i gøre?
  • #1   23. feb 2018 Hvis du køber en fabriksny bil med formodning om at den går i stykker ser det sort ud

  • #2   23. feb 2018 Hvor mange km kører du om året?

  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #3   23. feb 2018 Biil, hvad mener du? Batterier har jo en vis levetid, og det sker vel også at en elmotor går i stykker...

    Sajmon, ca. 25.000 km


  • #4   23. feb 2018 Så er de 3000 jo forholdsvis hurtigt tjent hjem på besparelsen - og derefter er det ren foræring.

    Fabriksgarantien dækker dig i X år, så i den tid skal du ikke betale for hverken batteri eller motor.


  • #5   23. feb 2018 Jeg ville nu ikke være så nervøs selvom det er en Suzuki, tænk på de første priuser der køre da fleste da stadigvæk på originale batteri og elmotor smiley

  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #6   23. feb 2018 Sajmon, som jeg ser det, er besparelsen på ca. 650 pr år med mit kørselsbehov, så indtjeningstiden er ret lang, derfor vil selv den mindste reparation på det system ødelægge regnestykket. Eneste årsag til at jeg overvejer det er fordi jeg syntes det er en spændende teknologi, men jo slet ikke f.eks. 18.000 kr værd, hvis den lille motor dør.

    Kasper, måske du har ret. Men jeg tænker også - som du også lidt indikere- at Toyota'en er bedre bygget.


  • Torkild J
    Torkild J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 33
    #7   23. feb 2018 Jeg er super glad for min SHVS

  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #8   23. feb 2018 Hej Torkild
    Det er jeg glad for at høre!
    Hvor langt kører du på literen med det?

    Hilsen Jens


  • Torkild J
    Torkild J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 33
    #9   24. feb 2018 Tæt på 22 ved blandet kørsel. Jeg har kun 10km på arbejde.
    I sommers i Norge var det lige på den anden side af 27 km/l over en tur på næsten 400km med landevej og motorvej.


  • #10   24. feb 2018 Hvis du vil leve spændende med din suzuki så glem da den udregning og lev med dit valg...
    Hvis du vil være alm så tag den uden “hybrid”...
    værditab er mindst ligeså usikker som dine spådomme men er langt den største post...tjek spritmonitor for at få et lidt bredere billede af forbruget..


  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #11   24. feb 2018 Det lyder ret fornuftigt Torkild. Har du nogen bekymringer omkring reparation eller har du hørt noget om nogle der har haft problemer med shvs?


  • #12   24. feb 2018 Det bliver aldrig aktuelt for mig.
    Kan ikke komme i tanke om en eneste Suzuki bil jeg ville eje.
    Måske den lille jimny til skoven ellers ikke!.


  • #13   24. feb 2018 Har selv en SHVS har haft den fra ny og kørt ca 33000 km uden problemer kører ca 22,4 km/l efter display ,den er købt med 7 års drive garanti eller 150000 km så er ikke nervøs for problemer da jeg regner med at skifte den ved de km.
    Fruen har en alm 1,2 hun kører ca 21,7 ifølge display så der er ikke den store forskel på vores men måske jeg kører lidt mere "hårdt" end hun gør
    Er glad for begge biler at valget blev en SHVS var udstyret og der kun var 3000 kr i mer pris. fruens er en comfort model uden udstyr så vælg med hjertet


  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #14   24. feb 2018 Hej Tommy. Tak for info. De 7 års garanti dækker ikke ISG motor. Og batteri er kun dækket af fem års garanti.

  • Torkild J
    Torkild J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 33
    #15   24. feb 2018 Nej, det er bare lidt styring, batter og el motor. Det er kendt teknologi, så det er jeg ikke bange for skulle gå i stykker.

  • #16   24. feb 2018 #jens c# hvor har du fundet at 7 års drive ikke dækker ISG har prøvet at læse forsikrings vilkårne og syntes ikke at jeg kan se den ikke er medtaget men måske noget jeg har overset

  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #17   24. feb 2018 Hej Tommy. Sælgeren sagde at når det ikke stod på listen over det der dækkes, så er den ikke dækket. Lidt underligt at de så også har en liste over ting der ikke dækkes - hvor ISG heller ikke står.

  • #18   24. feb 2018 Ja lige netop Jens. men er nu ikke nervøs.
    her et lille eks. vi har fået skiftet et elektrisk rude hejs på den ene under garanti jeg spurgte ind til prisen hvis jeg nu selv skulle betale godt 300 kr. original med hejs og motor kompl.
    Det er der ikke mange andre mærker der kan være med på.
    Mange andre mærker har også dyre rep kobling svinghjul dyser el fejl osv alt sammen rep til over 10000 kr. Så følgt dit hjerte og køb den bil du ønsker for de har alle nogle ting de døjer med...


  • #19   24. feb 2018 Er det ikke Suzuki der har haft store problemer med rigtig dårlige gearkasser? smiley

  • #20   24. feb 2018 Jo men det ligger nogle år tilbage.. samme år som VW havde det.

  • #21   24. feb 2018 Okay, da valget stod mellem den nye Baleno og den nye Jazz anbefalede vores mekanikere alle Hondaen, synes også selv den køre bedre men man får meget mere udstyr til prisen i Baleno smiley

  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #22   24. feb 2018 Man får nemlig rigtigt meget udstyr til prisen..
    Tommy, batteriet, sidder det så det optager fodplads under sædet, og virker højde justering af sæde fortsat i svhs modellen?
    Jeg er sådan set enig i dine betragtninger, syntes bare det er voldsomt at udstyr til 3.000 i merpris koster over 30.000 i reservedele. Priserne jeg skrev er plus montering. Men måske det er fordi det er nyt og stadig ikke helt på plads som reservedele. Har ikke kunne finde en eneste historie på nettet om folk der har fået skiftet det.


  • #23   25. feb 2018 Jens C batteri sidder så langt inde undersæde og fylder så lidt at der ikke er problem hverken med fod plads eller højde just af sæde

  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #24   25. feb 2018 Tommy, jeg håber det har sin egen airbag til den pris smiley
    Valget faldt på SHVS udgaven... Skrev under tidligere i dag.


  • #25   25. feb 2018 Tillykke.. godt at du overvandt dine bekymringer.. det er sgu da bare penge...;)

  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #26   25. feb 2018 Hej Chris, yes - bare penge smiley

Kommentér på:
Ekstreme priser på Suzuki SHVS reparationer - hvad ville i gøre?

Annonce