{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.926 visninger | Oprettet:

Forhandler nægter garantien? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens...
Jeg har for en lille måneds tid købt en Audi a5 hos en forhandler til den beskedne pris på 200.000.- smiley hvor jeg samtidigt gav min daværende Audi a4 i bytte..
Der blev selvfølgelig givet 6 måneders garanti på bilen, som der også fremgår på slutsedlen.
Så er sagen den, at inden jeg nåede at køre bilen hjem på dagen, meldte den en fejl på bagerste højre tågelys, baglys og baklys som ikke virkede..
Jeg aftalte så med forhandler at jeg selv skulle bestille den og montere den da det intet problem er for mig at montere sådan en lille ting.. i mellemtiden da min tidligere a4 stod til salg hos forhandleren fik den vand i elboksen som så har resulteret i at den skulle skiftes.
Det skal så nævnes at den bil har kørt fejlfrit HVER ENESTE DAG i halvandet år mens jeg har haft den..
men nu vil forhandleren ikke dække baglygten da det har kostet ham med den elboks, og han jo selvfølgelig mener jeg har "kendt" til fejlen da jeg afleverede bilen, selvom han prøvekørte bilen inden handlen blev foretaget og bilen ingen fejl meldte, selvfølgelig.

Hvad kan man gøre? der er også andre ting ved den bil som jeg ikke mener er i orden når man køber en bil til så mange penge med garanti?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhandler nægter garantien?
  • #1   28. feb 2018 Uanset hvad så er det 2 forskellige ting og kan ikke kædes sammen...
    Dvs han kan ikke nægte at lave din bil fordi at den han fik i bytte har en fejl..Han skal lave din bil på garantien og din gamle bil har han købt/fået i bytte som beset...

• #3   28. feb 2018 Komfortboksen kalder han det

• #5   28. feb 2018 Det har umiddelbart kostet ham 12.700.-

• #7   28. feb 2018 Nej det er jeg desværre ikke, men han er medlem af dbfu så det burde vel ikke være helt håbløst hvis det skulle ende derude

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #9   28. feb 2018 Ville tage den til FDM..
    Selv om du ikke er medlem nu, så skal du bare blive medlem, og så tager de gerne sagen fra dag 1!

Min søster har selv været kampen igennem, og hun var ikke medlem inden hun havde problemer, hun nåede endda at diskutere med forhandleren i et stykke tid, før vi fik fdm på sagen, og de tog den uden noget

• #10   28. feb 2018 Ret beset så skal han bare punge ud.

• #11   1. mar 2018 Komfortboksen ligger under gulvtæppet under forsædet. Hvis afløb i torpedorum stopper til, vil vandet søge ind i kabinen gennem samlinger og løbe ned af gulvet og ende ved fodrum ved bagsæde. Dvs det futter lige forbi og igennem komfortboks. Vand og elektronik passer dårligt sammen. Jeg ved ikke hvorfor han mener du kendte til fejlen.
    Hvordan det kan koste 12700,- at skifte den boks har jeg ikke fantasi til at forstille mig.
    Mvh. Gert

• #12   1. mar 2018 forhandler yder 6måneders reklamation pp bilen han har solgt dig (garanti i dit tilfælde) men du yder ikke forhandleren noget. Bilen kunne i teorien brænde sammen en time efter du har 'solgt' den til ham og du står stadigvæk uden ansvar. Hvis han nægter så kontakt FDM. Eller ekstra bladet - det virker vel lige godt efterhånden

• #14   1. mar 2018 11# helt enig , han køber garanteret boksen fra kirkegården til en slik , arbejds timerne mister han ja ,men anyway den skal vel gøres salgsklar smiley han må op med pungen, aftale med forhandler? hvorfor lave noget på bilen selv når den har garanti i 6 måneder,

• #15   1. mar 2018 Fordi bilen er købt i Sønderjylland og jeg bor på Sydsjælland og jeg gider ikke bruge 500 på bro og 500 i benzin så jeg ville bare være lidt flink mod ham smiley

• #16   1. mar 2018 Den tar du bare i retten, han kan ikke sige han ik vil betale fordi der er kommet en udgift på den bil han har taget i bytte fra dig - og fremgår det af de slutseddel at han yder 6 mdr garanti, så har du de 6 mdr garanti. Den gamle bil er hans problem og ik dit

• #17   1. mar 2018 Jeg tænker et meget passende svar lyder således?

Jeg vil da også være noget ked af at have købt en bil hos dig med 6 måneders garanti, for at finde ud af at du ikke vil dække noget..
    Jeg er ikke ansvarlig for hvad der sker med min tidligere bil mens den holder hos dig, den er købt som beset og det bør du også vide som forhandler. Det ved jeg ihvertfald med mit arbejde som mekaniker.
    Det jeg tilgængel er ked af er at jeg tilsyneladende har betalt 1300.- for nye nummerplader med EU mærker, men at du derimod har monteret dem der sad på da du selv købte bilen, det syntes jeg ikke er i orden.
    Baglygten kostede spm udgangspunkt 1250.- men jeg har fundet den ENDNU billigere, små 500.- jeg har selv monteret den frem for at køre på værksted, som jeg lige så godt kunne have gjordt..
    Du lovede også bilen fik skiftet olie + filter, det kan jeg ikke se den har fået, du har heller ikke ville vise det med en evt. Faktura sidst jeg spurgte..

• #18   1. mar 2018 Nu ved jeg godt det handler om småting men jeg tænker bare fremad hvis motoren ligepludselig brækker sig, så skal jeg ikke stå med håret i postkassen smiley

• #19   2. mar 2018 Hvilken forhandler er det? (Bare skriv i PB, så du ikke bliver klandret for udhængning)

• #20   2. mar 2018 Godt skrevet, jeg håber ikke du bliver fornærmet over at jeg har redigeret og rettet stavefejl i din skrivelse ? Den må du naturligvis gerne kopiere og bruge .

Jeg ville da også være noget ked af at have købt en bil hos dig med 6 måneders garanti, blot for at finde ud af at du ikke vil dække noget som helst.
    Jeg er ikke ansvarlig for hvad der sker med min tidligere bil mens den holder hos dig, den er købt som beset og det bør du også vide som forhandler. Det ved jeg ihvertfald via mit arbejde som mekaniker.
    Det jeg til gengæld er ked af er at jeg tilsyneladende har betalt 1300.- for nye nummerplader med EU mærker, men at du har monteret dem der sad på da du selv købte bilen, det synes jeg ikke er i orden.
    Baglygten kostede som udgangspunkt 1250.- men jeg har fundet den ENDNU billigere, små 500.- jeg har selv monteret den frem for at køre på værksted, som jeg lige så godt kunne have gjort..
    Du lovede også bilen fik skiftet olie + filter, det kan jeg ikke se den har fået, du har heller ikke ville vise det med en evt faktura sidst jeg spurgte.

Kommentér på:
Forhandler nægter garantien?

Annonce