{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.962 visninger | Oprettet:

Ændret koblingspunkt {{forumTopicSubject}}

Hej ! Hjælp!
Min bil har lige været på værksted for at få skiftet en pakdåse i gearkassen som var utæt. (Fiat500)
Da jeg fik bilen tilbage (idag) fortalte han mig, at koblingen ville være meget blød de næste 3-4 ugers tid. Grundet skift af olie -
ja tak det skal jeg lige love for smiley det er jo en helt anden bil.
Er det her normalt? Jeg bliver mega nervøs for at han er kommet til at ødelægge noget smiley

Håber nogen kan hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændret koblingspunkt
  • #1   7. mar 2018 Medmindre han samtidig har skiftet koblingen, giver det INGEN mening at der skulle være nogen forskel.

Tag en snak med ham - og optag det gerne så vi andre kan høre om han bilder dig noget lort ind.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #2   7. mar 2018 kan være den ikke er udluftet nok hvis den slipper meget langt nede er det et tegn på der er luft i den

• #3   7. mar 2018 Kan man overhovedet sige 3-4 uger på sådan en funktion? Altså hvis man endelig skulle bruger termer om biler burde det vel være i KM.. F.eks. at "der går nok lige 1500-2000 KM inden din udstødning er brændt godt igennem og lyden kan derfor ændre sig"..

Ellers enig med Sajmon!

• #4   7. mar 2018 Før var min kobling meget hård, og nu føler jeg nærmest at jeg ikke skal røre den med foden før den bevæger sig.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #5   7. mar 2018 hvor ligger koblings punktet

• #6   7. mar 2018 Hvad hvis han har spildt olie på koblingen vil det så ikke give mening at punktet ændre sig da den ikke tager lige så godt fast?

• #7   7. mar 2018 Svært at sige, men det lå ret langt nede inden skiftet. Og nu ligger det ret højt. Men der skal som sagt næsten heller intet vægt til før pedalen er i bund, fordi den er så blød.

• #8   7. mar 2018 Eller det burde vel ikke ændre hvordan pedalen føles... smiley

• #9   7. mar 2018 Jeg aner intet om det. Stoler jo på hvad manden fortæller mig. Men jeg synes bare ikke logikken hænger sammen med udfaldet smiley

• #10   7. mar 2018 Sikke en røverhistorie han har fodret dig med!

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #11   8. mar 2018 Sikker på du har fået den rigtige bil tilbage? smiley Ej det giver ikke mening. Lyder lidt som en røver, han har bildt dig ind.

• #12   8. mar 2018 Han har vel monteret en ny kobling, når gearkassen alligevel er af og pak dåsen har været dårlig, som jo resultere i at der kommer olie ind til koblingen.

• #13   8. mar 2018 som simon siger, er der blevet også skiftet kobling, da det vil give mening med at den bliver smurt i olie når pakdåsen er utæt. derved er der sikkert også kommet ny udrykker leje på.

jeg vil mene at den er måske ikke udluftet ordenligt.
    men en koblingspedal skal ikke føles hård at træde på,hvis den gør det så er der noget galt.

• #14   8. mar 2018 Hvad står der på regningen du fik fra dem?

• #15   8. mar 2018 hvilken pakdåse er skiftet
    der sidder 2 udvending, ved trækakslerne
    er det en af dem, skal gearkassen ikke af,
    og der komme ikke olie ind til kobling

men er det pakdåsen inden ved højgears akslen

så er koblingen nok skiftet, da der så kan løber ind på koblingen

og har det været skilt ad, og samtidig fået ny kobling,
    så vil den føles anderledes end før,

har koblingen oven i vlret godt slidt, så har koblings punktet flyttet sig over tid,
    og det er meget tydelig, når der så kommer ny kobling i.
    så kan det være du skal vænde dig til det nye koblings punkt

• #16   8. mar 2018 Jeg vil os holde fast i at han har skiftet koblingen i samme omgang, alt andet ville være ulogisk.
    hvis gearkassen alligevel har været afmonteret, og med al sandsynlighed har der været olie på koblingen ( måske har den tilmed været slidt) mekanikeren har i dette tilfælde gjort det rigtige og sparet dig for en fremtidig udgift.

en ny kobling er altid mere blød, end en gammel kobling. trykfoden bliver hårdere med tiden.

• #17   8. mar 2018 De har bare hældt noget blød olie på kassen. Og forhåbentligt har de tilsat hærder bagefter. Så plejer den at blive hård efter 3-4 uger...

Kommentér på:
Ændret koblingspunkt

Annonce