Spørgsmål... {{forumTopicSubject}}
Jeg har et spørgsmål!!!
Dette går ud til dem der har en Toyota Celica årgang 90. Jeg kunne godt tænke mig at købe en Toyota, og er igang med at spare op, men jeg står også at tænker på en Mazda MX3 fra 1994 da den også er en flot bil.
Det der undre mig ved denne Toyota er lygterne, vægtafgiften og forsikring (da det kommer til at spille en stor rolle om jeg overhoved får råd til at have den).
Lygterne ser meget fede ud når de er nede, men når de er oppe virker de lidt for markante. Er de oppe når man kører bilen, altså er det nærlyset eller er nærlyset de lygter der sidder under??
Og hvor meget kan sådan en bil dog koste i vægtafgift, sådan cirka??
Hvad med forsikring, kan det passe at ansvarsforsikringen ligger på en 9000 kroner??Hvad med en Kasko så??
Som i nok har opdaget er jeg ingen bil nørd, det kommer nok når/hvis jeg køber bilen. Så enhver hjælp vil være perfekt.
Hazem aka hAzE
aug 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 58 Svar: 560
er det en celica 1,6 gsi
er det en mx3 1,8 v6
eller hva
det spille en væsentlig rolle
mar 2003
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 54 Svar: 872
mx3'eren koster nok det samme..
tjeck evt. www.forsikringsluppen.dk eller www.tryg.dk
der kan du udregne priser
jun 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 10
Jeg er lige fyldt de 18 år, og tænker så allerede på bil. Martin det bliver nok en Gsi 1.6 og højst sandsynligt en MX3 1.8 V6 eller en 1.6. Motorstørrelsen siger mig ikke noget, bare den køre nogenlunde.
Men jeg ved ikke det kan da ikke være så dyrt at få en 1992 eller 1993, eller hvad??
Henrik jeg tænker på at skrive den i min fars forsikring, så skulle jeg slippe billigere, men det har sine fordele og ulemper hører jeg.
Undskyld, de tal du taler om er om året ik??(det er lidt pinligt, men skal spørge for at være sikker!)
mar 2003
aug 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 58 Svar: 560
jun 2004
Det med forsikring i mit fars navn. Nu har vi jo ikke decideret nogen bil (jeg ville hvertfald ikke kalde en Nissan Micra fra 1986 for noget specielt), så denne her bil bliver nok "familiens" hvilket så gør det fair nok at skrive det i mit fars navn, tror jeg :-s.
Jeg gider bare ikke købe en bil også finde ud af at jeg egentlig ikke har råd til at have den, det er spild af hårdt arbejde.
I har biler. Er det et hårdt arbejde at have og holde en bil, kræver det meget, eller synes i det er muligt for en i min alder der også har skole ved siden af (Gymnasiet)??
mar 2003
Benzin vil du nok bruge mellem 1000 - 2000kr..
forsikring (i din fars navn) - 500kr om måneden..
vægtafgift - 375 om måneden ca.
så kommer der de løbende udgifter det koster at have bil.. de løber nok op i gennemsnitligt 500 - 1000kr om måneden (i gennemsnit.. kan jo være der kun skal ofres noget hvert halve år)
Dvs du skal nok regne med mindst 2000 - 3000 om måneden.. forudsat at du køber bilen kontant. Hvis du skal låne til den kommer der jo også udgifter dertil...
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 77 Svar: 594
selvfølgelig noget mindre hvis du ikke kører hele tiden.
Ud over det økonomiske, så er det ikke hårdt arbejde at ha bil. Jeg hygger mig da med at vaske og støvsuge når det skal til;-)
Du kan sagtens klare skolen ved siden af bilen. Det er der masser der gør..
Ps. Af de biler du har omtalt ville jeg vælge Celica'en.
Reservedelene er til at betale, og det er til at finde både nye og brugte dele til den.
Held og lykke med det.
Mvh Ricky
jun 2004
Men for en bil som Celica'en eller MX'eren så ville jeg ikke tøve et sekund. Men Ricky jeg havde faktisk regnet med at en bil af den alder (altså Celica'en) ville være svær at få reservedele til, eller er der et bredt udvalg til Toyota biler?
Forresten så undre det mig også, om hvor meget en bil kan køre. For de Celica'er jeg har kigget på har kørt i gennemsnittet 170.000 km, det virker ret meget, men nogen biler har kørt 270.000 km, hvilket jo ville give bilen en 100.000 km ekstra at køre i. Lad os sige den har kørt 150.000 km, den er plejet og passet godt, hvor meget ville den så kunne køre til, sådan cirka??
mar 2003
det er meget svært at sige hvor længe en bil kan kører, den kan være motoren bryder sammen efter 160.000 km eller 400.000km... noone knows...
mar 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 23
Spørgsmål...