{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.263 visninger | Oprettet:

Motorpleje - additiver mv. {{forumTopicSubject}}

Hey, tænker at samle nogle spørgsmål/svar angående additiver ifbm. motorpleje.

Hvad er jeres mening ift. brug af additiver til en benzin/diesel motor.
Hvis i bruger det, hvor oftes gør i brug af det. Har det en større/mindre effekt når ens bil har turbo.
Hvilke produkter bruger i og hvilke erfaringer har i med det?

Jeg kører normalt på V-power, med mindre der ikke er andet i nærheden, og bruger personligt ikke særligt ofte alle de produkter da jeg er lidt skeptisk omkring det, men gør det for "samvittighedens" skyld. Dog ville jeg gerne være bedre til det, hvis jeg kunne overbevises omkring forbedringer eller andet positivt ved det.

Kan i gøre mig/andre, der også har disse spørgmål, klogere på alle disse forbindelser mellem additiv (andet motorpleje) og turbo, tændrør eller hvad der måtte være.

Alle forhandlere/mekanikere siger at de har et eller andet smart produkt som bare gør motoren super sund. Det lyder i mine ører for sandt og godt, til at det virkelig passer.

Dog kan jeg godt lide at skifte olie+filer lidt oftere end hvad service efterskriver.

Sorry for det lange indlæg! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorpleje - additiver mv.
  • #1   10. mar 2018 Der har lige været en tråd om emnet, og kan da kun sige at stort set alle datablade på de såkaldte rensende produkter du kan hælde i brændstoffet + olierens som du bruger ved olie skift består hoved saligt af Mineralsk terpentin og Petroleum.
    Mene man skal tænke sig lidt om angående brugen, da mineralsk terpentin gør gummi hårdt med tiden som fks. O-ringe.

    Men har den klare opfattelse at man lige så godt kan hælde tilsvarende mængde mineralsk terpentin i en diesel bil som de små flasker du kan købe, og ved olieskift vil jeg anbefale Petroleum eller ganske almindeligt diesel til formålet.

    Hvis vi snakker additiver med friktions nedsættende effekt, så vil jeg fraråde teflon baseret produkter i selve motoren, Teflon er ganske udmærket de rigtige steder men i cylindervægge og stempler hvor det bliver varmt er det en dårlig ide da teflon forgår ved omkring 200grader.

    Har selv brugt Dancoil TEC2000 som er en tilsætnings olie før i tiden, men det indeholder klor parfiner som ikke er godt alle steder, så det er jeg gået fra igen (men ingen tvivl om at det er friktions nedsættende).

    Nu bruger jeg kun produkter fra RVS TEC som sætter en keramisk lag og nedsætter friktion, men det negative er så at produktet er ret dyrt, men det er så mig bekendt det eneste produkt der er testet hos TUV


  • #2   10. mar 2018 Jeg hælder en halv liter diesel i olien ifb med olie skift ca hver 50.000 km

  • #3   10. mar 2018 Søren, tak for input.
    Har ikke lige set den anden tråd, beklager mit indlæg i den forlængelse. Dog fedt med et velbegrundet input, istedet for alle de smart bemærkninger der kommer i ny og næ.

    Hvor længe har du selv testet dine biler på RVS TEC?

    #Rasmus, hvorfor det?


  • #4   10. mar 2018 Fakta om min bil

    Diesel, kørt 269000 km, kører altid med liqui moly i tanken (alm additiv)

    Deres super diesel additiv hver 4. tank eller sådan noget.

    Hvad der sker hvis ikke jeg gør det... ingen idé.. men de par hundrede additivet koster om måneden... så har jeg heller ikke tænkt mig at teste det smiley


  • #5   10. mar 2018 #Line; Problemet er ikke penge. smiley
    Gider bare ikke proppe alt muligt i bilen, uden at vide hvad det gavner og skader.


  • #6   10. mar 2018 Jeg har en erfaring med Diesel, i vores Peugeot 407 2.0 HDI 2004 havde kørt næsten 200,000km på 10 år, alt var i orden og serviceret hun hos Peugeot, alligevel drillede den så meget i motoren til sidst at jeg byttede den til en Honda Accord 2012 2,0 Benzin
    Der er selvfølgelig mange ting der skal være i orden, men den regenererer så tit at min kone ikke ville være med mere.
    Man kan spare på brændstof, og bruge penge meget andet, jeg synes nu at benzin er bedst i det lange løb, vi har kørt benzin siden 1954
    Min svigerdatter kørte Diesel fra Silkeborg til Ålborg i 2 år
    og min søn har kørt Diesels fra Silkeborg til Århus
    Og de har aldrig haft vrøvl med Diesel
    Mens jeg brugte et utal af tilsætninger så har Honda Benzin kørt fantastiks uden tilsætninger


  • #8   10. mar 2018 det additiv som vw bruger til dyserens ved høje adaptionsværdier er hvertfald særdeles effektivt... adaption før : -1,6 adaption efter: 0,3



  • #9   10. mar 2018 #3 nu har jeg brugt rvs på flere biler og mener der har været en forskel på et par af dem, en Audi S8 fra 2000 som havde gået ca 200tkm syntes den blev mere "vaks" i det og på et par gearkasser som blev mere "stille" men ellers har jeg brugt det som forbyggende på maskineri der har været helt ok, så har den mærkbare virkning været minimal hvis nogen.
    Men håber jo så maskineriet holder længere end det ellers ville.

    #8 spørgsmålet er jo så om samme mængde mineralsk terpentin ville have haft nøjagtig samme effekt ?
    De videoer der er lavet som jeg har set (test af flere mærker) har ikke vist sit værd, så penge ud af vinduet når vi snakker rens af cylinder/stempler og indsugnings ventiler, muligt det renser indsprøjtnings systemet ?


    Jeg har selv på min Audi S8 oplevet at den pludseligt begyndte at køre ujævn og hakke i det, der var ca. 1/4 tank på bilen, jeg hældte 2 fl. karburatorsprit i den fra shell og en ½L mineralsk terpentin i tanken, kørte 5km i og tankede den op og siden har den ikke haft problemet.

    for en del år tilbage der stod der faktisk hvad bell add indeholdte på flasken (mener det var noget diesel additiv) og der stod 99% mineralsk terpentin.
    Så kan man jo selv vælge om man vil give omkring 100kr for 200ml eller om man vil købe den her https://www.jemogfix.dk/borup-mineralsk-terpentin-5-liter/6124/9012066/


  • #10   10. mar 2018 jeg vælger at købe det som er testet til motoren... - men hvad du hælder på dine biler, er jo heldigvis din sag smiley

  • #12   10. mar 2018 Generelt ville jeg kun bruge aditiver til en bil med km på tælleren. Helst som en slags løsning til at forlænge bilens levetid. Jeg ville aldrig bruge noget som helst på en ny bil eller en bil med få km.

    Men bruger bilen feks olie, så kan man bruge diverse keramiske/teflon additiver, olierens, dyserens osv.

    RVS, TEC2000, Thansen lindemann, liqui moly Ceratec. Sameshit different name.


  • #13   10. mar 2018 Jeg ville spare pengene også forkæle den med en Hydrive behandling en gang om året, er normalt modstander af sådan noget pjat, men motoren begyndte at gå meget roligere og det kunne tydeligt ses på udstødningsgassen før og efter smiley

  • #16   10. mar 2018 #11 ja ganske korrekt at jeg har været fortaler for TEC2000 det begrunder jeg med at jeg har set effekten af produktet bla. som industritekniker, så jeg ved det er meget friktions nedsættende at det så indeholder et stof der er skadelig for visse metaller var jeg ikke klar over, kan da fortælle at den gamle værkføre altid brugte det i forbindelse med olieskift på han BMWér og havde aldrig haft problemer med hans biler.
    At klor parfiner skulle skade motor ? har ikke set nogen form for dokumentation for at det er tilfældet endnu, og mon ikke olie også indeholder stoffet?
    Om hyppige olieskift bevirker at motoren holder længere har jeg så heller aldrig set dokumentation for, men vil da selv tro dette er korrekt, nøjagtig som jeg tror RVS er bedre end ingen RVS, et produkt som jeg mener har dokumentationen i orden.

    Har tit læst at hvis de og de additiver var så gode så brugte olieproducenterne det nok også, det gør de jo faktisk netop også i en vis udstrækning.
    Har bilproducenterne noget ud af at deres biler (motor/gearkasser) holdt længere ? Nej i den her verden gælder det om at sælge, ikke at det skal holde.


  • #18   10. mar 2018 #15 syntes du modsiger dig selv lidt, du skriver de har de bedste ingeniør (altså olie/bilproducenter) og antyder de nok ved bedst, angående additiver
    Og som i den anden tråd og denne, så skriver du at deres fastsatte olieskift er for høj og skal skiftes oftere. troede du mente at ingeniøren vidste bedst?.

    Vil ikke kloge rundt i klor paraffiners skadelig virkninger, for det ved jeg intet om, men ingen af de motor jeg har kenskab til som har haft Tec2000 i olien har taget skade.


  • #20   10. mar 2018 #19 fint du holder dem adskilt, men olieproducenterne opgiver jo selv skifteintervaller i samarbejde med bilproducenterne og kalder deres olier for "long life" så helt så adskilt tror jeg altså heller ikke de er.
    Men jeg er så enig med dit synspunkt om olieskift intervaller, men har ingen dokumentation set for at en motor der får skiftet olie væsentligt oftere også holder længere


  • #22   10. mar 2018 Grunden til jeg har troen på RVS er de mange positive reaktioner jeg har læst, samt de test jeg har set, det er for mig dokumentation nok.
    Jeg har ikke kunne se en ulempe som fks. klor paraffiner i tec2000 det eneste minus jeg kan se er at prisen er ret høj.

    .. man kan jo så sige at hvis RVS holder effekten i de 100.000km de skriver og vi tager udgangspunkt i Tüv testen der siger 5,6% længere på litteren så betaler produktet sig selv hjem nogle gange i den periode.


  • #24   10. mar 2018 Nu har jeg tabt tråden, eller har du ? jeg beskriver RVS og det har absolut intet med Tec2000 at gøre det er 2 vidt forskellige produkter

  • #26   10. mar 2018 Her er hvad jeg mener og min erfaring.
    Jeg har ingen ulemper haft med tec2000 i de biler jeg har anvendt det i heller ikke de personer jeg kender der har anvendt tec2000. MEN er der en risiko for at der kan have en skadelig effekt så skal man naturligvis ikke bruge det.

    RVS TEC er noget helt andet bare så vi er enig og ikke misforstår hinanden.

    Ps. selvfølig er jeg SØD smiley og vestjyder har det med at være stædig smiley


  • #28   10. mar 2018 Hmm en vestjyde der er emigreret til Sønderjylland smiley
    Det eneste positive i det er vel korter vej til grænsebutikkerne smiley


  • #30   13. mar 2018 RVS TEC VIRKER
    -Testet og afprøvet med kompressions test før og efter på 5 forskellige biler da jeg selv var skeptisk.
    Easy4* hvis du ikke tror det virker, så prøv.
    En ting er sikkert, du skal ikke udtale dig om noget du ikke aner en skid om. smiley


  • #32   13. mar 2018 Larting - RVS kan nøjagtig det samme som de andre smiley - Som også virker smiley

  • #33   13. mar 2018 Vil dog sige at RVS er det eneste produkt jeg kender til der er testet hos Tuv i Tyskland, og der findes mange bruger der har haft en meget positiv effekt, tror det både er på SAAB og Porsche klubben hvor det har gjort underværker på nogle ældre biler, en Vestas vindmølle hvor støjen fra gearkassen er halveret efter RVS kur, og mange flere + mine egne, så jeg er ikke i tvivl.
    Men det er fint med skepsis, der findes så mange produkter i kategorien additiver, rens det ene og det andet og langt de fleste virker enten ikke eller også er det terpentin/petroleum på fine dåser til 20 x prisen.


  • #36   14. mar 2018 Så blev der stille hva? smiley
    Du finder heller aldrig ud af det hvis du ikke prøver.
    -Men hva faen, så er der mere til os andre smiley


  • #37   14. mar 2018 Nu skulle tråden jo helst ikke ende i mudderkast smiley
    fandt også de her artikler som jeg syntes er interessant men der findes mange flere.
    http://www.rvs-tec.dk/00125/
    http://www.rvs-tec.dk/documents/00020.pdf
    http://www.rvs-tec.dk/documents/00003.pdf


  • #38   14. mar 2018 Jeg er blevet mere forvirret end jeg var. smiley
    - Fedt med så mange meninger. Det lyder til, at man burde prøve det selv inden man kan drage en konklusion.


  • #41   14. mar 2018 Jamen, der er ikke så meget at diskutere, produktet VIRKER, og har gjort det i 20-30 år. Det er ikke nogen ny opfindelse. Men det gør de andre altså også smiley

    Min gamle Aygo, brugte ca 1 liter pr 4000km. Brugte Liqui Moly Ceratec. Nu bruger den nærmest ikke en dråbe smiley
    Den har kørt 240.000

    Stadig ville jeg aldrig bruge det på en nyere bil. Man skal huske at det også binder sig alle mulige andre uhensigtsmæssige steder. Brug det som en relativ ufarlig "nødløsning" når bilen har lagt km bag sig og symptomer dukker op smiley


  • #42   14. mar 2018 Johnny J du bør måske læse om hvordan RVS virker, det sætter sig nemlig ikke alle mulige steder.
    Kender i øvrigt godt Ceratec, kan ikke med min viden sige noget dårligt om den, men du skriver "det gør andre også" hvis "andre" også indbefatter teflon baseret produkter så har du ret i at det sætter sig uhensigtsmæssige steder da teflon binde sig alle steder i motoren og teflon smelter ved temp. på mellem 200-300grader så det er en skidt kombi nogle steder, men folk tror det er godt da tikkeriet typisk forsvinder eller bliver mindre.

    Vil lige sige at Ceratec ikke er det samme som RVS.

    sådan virker Rvs
    http://www.rvs-tec.dk/00005/


  • #44   14. mar 2018 Hehe #43 er faktisk ved at behandle en Ford Fiesta 1.0 EcoBoost med 125Hk er i gang med 1.behandling på motor så ingen problem (har gået 60tkm) og har faktisk overdoseret en del da jeg kun harvde en D6 til at stå mener det er til 6L diesel motor (diesel versionen indeholder ca.25% ekstra)
    Har da behandlet motor på både 8 og 12 cylinder.


  • #46   14. mar 2018 der er jo ingen der siger du skal bruge det, vi har en debat om additiver o.l.
    Er bare lidt træt af folk der udtaler sig uden de ved noget om produktet og heller ikke har gidet sætte sig ind i det.

    Og nej min ford fiasko køre ganske glimrende efter behandlingen.
    2. behandling samt gearkassen må vente til der bliver lidt varmer udenfor.


  • #48   14. mar 2018 Det er det samme med Ceratec smiley Det er altså LANGT fra en ny opfindelse. Det burder RVS hjemme side også afsløre smiley

  • #50   14. mar 2018 Leo P: Nu da additiver er et unødvendig modeflip har du så overvejet at der er additiver i både brændstof og olieprodukterne du bruger ?

  • #54   14. mar 2018 Det eneste jeg selv kan se har en effekt er mineralsk terpentin. Da det giver den reneste forbrænding. Petroleum har jeg aldrig rigtig forstået hvad kan...

  • #55   14. mar 2018 Det er let nok, jeg må ikke hælde noget i brændstoffet... smiley Det står både på Bell-ADDs produkter og i bilen smiley

  • #56   15. mar 2018 #53 er helt enig i at det er vildt at bruge 200kr om måneden til brændstof tilsætning (dyrt terpentin) men dit regnestykke kontra rvs er ifg. tuv test ikke korrekt, da bilen vil gå så langt længere på litteren at denne besparelse alene sagtens betaler for produktet og mere til.

    Og vil lige tilføje at rvs tec altså ikke er et tilsætning til brændstoffet.


  • #57   15. mar 2018 #48 du skriver at Ceratec er det samme som RVS Tec og det er det altså langt fra.
    Ceratec må fks. ikke bruges i køretøjer med vådkobling og heller ikke i automatgear.
    Det må du godt med RVS.
    Er ikke inde i Ceratecs virkemåde og kan ikke se ud fra databladet hvad det indeholder, som jeg husker det så forsvinder virkningen igen ved olieskift.


  • #60   15. mar 2018 #58/59 jeres indlæg viser med alt tydlighed at i ikke har gidet sætte jeg ind i det eller for den sags skyld læst noget af det jeg har linket til.
    Men fuck det vi komme jo nok ikke vider, jeg har beskrevet et produkt jeg tror på og lagt dokumentation op for det produkt.


  • #66   15. mar 2018 Søren - Hvis du ville læse lige så "grundigt" op på ceratec og de andre, så ville du også se at det er det samme smiley

    Men, jeg giver dig jo sådan set også ret. Det virker. Men jeg ville stadig kun bruge det til symptom behandling, som manglende komprision, oliebrug etc.


  • #67   15. mar 2018 Der er jeg nok mere til det forbyggende, syntes det er for sent at prøve at rede noget som allerede er halv defekt, hvis du forstår..
    men tror ikke jeg har så meget yderlig at tilføje til tråden.


  • #70   15. mar 2018 Nu vidste jeg ikke at måle instrumenter kender til placebo, men så har jeg da lært noget nyt i dag.
    Easy4 med din indstilling havde verden stadig været i stenalderen smiley


  • #72   15. mar 2018 Easy4 kan du ikke uddybe hvad kvalitets olie er.
    Er der forskel på 2 olier der opfylder samme normer og som har samme viskositet som fks. 5W-30 som mange jo bruger.


  • #74   15. mar 2018 Easy - den er nu god nok. Jeg har set flere motor få en markant bedre kompresion. Og det er ret afgørende for økonomien og effekten. Hvis alt energien bare løber rundt om stemplet (blow-by) så er det jo uudnyttet energi.

  • #75   15. mar 2018 Der er næsten minimal forskel på olier. De mest essentielle grund egenskaber er de samme da. Åbenlyst da få kemien er den samme og kommer samme steder fra.

    Jeg er ikke fan af 10w40 olie til mine biler. Men jeg kender en der sværger til Aldi olie og har kørt flere 100.000km på den olie. Den koster 30kr/L


  • #76   16. mar 2018 Easy4* du er simpelthen..
    Jeg vil til hver en tid stole på en TÜV test og avanceret måleinstrumenter, end en eller anden skæv sønderjyde der sidder og spiller langhåret i sine træsko og påstår det at additiver er skadelige VELVIDENDE om at der er additiver i ALT Olie og Brændstof der bliver solgt idag.
    -Du er fuld af lort min ven, og du burde få dine skolepenge tilbage eftersom du sammetidig har mistet evnen til at tænke rationel.
    Kan ikke forstå du stiller dig kritisk i forhold til du har alt imod dig, TÜV, dokumenteret virkning, Porsche klubben test osv.
    Hvis bilproducenterne bruger noget der får deres biler til at holde længere, tror du så selv de får solgt nogle nye biler? NEJ, det er det samme med såkaldt livstidsolie og 30.000km olie intervaller. DET HANDLER OM PENGE ikke om hvor længe din fucking traktor holder for så tjener bilproducenter ikke PENGE!
    Puha, man bliver kræftedeme tosset over at nogen kan være så evnesvage og snæversynet at de ikke kigger ud over den lokale landsby.
    Alle de her ting ville du vide hvis du havde bare en lille smule indblik i den økonomiske del af autoverdenen.
    Vi tjener penge på din uvidenhed!


  • #77   16. mar 2018 #11 de sidst 2 indlæg omhandler TEC2000,
    Bemærkede du i øvrigt at flere havde gode erfaringer med RVS TEC ?
    Desuden stopper en tråd jo når der ikke skrives mere.


  • #80   16. mar 2018 Så det mener du?
    Få dig en uddannelse inden for handel inden du taler, indavlede bums. smiley


  • #82   16. mar 2018 Det er din mor jeg smutter ind til.. smiley

  • #84   16. mar 2018 Hva faen, -det smager vel alt sammen

  • #86   16. mar 2018 Grøn?
    Nævn en ting jeg mangler erfaring med?. jeg kan nævne en del du mangler ihvertfald (y)


  • #88   16. mar 2018 #78 hvad vil du opnå ? du roder rundt i tec2000 og hvor i denne her tråd har jeg anbefalet denne tilsætnings olie?
    Jeg har skrevet om RVS....

    Nu henviser jeg til en del test/info om RVS ... dem har du tilsyneladende ikke gidet læse eller også forkaster du det, fint nok (det er da din ret) men samtidig lidt sjovt at du ikke gør det samme for 1342F (for det han linker til er den skinbarlige sandhed) Ikke at han måske ikke har ret, men det kan du altså godt bruge til noget.
    Men har selv og kender en del der har anvendt Tec2000 mange gange og har aldrig hørt om motorproblemer og har heller aldrig haft det selv, og det er fakta, om det så kan have en skadelig virkning ?

    Men Easy4 vi 2 kommer ikke meget vider, vil gerne debater men hvis ikke du gider prøve at sætte dig ind i det og kommer med saglige kritik så er det jo spild af tid.




  • #90   16. mar 2018 #89 hvor i #77/78 anbefaler jeg TEC2000 ?


  • #92   16. mar 2018 Hmm, på din profil står der du er 35 længere inde står der 19, men i virkeligheden er du 15 eller hvad? du er sku for meget.
    Har du noget relevant at tilføje til debatten så svare jeg ellers er det vist over and out.


  • #95   16. mar 2018 Er du også dum eller hvad?
    DER ER ADDITIVER I ALT! ALT OLIE/BRÆNDSTOF! Er du helt ristet i hjernen eller trænger du til en tur på et olieraffinaderi?
    Hvad med at lade os andre med en faglig teknisk uddannelse inden for faget.
    Du er ikke ligefrem kvalificeret inde for emnet din skide kartoffelbonde.
    Fyld dog dit mundlort på din familie eller den lokale bodega, istedet for at kloge dig om noget du ikke ved noget om.


  • #97   16. mar 2018 Haha, det er simpelthen en troll vi har med at gøre..
    Jeg håber fanme ikke at du er 35 år, med de nærmest ikke eksisterende faglige kompetencer du er udstyret med. smiley


  • #98   16. mar 2018 #94 Hvem skulle kunne svare på det, der findes sikkert biler med 1mill km på bagen uden brug af tilsatte additiver -- og! har da aldrig påstået der ikke gjorde det.

    Min påstand om RVS er at
    1. nedsætter friktion og mekaniske vibrationer
    2. forbedre kompression
    3. pga. 1&2 køre bilen lidt længere på brændstoffet (se Tuv dok.) det at den køre længere på brændstoffet er rigeligt til at betale for produktet.
    4. en motor som får bedre kompression har også mere effekt.
    5. alt andet lige så vil laver friktion og mindre vibrationer også betyde længere holdbarhed.

    Men hvorfor overhovedet bruge tid på at svare dig ?? får vel bare en besked tilbage hvor der står " du skuffer mig " eller noget andet bavl.


  • #100   16. mar 2018 Jeg har da i det mindste test der underbygger mine påstande.

  • #102   16. mar 2018 Og så en test fra veteran posten, en test udført hos annerkendt TUV, og en hel del kompresionstest samt et væld af bruger der positiv omtaler produktet, det er nok for mig.

    Du der i mod har ikke biddraget med noget som helst, ud over opkast.


  • #104   16. mar 2018 ...og det er jo så helt i orden, fred med det.

  • #106   16. mar 2018 Nej ville da også undre mig hvis du troede på ham, der forligger jo ingen dokumentations på hans eksistens.
    og selv om der findes dokumentation på at jorden er rund, så er der jo stadig nogen der tror den er flad.


  • #109   16. mar 2018 Hvor er i dog barnlige smiley

    Easy4 - TUW er altså bilernes blå stempel i europa. Det er altså IKKE bare et lille amatør laboratorie smiley


  • #111   16. mar 2018 Men det ændre ikke på en markant ændring i kompression smiley Og det forsager øget effekt og bedre økonomi da man mindsker blow-by. Dette foregår i cylinderen ved forbrændingen.

    Jeg ved mange bruger det i deres drift og bane biler - også turbo biler -, så hvis uheldet er ude og der pludselig skulle mangle olietryk så kan det redde motoren.
    Jeg bruger i øvrigt også Ceratec som er et lign produkt i min MR2 på tryk smiley

    Jeg ville personligt stadig ikke bruge det på en ny bil, og kun bruge det som symptom behandling.


  • #113   16. mar 2018 #111 du spilder din tid, Easy fatter bjelle.

  • #115   31. mar 2018 https://youtu.be/uonsgpaHwCk

  • #116   31. mar 2018 Søren det jo min mekaniker der har lavet den video smiley super dygtig

  • #117   31. mar 2018 Men han har ikke helt styr på din C-kemi smiley

  • #118   31. mar 2018 #116 syntes enligt han forklar det ganske godt.

    #117 så oplys os. for fakta er at (næsten) alle de produkter man kan købe, består af mere end 50% af mineralsk terpentin.


  • #119   31. mar 2018 Søren a hvad med petroleum ? Af videoer jeg har set fører petroleum til tæningsbanken og sod i forbrændingskameret. Jeg tænker mere på selve effekten fx. STP 5 in 1 er 70% petroleum og koster over 700 kr literen

  • #120   31. mar 2018 #119 kan kun sige at de test jeg har set på nettet er effekten i cylinder/stempel og indsugnings ventiler så har ingen af de testede vist en effekt der er værd at skrive om.
    Så spørgsmålet er vel om dyserne bliver rengjort ??

    Som han siger i videoen så er de fleste rens til brændstoffet og til olie rens (ved olie skift)
    enten mineralsk terpentin, petroleum eller en blanding af de 2 (typisk mere end 60% af flaskens indhold og helt op til 100%) så kan man jo lige så godt købe ½L mineralsk terpentin og hælde i tanke (så er der jo endda til 2 gange) til en helt anden pris.

    En anden ting jeg kan undre mig over er at der i flere data blade står stor differencer i indholdet som fks. 60-95% mineralsk terpentin 1-5% X og 1-3% XX
    Vil det sige at det indeholder 95% den ene dag for så næste gang 60% det er sku da for useriøst....

    Nok hele problematikken når der skrives om Additiver og diverse tilsætninger, hovedparten er fusk hvor fabrikanterne tager røven på forbrugerne, hvor det man køber ingen eller i værste fald har en direkte skadelig effekt og kun relativ få faktisk virker efter hensigten.


  • #121   31. mar 2018 Man skal nok bare nøjes med en hydrive behandling et par gange om året. Jeg glæder mig til at se hvor længe min egen nye clio holder, da jeg regner med at få hydrive rens hver 50.000 km. Den kører pt 12.000 km om måneden smiley

  • #124   31. mar 2018 #123 er det mig du hentyder til ?
    Hvis ja så er det vist nogenlunde det jeg har skrevet her inde hele tiden om brændstof additiver / olierens... her under alle produkter med teflon til motor olien.


  • #126   31. mar 2018 ... men noget helt andet, sådan en Ecobooster motor har jo direkte indsprøjtning i cylinderen, har læst noget om at indsugningsventilerne har noget letter ved at kokse til på disse motor, nogen erfaringer med at holde dem rene ?

  • #128   31. mar 2018 Problemet med direkte indsprøjtning er jo netop at indsugningsventilen ikke "vaskes" ren af benzinen og at der derfor opbygges et lag koks, tænkte om det her ikke er langt vigtiger med mellemrum bruger en form for rens via indsugningen, og ikke mindst er der et produkt der faktisk har en effekt ?

  • #133   31. mar 2018 Hvad tænker du på af løsning ?
    spørgsmålet er om denne her metode funger ?
    https://www.youtube.com/watch?v=cP7D-5iQcNo


Kommentér på:
Motorpleje - additiver mv.

Annonce