{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.076 visninger | Oprettet:

Sommersprinklervæske på bilen {{forumTopicSubject}}

Jeg har været så genial her til morgen, at hælde sommersprinklervæske på min bilen. Jeg så simpelthen ikke, at det ikke bare var normal sprinklervæske.
Jeg havde ikke kørt mere end 5 min før jeg ikke kunne få en dråbe ud. Hvilket faktisk undrer mig lidt - fryser det allerede SÅ hurtigt?

Men hvad gør jeg lige her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommersprinklervæske på bilen
  • #2   28. feb 2018 Jeg har fyldt en hel dunk i. Om det så er hele beholderen, ved jeg ikke.

Men er der slet ikke noget jeg kan gøre?

• #3   28. feb 2018 tømme den, ved ikke hvor din dunk er placeret, men man kunne da håbe en god køretur hvor motoren bliver godt varm, måske kunne smelte det frosne sprinklervæske.

hvor du derefter kunne tømme dunken.

det ville være mit bedste simple bud, ellers ville det nok være en ide at tage selve beholderen ud, men det er sikkert en mere tidskrævende affære.

• #4   28. feb 2018 Jeg aner ikke hvordan man tømmer sådan en beholder.

Desuden er jeg på arbejde. Kan ikke bare køre en lang tur.

Jeg synes jeg har læst, at man kan hælde sprit oven i eller almindelig sprinklervæske. Ville det måske virke?

• #5   28. feb 2018 Sæt en slange ned og sug i beholderen, det virker selvfølgeligt jo kun hvis den ikke er bundfrosset.
    Tø dyserne op med varmt vand og få kørt det sidste den vej.

• #6   28. feb 2018 Du kan sagtens komme sprit i, men hvis du først får gjort noget ved det til fyraften så er det nok frosset i beholderen til den tid.

Du kan tage en af slangerne af oppe ved dyserne eller der hvor der er en samling, og bare bruge sprinkleren til beholderen er godt tom, og så kan du fynde koncentreret sprinklervæske i.
    Lige nu er det nok bare dine dyser der er frosset til, og derfor kommer der ikke noget ud, så dem skal du nok lige tø op bagefter.

• #7   28. feb 2018 Jeg ligger ikke lige inde med nogen slange som kan suge.

Jeg har mulighed for at tage ud og købe noget sprit og hælde det i nu, men vil det mon virke?
    Alt det her med at tage en af slagerne af osv. det fatter jeg ærlig talt ikke en meter af. Lige nu hælder jeg mest til bare at få den kørt til mekanikeren smiley

• #8   28. feb 2018 #7
    Der hvor dyserne sidder der går der slanger hen til og dem tager du bare af, og sætter på bagefter.

• #10   28. feb 2018 Jeg har lige talt med min mekaniker. Han sagde, at det bedste var at stille bilen i en opvarmet garage natten over. Jeg måtte gerne låne deres, da jeg ikke har sådan en selv. Kæft noget bøvl. smiley

• #11   28. feb 2018 på mange nye biler, sidder de gemt inden bag forkofanger et sted,

det nemmest er nok og få tøet beholderen op,
    og så suge så meget sprinklervæske ud som mulig

og fylde det rigtige på

• #12   28. feb 2018 Fyld op med sprit nu, hvis du er heldig har det tøet sprinklervæsken op til fyraften.
    Hvis det stadig er frosset når du kommer hjem så gør som #9 siger, slangerne burde være tøet op af motorvarmen.

• #13   28. feb 2018 Ja, beholderen sidder inde bag kofangeren på min bil.

Men hvis jeg får lortet tøet op, er det vel bare at bruge knappen i bilen til den er tømt.

• #15   28. feb 2018 Min mekaniker påstod, at det ikke ville hjælpe at hælde sprit på. Han sagde som sagt, at bilen skulle stå natten over et sted hvor der er varmt. Og jeg måtte gerne låne hans garage. Gratis. Så det tænker jeg bare, jeg gør.

Det var da noget mærkeligt noget at skrive. Ærlig talt. Synes du i øvrigt det er et lille problem? Det synes jeg faktisk ikke.

• #16   28. feb 2018 Sprit vil forhindre frosten i at sprede sig og blive værre, det vil også optø isen.

• #17   28. feb 2018 Okay, jeg har lige været ude og fylde noget sprit på samt noget "rigtigt" sprinklervæske. Hvis det ikke virker, må jeg køre den i mekanikerens garage.

• #18   28. feb 2018 Hvis du lader den stå udenfor i den her frosttid, så beder du selv om at det frostsprænger. Og så er det endnu dyrere for dig end at køre den til din mekaniker nu og få det tømt af i en fart.
    Men lad os høre hvordan det ender. Det kunne være rart at vide smiley

• #19   28. feb 2018 Jeg gjorde det samme sidste vinter, skal du ikke være ked af smiley

• #20   28. feb 2018 Husk at give kvajekage på arbejdet.

• #21   28. feb 2018 #20
    Og til mekanikeren .

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #22   28. feb 2018 Hvorfor ikke bare bruge vinter sprinklervæske hele året, køber man det gode så tager det også de små dyr af ruden om sommeren

Kommentér på:
Sommersprinklervæske på bilen

Annonce