{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.090 visninger | Oprettet:

jessica a
jessica a
Tilmeldt:
30. nov 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Førstegangs bil og lån? {{forumTopicSubject}}

Heii :3
Jeg står og vil meget gerne have en lille økonomisk bil :3
Sagen er den at jeg ikke har så jeg kan ligge det hele på en gang, derfor er jeg lidt nysgerrig på om nogen herinde måske kender et sted hvor jeg (som 19 årig og får udbetalt 3500 kr hver måned) kan låne penge til en bil da rigtig mange siger nej smiley
Derud over vil jeg gerne høre om i har nogle forslag til biler?
Jeg kommer til at køre ca 75 km i ugen, plus ekstra
Så det skal nok ikke være en diesel bil da jeg kun skal køre ca hver anden dag og ikke særligt langt :3
Den skal Maks koste 50.000, Aller Maks
Gerne billigere cx
Jeg har før kørt i Mercedes, opel og Nissan
Havde kig på en nysynet (5/3-18) Toyota aygo men jeg ved ikke helt? Det skal også gerne være en bil der ikke skal repares hver måned :3
Kom gerne med forslag :3


Kommentarer på:  Førstegangs bil og lån?
  • #1   9. mar 2018 3500kr
    Så kan jeg godt forstå de siger nej,

    Du skal betale lån, grøn afgift, benzin, forsikring, og vedligeholdelse.
    Der skal vel også være råd til mad og lign.?

    75 km pr uge, Har du så behov for en bil.?


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #2   9. mar 2018 Hvis jeg var dig, så ville jeg låne det halve og nøjes med en til 25-30 tusind og så finde en Aygo, 107, C1 og noget i den sil. Det er fine biler og det er begrænset hvad der kan gå i stykker på dem kontra mange ældre biler.

    Jeg ville holde mig fra de ældre og dyrere mærker, som for eksempel Mercedes, som du nævner. De er langt fra pålidelige og generelt langt dyrere i drift og vedligehold. smiley


  • #3   9. mar 2018 Hvis banken siger nej, så er der ingen grund til at finde dyre låne alternativer

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #5   9. mar 2018 Men ja, hvis banken siger nej, så er det en meget god indikator for, at man heller ikke skal søge lån andre steder. For så bliver man først taget hårdt bagi.

    En bil er trods alt stadig nice-to-have og ikke need-to-have smiley


  • #6   9. mar 2018 Men 3500 kr er bare for lidt når man skal låne til bilen

  • #7   9. mar 2018 bor du hjemme ?.for ellers kan jeg ikke se hvordan du skulle få råd til bil også. da jeg var i lære og fik et lignet beløb. Der hade jeg bil men kun fordi jeg boede hjemme dengang. og at jeg selv kunne lave den når den gik til. men forslag til en billige bil. Vil også være de 3 tvillinger fra Toyota Citroen/Peugeot

  • #8   9. mar 2018 man kommer dælme ikke langt for 3500 kr udbetalt hvis man osse vil have bil ved siden af, omkostningerne pr mdr for en bil alt incl er jo tæt på det beløb hvis man har været ude og låne til bilen oveni

  • #9   9. mar 2018 Hvis du kun skal køre 75 kilometer i ugen, så køb da en scooter istedet for smiley Den koster også kun 800 kr årligt i forsikring.

  • #10   9. mar 2018 Hva med at tjekke GoMore? Fleksibelt og overskueligt

  • #11   9. mar 2018 Vis du vil have snerten af fart og råd til bare en enkelt mokai sammen med tøserne så ville en el-cykel nok være et bedre bud frem for en bil som vil æde alt hvad du har af penge

  • jessica a
    jessica a Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #12   9. mar 2018 Frabeder mig kommentarer omkring hvor vidt jeg har råd Eller ej, det er bestemt ikke det jeg spørger ind til cx
    Jeg bor hjemme ja, og den eneste udgift jeg har, er min mobil som er mindre end 200 kr og jeg får i alt udbetalt 4.000 men skrev 3.500 da det er det jeg ved jeg har til rådighed da kommunerne jo godt kan tage lidt fejl her og der ved kørselspenge
    Jeg leder efter råd til en bil,og hvor jeg kan låne, ikke hvor vidt i synes anderledes :3
    Jeg har ikke spurgt banken, nej, har ikke forsøgt at låne nogle steder
    Det er af ren nysgerrighed INDEN jeg går i gang med noget som helst smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #13   9. mar 2018 Ville tage et smut i banken og høre. Du binder dig jo ikke til et lån, bare fordi du spørger smiley

    Det er ikke en mulighed at låne lidt af familien?


  • #15   9. mar 2018 hvad vil du gøre hvis bilen går i stykker, skal have nye bremser el dæk, så kommer du dælme ikke langt med de småpenge der

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #16   9. mar 2018 Det kræver i hvert fald at du har en konto til uforudsete udgifter smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #18   9. mar 2018 Du har ikke forsoegt at laane nogen steder og ud af de ingen steder er der rigtig mange der siger nej ????????????????????
    Hvordan h..vede fandt du ud af det ?
    Kan du ikke lige sende en pb med de 7 vindertal til naeste uges lotto ?
    Jeg kalder trold...


  • #19   9. mar 2018 Nu er det vel ikke gratis at bo hjemme ? med de få midler du har til din rådighed så glem alt om bil, de 75km kan du klare på en Scooter eller sågar en cykel.

  • #21   9. mar 2018 Få dig en 4 hakker scooter. De går nemt 30-40 km/l.

    75 / 5 = 15 km pr dag. (7 dage = endnu færre km).


  • #22   9. mar 2018 Ja, en 4-takt scooter vil passe perfekt til dit kørselsbehov. Bare hold dig fra tsvansen scootere smiley

  • #24   9. mar 2018 Easy
    Hvad snakker du om? Hvilken Honda?
    Tsvansen går i stykker bare man siger bøøh


  • #25   9. mar 2018 Både Yamaha og Peugeot laver 4-takt scootere. Og inden for den nærmeste fremtid stopper produktionen af 2-takt scootere.

  • #28   9. mar 2018 Easy
    Ja, skyteam feks. smiley De laver Honda kopier. Men nu skal man generelt bare holde sig fra Kina skrammel, samt tsvansen smiley


  • #29   9. mar 2018 Easy
    Ja, 50 ccm


  • #31   9. mar 2018 de fleste scootere idag er squ lavet i kina, selv peugeots scootere bliver idag lavet i kina.
    om man køber scooter hos thansen el andet steds er squ efterhånden ligemeget da de fleste scootere kommer fra samme fabrik


  • #32   9. mar 2018 Arrh smiley
    Langt fra.


  • #33   9. mar 2018 Det er nok ikke så meget at det er lavet i Kina, det er alt efterhånden, det er nok nærmer spørgsmålet fra hvilke fabrik i Kina det kommer fra.

  • jessica a
    jessica a Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #34   30. apr 2018 Jeg har ikke købt en bil, men har forhørt mig rundt omkring
    Ingen har sagt ja
    Ud over ved private
    Jeg er nu kommet der til hvor jeg er blevet tilbudt et job, men det kræver egen bil
    Så derfor har jeg været ude og kigge
    Og den jeg kiggede på ville, med afdrag forsikring og vægtafgift
    Være 1900 kr i måneden
    Hvilket man da sagtens kan overleve for på 4000 kr i måneden
    Hvad snakker i om? xD
    Det er alligevel 2100 jeg har hver måned h
    Til benzin og til at ligge til side samt mobil
    Jeg har vitterligt ikke andre udgifter

    Jeg er heller ikke en pige som bruger flere tusind kroner på hverken druk eller tøj konstant og hele tiden cx

    Dog endte jeg med at takke nej til den bil jeg havde kigget på
    Men det er jo en anden side af sagen xD

    Leder stadig efter gode råd til gode og billige biler :3


  • #35   30. apr 2018 jo men en bil kan osse gå i stykker og man kommer dælme ikke langt for 2100 kr
    jeg kan sagtens forstå du gerne vil have en bil, men det virker altså som om du mgl lidt realitets-sans og ikke helt har sat dig ind i hvor meget det reelt koster at have en bil i dagens danmark.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #36   30. apr 2018 2100 til benzin, tøj og uforudsete udgifter er godt nok ikke mange penge... Er nærmest ved at sige, at det slet ikke kan løbe rundt. Lige pludselig står du måske med en død kobling. Så er det altså lige 3 måneder, hvor du har 0 kr. til tøj, benzin osv.

    Det er ikke fordi vi ikke vil have at du køber en bil. Men vi prøver faktisk at hjælpe dig ved at sige, at dit budget bare ikke hænger sammen til at gøre det. smiley


Kommentér på:
Førstegangs bil og lån?

Annonce