{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Bil skal jeg vælge (Brugt Biler)
  • #1   2. mar 2018 Møgkasser... hvad er dit budget? Hvor mange km kører du om året?

  • #2   2. mar 2018 Ville gå udenom getz. Den ruster og det gør bremserørerne også.

  • #3   2. mar 2018 ville ikke vælge nogen af dem. Hvad penge vil du bruge på bil ?

  • #4   2. mar 2018 Det er 2 forskellige størrelser biler. Picanto er en Microbil, getz er en minibil.

    Jeg ville hoppe på en yaris. Samme størrelse som getz, men meget bedre.


  • #5   2. mar 2018 Det samme som Stiffmeister siger, møgkasser.

  • #6   2. mar 2018 For guds skyld ikke Hyundai Getz
    Har sådan en som lånebil i tiden, den går ca 10km/l og køre som en spand søm.

    Den kan i hvert fald ikke anbefales!


  • #9   2. mar 2018 jeg har haft forskellige mini biler og skal aldrig have det igen. også selv om det er som nummer 2 bil. Kan godt forstå dem der køber dem når de passer til deres behov . og at det er en billig løsning. og skulle jeg vælge en blev det også med Toyota mærket selv om de helt næsten er ens med citron/Peugeot . men heldigvis kommer jeg ikke til at skulle købe sådan en igen. også selv om jeg ikke har brug for en der er større som nummer 2 bil.

  • #10   2. mar 2018 Jeg ville aldrig kunne holde ud at køre dagligt i en af Aygo trillingerne .

    Som min gamle far på 77 år sagde : "Man må sige at når Toyota laver en lortebil så er de da ærlige nok til at kalde den AY GO " smiley

    Så hellere en klasse op, og her er en Skoda Fabia nok noget af det jeg ville kikke efter : https://www.dba.dk/biler/biler/maerke-skoda/modelskoda-fabia/?pris=(10001-20001)

    Biler der er teknisk ukomplicerede plejer at være dem der er billigst at vedligeholde .


  • #11   2. mar 2018 Tak for jeres svar men har ikke så stor et økonomi er på Su og skal gerne have en bil som køre langt på literen og maks koste 15.000Kr


  • #13   2. mar 2018 Skal det være minibil, eller microbil, så vælg toyota.

  • #15   2. mar 2018 Den skal Næsten ud og køre hverdag ca 20 km pr dag og har 1000kr ca til Bilen Pr mdr

  • #17   2. mar 2018 1000 kroner dækker vel kun lige de faste udgifter, ejerafgift og forsikring . Sådan en ældre bil koster meget hurtigt 500 - 1000 kroner om måneden til service og diverse udskiftning af sliddele . Der skal også lidt brændstof på 6-800 km om måneden i sådan en ældre bil koster ihvertfald 500 kroner om måneden .

    Jeg tror ikke det er nemt at finde en ældre bil hvor de samlede udgifter kan holdes meget under 1500 kroner om måneden .

    Jeg ved godt nogen vil modsige mig om lidt, men det er min egen erfaring jeg her deler ud af .

    Min 208 koster 4600 cirka om året i forsikring og ejerafgift, 6000 om året i brændstof, og jeg har et "servicebudget " på 5000 om året - altså et stykke over dit budget, og med alt respekt er min bil betydeligt nyere en den du påtænker at købe .


  • #18   3. mar 2018 Synes ikke så meget om en Aygo andre i kan anbefale mig?


  • #20   3. mar 2018 Freeway

    Du ved godt mini bils betegnelsen er det en polo, corsa og fiesta. er baseret på ikke? smiley .

    Microbilerne er der hvor aygo, tvingo, og up er smiley .

    Og det gør sig også gældene i ydelsen. Den stærkeste mini må være polo GTI på 200hk. ( med mindre audi a1 fås med mere?).

    i micro kan up`en fås med 115hk.


  • #21   3. mar 2018 Men det vil ikke kunne lade sig gøre og ha en bil på SU. ben there done that.
    på SU kunne jeg tanke den op hver gang den første i måneden. Og hvis tanken ikke holdte indtil den næste første. Så måtte jeg tage bussen eller toget.
    og bilen gik alligevel en 17-18 stykker.

    Ud over brændstof
    Bilen skal ha motor olie engang imellem.
    Bremser skal efterses, og udskiftes.
    Og så kommer forsikring, jeg havde min på ansvar til 4000kr om året. Men det var tilbage i 2006... Jeg tror altså det er blevet dyrere i dag.

    Bor du ude?.
    Jeg gjorde for at få forhøjet min SU. Dengang var max 4100kr efter skat. man kan selvfølgelig tage et SU lån, hvor du så får mere i SU. Men det skal betales tilbage med renter jo!.

    jeg ved ikke hvad du uddanner dig til. Men hvis ikke du har en lære plads, så vil det ikke fungere


  • #23   3. mar 2018 René C .
    Fedt. Ja mini bil behøver ikke og være langsom smiley .
    Hvad motor har den?.


  • #25   3. mar 2018 #24

    Shit så audi mærket også betalt.
    Så kunne jeg godt nøjes med en polo GTI det også en TFSI . Og prisen starter ved 260.000kr Clima og "almindelig" fartpilot er jeg hundrede % på er includeret i prisen smiley .


  • #26   3. mar 2018 Så er stadig forvirret men hvilken kan i anbefale mig

  • #28   3. mar 2018 Hvis du er på SU skal du have et job ved siden af for at kunne få det til at løbe rundt eller tage SU lån og bruge pengene på en bil. Hvis du tager et job, får du ikke tid til at køre i bilen !

    Tag et SU lån , såkan du bruge 10 år på at betale den af når du er færdiguddannet .


  • Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21
    #29   3. mar 2018 Min allerførste bil var en 406 2,0 og den kostede mig 5000 i indkøb, den holdt i et år præcis. Jeg brugte ca 3000 på reservedele i et år, ny udstødning fra katalysatoren, og bremseskiver for og bag.

    Ikke nok med det kostede den mig ca 1500 kr i benzin om måneden, kørte bykørsel mest og kørte ca. 430 km på en tank som var en 70 liters tank. Den havde problemer med høj tomgang så det tog også noget benzin. Forsikringen som 18 årig var ca 1200 måneden.

    Skiftede bil som 19 årig til en leaset Ford Fiesta 1,0 model 2014 kostede mig 2600 i leasing ydelse om måneden, ca 700 kr i forsikring om måneden.
    Den kostede ca 600 kr i benzin om måneden og kørte ca 560 km på en tank.

    Min bil idag er en Citroën C1 1,2, som kostede 90.000 i indkøb til kampagne pris. Koster mig ca. 500 i forsikring om måneden. Kører nogenlunde det samme som i fiestaen koster mig knap nok 300 kr at tanke op til en fuld tank.

    Det bliver ikke meget billigere, man kan godt mærke der er sparet på mange områder, men der er mange positive ting ved en ny bil over en brugt bil.

    Pointen er, med 1000 kr om måneden bliver det som sagt svært at holde en bil kørende hvis du ikke vil sætte dig selv i gæld ved at købe en på afbetaling.

    Jeg ville spare lidt mere op, og finde mig et studiejob ved siden af. Så kunne vi snakke om at finde en bil, også kunne du bruge den tid til at undersøge brugt markedet vs køb af ny bil smiley

    Går selv med tankerne om jeg skal købe en brugt næste gang eller nyere brugt. Men jeg tænker det det er kommer an på hvor godt dine hænder skruet sammen.


Kommentér på:
Hvilken Bil skal jeg vælge (Brugt Biler)

Annonce