1.958 visninger
|
Oprettet:
Dæk med lav rullemodstand ? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg skal bruge nogle sommer dæk i 225X45X18 og vil gerne have så lav rullemodstand som muligt.
Men drejer det sig egenligt om ret meget når alt kommer til stykket
hvor meget brændstof man sparer?
Jeg vil egenligt gerne have 225X40X18 istedet, men ifg. bilens oplysninger er det den anden størrelse der passer.
Er der den store forskel?
mvh
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Hvad snakker du om?
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 60 Biler: 3 Emner: 199 Svar: 676
Hvorfor ville det ligne lort. Det er det der sidder på den bil på min profil, men det er ikke til den bil jeg skal have dæk.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.665
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
men mere hvorgrov profil og hvor bred dækket er
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 60 Biler: 3 Emner: 199 Svar: 676
Mit spørgsmål skal forståes sådan at der er to spørgsmål.
1. Om hvor længere man kan køre pr. km på et dæk med lav rullemodstand end et alm. dæk.
2. Her ville jeg bare gerne vide hvad der skete ved at vælge det ene frem for det andet dæk mht. størrelsen.
Håber dette er mere forståeligt
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
Min KIA er født med Michelin 225/40-18 med rullemodstand E - efter skifte til dunlop som virker som et blødere dæk med mindre støj, med bedre greb, men det virker også som det har større slid. så besparelsen er ikke til at få øje på. Jeg har ikke set nogen effekt på km/l
Går du op i profil vil dækket typisk blive mere komfortabelt.
Dæk med lav rullemodstand ?