{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Khazim L
Khazim L
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 73

Er en BMW realistisk for første gang? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Da jeg er ved at spare op til bil, og har "for mange" biler i hovedet, så har brug for lidt råd fra erfarne brugere...

Jeg har tænkt meget på at købe en bmw 318 e30 efter vinteren, jeg ved at jeg kan få forsikring til 10k maks, dog uden ansvar, så derfor skal bilen ikke være for dyr, der skal jo også leges lidt i den, så vil ikke have et stort lån på det, da jeg vil have at jeg ikke går helt ned hvis jeg smadre den smiley

Mht årgangen, har jeg faktisk ikke ret meget forstand på det, så måske i kendte de gode årgange og om det overhovedet er noget værd, da jeg heller ikke kommer til at have mange penge mellem hænderne til store reparationer... siger dette da jeg har hørt at BMW er meget dyr i reservedele.

Hvad synes i?

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er en BMW realistisk for første gang?
  • #1   7. okt 2006 forsikring til 10k maks, dog uden ansvar...........
    tror du ikke du mener uden kasko for ansvar skal du ha

• #2   7. okt 2006 Jeg synes at det er lidt urealistisk at starte med en BMW,,,, skal siges at jeg selv arbejder i TopDanmark... og vi er ikke glade for unge mennesker + 1 BMW... GF skulle være OK med prisen hvis du absolut vil eje en bimmer,,, prøv dem!

Vh

JOJO

• #3   7. okt 2006 min første bil var en e30 325i., eneste problem var forsikring., men fik den hos tryg for 34kg om året i ren ansvar.,
    og når det er første bil bliver man også hurtig overrasket over den koster lidt over en plov i benzin for en aften på striben.,

• #4   7. okt 2006 en e30er er noget af det billigste i reserve dele

• #5   7. okt 2006 *MPower* : Japanere styrre du.. smiley

Nej det er ik urealistisk.. Noen forsikringsselskaber er ligalde når det bar er alm. ansvar.. En kami har en, han gir 10 årligt

• #7   7. okt 2006 de er kun dyre i forsikring fordi de var meget eftertraktet af bil tyve da de lige kom og fordi folk havde det med og smadre dem fordi de ikke kunne styre det med baghjulstræk hehe

• #8   7. okt 2006 4 cyl billig i forsikring og langt pr liter 6 cyl mere holdbar i motor osv da de ikke skal køre med så mange rpm for og flytte sig

• #9   7. okt 2006
    Min første bil var også en bimmer.. Det er skam sagtens muligt at starte med sådan en.. Og de er billigere at skrue på end så meget andet..!!

• #10   7. okt 2006 så længe det bare er en 318 er den billig ikke hvis det er en 318is så er den dyre end 320 osv

• #11   7. okt 2006 Joachim P ... og OttZeN [Århus]

så klar lige hvorfor Top Danmark ville have 54 000 om året med kasko.. det er jo hjernedødt...

• #12   7. okt 2006 Det er bestemt ingen problem at starte med BMW som 18 årig, søg bare efter de små forsikringsselskaber (sønderjydske, gf, osv.) de plejer at være til at snakke med og de fleste kigger efter heste og ikke nypris...

Og folks uvidenhed med reservedels priser ses hurtigt når man spørger om sådan noget herinde, folk har hørt af en ven som har en beskendt som har en søster vis lillebror kender en købmand som kender en kunde som har en bror som mulgivis engang har været mekaniker ved lade og han har hørt af deres lærling at hans fars brors moster havde en bmw og den var monster dyr i forsikring...

der findes faktisk 2 store bmw reservedels forhandlere her i dk som gerne vil konkurrerer med hinanden og derfor er prisen presset helt i bund

www.koed.dk
    www.schmiedmann.com

tjek deres priser og du vil se at der ikke er meget forskel på hverken bmw eller de andre "ungdomsbiler"

Også er der jo også et kæmpe plus at du kan være med på DK´s bedste bilforum, med flinke folk med en kæmpe vidensdatabase ! www.bmwe30.dk

Held og lykke med det....

/TN

• Khazim L
    Khazim L Tilmeldt:
    sep 2006

#13   7. okt 2006 Tusind tak for svarende, tro mig, i har gjort min weekend så ubeskrivelig god smiley

Mht til forsikring, skal den forsikres i GF, da mine forældre også er forsikret der, så jeg får det ekstra billigt i eget navn.

Hvilke modeler er interessante at se på?
    Mange siger 316 og 318, men synes også nogle af jer er meget glade for 325, jeg har selv tænkt over det, og umiddelbart tror jeg at 318 er bedst, men igen, det er bare gætterier..
    Da jeg kører rundt i en e36 318i på arbejde, og elsker alt ved den, specielt accelerationen, den er gude skøn.

• Khazim L
    Khazim L Tilmeldt:
    sep 2006

#14   7. okt 2006 Forresten, jeg er 20, bare først nu jeg har råd til en bil

• #15   7. okt 2006 Som markedet ser ud lige nu, er der 3 intressante motor størrelser, 325i 320i og 318is...

• Khazim L
    Khazim L Tilmeldt:
    sep 2006

#16   7. okt 2006 Tager jeg munden for fuld hvis jeg misundeligt skæver lidt til e36 serien?
    Har fundet en tilsyneladende fin bil: http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1016846&page=1

Hvad siger i, brænder man nalderne på den lave pris?

Tusind tusind tak for hjælpen, vidste ikke hvor jeg skulle spørge til råds, men i har jo været igennem samme tanker og overvejelser, så håber i vil fortælle lidt om det

• #17   10. okt 2006 Hvilket forsikrings-selskab er så billig. !!!!!!!!

• #18   2. mar 2011 har selv en 318ti (1.8 16v med 140hk) den har jeg da haft siden jeg fik mit kørekort, gir ved alka 16.000 årligt hvor jeg så har taget respekt for fart.

Kommentér på:
Er en BMW realistisk for første gang?

Annonce