{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Tilmeldt:
5. jul 2017
Emner: 7 Svar: 44

Hvor får man mest udstyr for 230.000? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg overvejer at skifte min dieselbil ud med en benzin. Det vil være mit første bilkøb, da jeg har arvet min nuværende bil.

Hos hvilke mærker år jeg mest sikkerheds/komfortudstyr for 230.000 kr.? Bilen må ikke være mindre en end peugeot 208 - gerne en anelse mere benplads foran.

Synes bilkøb og udstyrspakker er en jungle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor får man mest udstyr for 230.000?
  • #1   15. mar 2018 Du køber da min BMW 550i, der er også langt mere plads end i en 208´er :=)

  • #2   15. mar 2018 Ja få da nogwt tysk istedet for og bruge set dobbelte på værkstedregningwr bagefter du har fået bilen:-)

  • #3   15. mar 2018 Skal det være en helt ny?

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #4   15. mar 2018 Helst helt ny smiley

  • #5   15. mar 2018 Hyundai i30 har selv en og har fået masser af udstyr i min og den har ikke fejlet noget i de 2 år jeg har ejet den smiley

  • #6   15. mar 2018 ellers en peugeot 308?
    ellers har citroen vild skarpe priser på c4
    opel astra.
    ford focus
    ny kia ceed måske? virkelig en flot bil synes jeg.


  • #7   15. mar 2018 "Ja få da nogwt tysk istedet for og bruge set dobbelte på værkstedregningwr bagefter du har fået bilen:-) "

    Det giver jo så det samme i sidste ende, da du med franske biler alligevel er der dobbelt så mange gange smiley


  • #8   15. mar 2018 thomas. jeg ser sku nogen hæftigere regninger der kommer ud på de tyske biler

  • #9   15. mar 2018 Det var jo heller ikke det jeg skrev..:) Jeg ved godt det kan være dyrere at få lavet en tysk bil, men jokede blot med at man alligevel skal på værksted dobbelt så mange gange med en fransk så det udligner sig..:)
    Men selvfølgelig koster det at få lavet en BMW, det er klart. En bil der er dyrere fra ny bør også være dyrere at holde kørende jo.. Jeg syntes dog at det nogle gange blæses ud af proportioner hvad det koster at køre i f.eks. en BMW. Man er jo ikke tvunget til at benytte de værksteder der tager 800 + moms i timen smiley


  • #10   15. mar 2018 det er rigtig ??
    men de fordomme der er i dag om franske eller generaæy andre bilmærke end tyske. det er sku ved at være over. ja fransk biler har haft problemer med el. men det er ved at være nogen år siden. sådan er der jo et ry inde for alle bilmærker. synes ikke man kan sige hvad for en bil holder bedst i dag. de har alle sammen lavet noget lort, men også noget godt. kan sige flere ting bmw har lavet lort, det samme med vag og mercedes. men igen, det kan vi også med psa og de koreanske mærker.


  • #11   15. mar 2018 Jeg er som sådan enig med dig smiley

    Dog, og jeg er måske farvet som BMW mand, så har BMW ikke lavet nær så mange "skandaler" som andre, og de har været gode til at kalde biler ind på kulance når det skulle gøres. -I hvert fald de BMW´er der har været fra ny i min familie og det er vel en 25 stykker.

    F.eks. så har Mercedes jo været garanti for rust i mange år, Citroen og de andre franske har lavet grusomme el-fejl og de italienske biler er bare langt mere følsomme overfor dagligdagens brug.

    Toyota og BMW er for mig det bedste, men igen så kommer det også til egne erfaringer. Jeg har netop købt en PUG 207 fra 2008 1.6 HDI til at pendle i, fordi jeg ikke vil slide min BMW 335i op på ligegyldige KM.
    Pug´en kører egentlig overraskende godt, men virker også langt mere som "Skrammel" med 10 år på bagen i forhold til min BMW fra 2009. Der er bare langt mere robusthed at mærke i de tyske biler og det sætter jeg stor pris på smiley


  • #12   16. mar 2018 rent udstyrsmæssigt synes jeg man får mere i de koreanske eller japanske biler, end i tyske... Se f.eks. på mazda...

  • #13   16. mar 2018 Hold dig fra Peugeot og Citroën deres benzin motor program er elendigt.
    Ligeså er Fiat. Nissan og Renualt..,

    Opel giver som regl OK udstyr og en Corsa kan nok godt finde eller end nyere Astra med 10.000km på bagen. Deres turbo benzin motore klare jobbet rigtig jeg ville gå efter 1.4T'en. Vær dog forberedt på at Opel Danmark vil flippe dig en finger og ikke engang give dig en røv at trutte i hvis der skulle gå noget galt med din bil.

    VAG (Audi, VW. Seat. Skoda) har haft en del dyre fejl på mange af deres motore over de sidste 15år, så dem er jeg ikke tryk ved. Og kundeservice findes ikke hos dem. Lige som med Opel vil de skide dig et stykke det sekund du få din bil udleveret.

    Så har vi selvfølig Mazda. De køre uden turbo og køre rigtig godt. Desvære mangler deres biler virkelig overskud i hverdagen. Du kan ikke bare trykke lidt på speederen og så gå du fra 50 til 60km/t

    Honda har kun en Jazz at tilbyde. Motor programmet er lille og ved faktisk ikke om de har fået de nye motore.

    Kia/Hyundai er Okey biler men de føles stadig ikke helt færdigkogt.

    Generelt set er der meget meget få ordentlige biler idag...


  • #14   16. mar 2018 Hvad skal man med udstyr hvis bilen kun har 60hk?.
    Jeg ved ikke hvilken bil du køre nu... Ud over du siger du har arvet en diesel bil.

    Men du må stille nogen flere krav.
    Der er ikke meget ved og vælge en bil der har alle udstyrspakker men bilen er så 20 sekunder om at nå 100km/t.


  • #15   16. mar 2018 Det kan vel være ligemeget om den bruger en formiddag på 0-100?

    Hvis det er komfort og udstyr man er ude efter ...


  • #16   16. mar 2018 Martin .
    Nej for der er også komfort i og have lidt ekstra hk.
    Har man for lidt hk. Fx under 100. Så kan man komme ud i stressende situationer hvor man ville ønske man havde dét ekstra.
    Og så kan man tit køre med lavere omdrejninger på motorvejen fordi bilen enten er højere gearet eller har et 6 gear. Og det er OGSÅ komfort smiley .


  • #17   16. mar 2018 #16
    Prøv at forstille dig en 0.9 TwinAir I en 500XL eller de andre Større biler med bitte små motore.


  • #18   16. mar 2018 Sø-Propel .
    ja det vil jo være noget lort.
    UD over møns klint med det.
    Men bittsmå motoren som du kalder dem kan jo godt have tryk.
    1000ccm i en bil kan godt lave 140hk smiley .


  • #19   16. mar 2018 Falco.
    Fiat 500L 0,9 TwinAir 105hk. 145nm.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3334414 tænkte at nu kunne det vel ikke blive mere træls. Men jeg tog fejl.
    Fiat 500L 1,4 16V 95hk. 127nm.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3350750

    Kan forstå de vælger den med en 1.4t motor med 140hk og 260nm men de 2andre forstå jeg ikke... Men altid noget de ikke har brugt den lille 65hk 89nm 2cylindrede TwinAir
    Fiat Panda 0,9 TwinAir
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3132986


  • #20   16. mar 2018 Falco

    Er ikke enig i påstanden om, at det er komfort at have flere hk. Det er rart, ja.

    Komfort, for mig, kan være automatgear, gode stole, massage, varme (kulde) i stol, klima, støjdæmpning, autoluk af dør og bagklap osv.


  • #21   16. mar 2018 #20
    Er enig med Falco
    Motor dynamic og trækkraft har meget at sige med komfort.
    Min W201 var komfortabel at køre i men de 72hk fra en suge diesel gjorte den aldrig kunne komme afsted. Man var fanget bag en traktor fordi man ikke kunne overhæle og den var presset at køre over 110km/t.


  • #22   16. mar 2018 Fino, men for mig er det ikke komfort.

  • #23   16. mar 2018 #20

    Men det er du jo.
    Jeg ved ikke hvor mange biler du i alt har haft.
    Men kan da set du har haft 5 biler og ud af de 5 har 4 af dem fx haft over 100hk.

    Det jo heller ikke fordi jeg er modstander af udstyr.
    Aircon eller klima ville jeg aldrig kunne leve uden igen, for jeg har haft en bil uden. Og kørt i bilen uden og det var ikke sjovt om sommeren.
    Fartpilot SKAL jeg også have i min næste bil. Hvis ellers trafikken er til det. Så kommer man mere afslappet frem til målet på længere ture, da man ikke skal spænde i foden.

    Men skulle jeg vælge mellem en masse ubrugeligt udstyr som læder sæder, panorama tag, ja enda sæde varme. så valgte jeg det fra hvis ikke motoren var stærkt nok.

    Der ER komfort i og have en bil der bare gør lidt af det man ber den om.


  • #24   16. mar 2018 Falco, nej, det er jeg ikke - heller ikke selv om du skriver det smiley

    Der står en liste over bilerne i min profiltekst smiley

    Og nej, om bilen tager 15 sekunder fra 0-100 eller 6 sekunder fra 0-100, det giver mig ikke mere komfort.

    Og om jeg kan overhale en der kører 110 km/t "på møj hissig vis", er heller ikke komfort for mig.

    Fartpilot er en af de ting jeg glemte.


  • #25   16. mar 2018 Og om jeg kan overhale en der kører 110 km/t "på møj hissig vis", er heller ikke komfort for mig.
    _________________
    Så forestil dig at du ALDRIG kan det, fordi DU når det ikke før den næste bil er bag ved dig.
    Eller at du ikke kan komme forbi moster inga på en meget lige landevej der kun mener at 70km/t er farten der skal sættes, du kan ikke overhale selvom du geare ned, fordi der ikke er nogen kræfter til overs.
    DET! er mangel på komfort skal jeg hilse og sige smiley .


  • #26   16. mar 2018 Er stadig lodret uenig i at dét er komfort.

    smiley


  • #27   16. mar 2018 Sø-propel, Honda civic fås da for under 230000.. Med masser af udstyr...

    Og kors hvor er i kommet langt væk fra emnet...


  • #28   16. mar 2018 #27
    Starter den skrabere virkelig ved 200 ish?
    Det en ret lækker bil indvendigt men udvendigt er det kun 4Dørs versionen der tiltaler mig. Hat læst fra et par stykker på FB der siger man skal vælge 1.5T da den i praksis køre det samme eller mere end den lille 1.0t'er
    smiley


  • #29   16. mar 2018 Jeg forstår ikke helt hvordan udstyr kan være den største prioritering. Jeg har stort set alt i udstyr, og det eneste jeg sådan rigtigt bruger, er klima, og indimellem navigation. Alt andet, som ikke har med køreegenskaber at gøre, kunne jeg godt undvære.

    Jeg synes i høj grad at bilens kræfter har noget med komfort at gøre. Det giver da en roligere og mindre stresset kørsel, når man altid har overskud til at tilpasse farten og overhale, uden at man skal piske til bilen.


  • #30   16. mar 2018 Synes ikke kræfterne har noget at gøre med komfort.
    Det gør jo bare at dit køretøj er hurtigere, i både acceleration og topfart.
    At du kan overhale har ikke noget at gøre med komfort.

    Du kan da bare vælge at køre 80 og rammer du en der kører 75, så kører du 75, mere roligt kan det da ikke blive.

    Synes det er noget pjat at sige, at flere hestekræfter er lig med komfort.

    Audi A8 2018 model med 130 hk, med lækre stole og indstigningshøjde der hæver, er da mere lækkert, end en Toyota Corolla med 170 hk?
    Er vi ikke enige om det?

    Selvfølgelig er det RART at have 300 hk i Audi'en, men det gør da ikke køretøjet mere dejligt at sidde i?


  • #31   16. mar 2018 Jeg synes at en bil med overskud giver en mere afslappet kørestil, hvilket er komfort for mig. Tesla'en er den mest letkørte og stresfri bil jeg nogensinde har ejet. Jeg synes at hele dens komfort bunder i kræfterne og hvordan de bliver leveret.

    Men det er jo individuelt hvordan ser det. Jeg synes eks. ikke at regnsensor eller fartpilot øger komforten.


  • #32   16. mar 2018 Tror psykologisk at en motor der køre motorvej ved 3000omdr. Frem for 1800 giver chaufføren mere stress. Nå man har overskud i motoren har man overskud i trafikken. Du stresser aldrig for at nå med over i et lyskryds osv.

  • #33   16. mar 2018 Audi'en er iøvrigt den mindst komfortable bil jeg har ejet, trods lædersæder, og alt i udstyr.

    Undervognen er selvfølgelig sat op til sportslig kørsel, men det er kun en del af det. Der er ikke mange kræfter ved lave omdrejninger, de 450HK hentes over 8.000 omdrejninger. Ved bykørsel skal den gerne have over 4.000 omdrejninger for at trække nogenlunde, og det synes jeg giver en langt mere stressende, og langt mindre afslappende kørestil, og det koster på komforten, synes jeg. Men den bil er heller ikke købt for at have en komfortable bil smiley


  • #34   16. mar 2018 #30
    Hentede en S500 fra Tyskland den store V8er levere effekten utroligt blødt og behageligt den tumlede lydløst afsted med 180km/t hjem over.
    Der jo ingen der siger effekt er = komfort. For tvivler på der er meget komfort i en rally bil eller F1'er. Men er bilen velbalanceret så giver det en ro. Som Carsten siger så er hans Audi ikke specielt komfi med 450hk. Fordi den levere effekten så dumt... En mondeo er jo ikke mere komfortabelt med en V6'er frem for en 1.8motor men V6'er en gøre chaufføren mere afstressende. Ligesom automatgear er mere komfortabelt end manuelskift. (såfremt gearskiftet fungere ordenligt på auto kassen)


  • #35   16. mar 2018 Enig med dig Sø-propel... Dog foretrækker jeg 5 dørs versionen af civic...
    1,5T modellen med de lidt over 180 hk er også den jeg selv helst ville have... men stadig... en 1,0T med næsten 130 hk er nu altså ikke en skildpadde på vejen heller ikke... (Vi er i danmark, vi må ikke køre hurtigt her... )

    Jeg er ikke enig i at flere hk = mere komfort... det er altså sludder...
    Bliver man stresset af at det ikke går hurtigt, så har man vidst nogle helt andre psykologiske problemer man skal have løst som ikke har det store med bilen at gøre...

    Er samtidig helt med på hvorfor man gerne vil have så meget udstyr som muligt... Det er nu rart med klimaanlæg, Bakkamera eller baksensor er da også en dejlig ting der afstresser en meget når man skal parkere... Nødbremsesystem er da smart at have, samt ting som føretræthedssensor osv... Altså der er mange super gode ting... og kopholder... vanvittigt vigtigt der er en kopholder... et godt anlæg... mange nye biler kommer med anlæg som langt de fleste vil finde yderst gode... (ikke mig dog) USB til opladning af telefon f.eks. Bluetooth så man ikke skal fedte med et headset osv, jamen der er rigtig mange grunde til at ville have meget udstyr i bilen... Og så er det dummeste man kan gøre at købe tysk... (Ja jeg trådte lige 60% af bilgalleri over tæerne) Fordi der koster bilerne bare mere med det samme udstyr som i japanerbilerne... og så er de ikke engang mere holdbare, eller har flere kræfter... såeh


  • #36   16. mar 2018 Cody.
    Med en god motor og gearkasse kan en 120hk bil sagtens fungere fint og havde overskud.. Men da jeg kørte den S-klasse havde jeg 306 hk og 460nm til rådighed. På motorvejen rullede den ubesværet afsted og op af kasell bakkerne lavede jeg den typiske" dansker fejl" og trække ud i yderste bane med 130 så en bil komme hurtigt bagfra. Klampe de til den og vupti var vi oppe på 190.. Da vi kom til Danmark tulle de den bare afsted i lave omdrejninger og 110-130km/t føltes som at bede Eddie Hall om at dødfødte 20kg... Hvor min nuværende bil er mere som at bede et dovendyr om at sætte farten op... Det giver en sindssyg ro i kroppen... Men effekten skal leveres korrekt. Og ikke som Carsten's Audi. For st det er komfortabelt skal du BSR ehavde overskud i hele omdrejningsskalaen. Den skal trække ubesværet, blødt og jævnt...
    smiley å


  • #37   16. mar 2018 Sø-Propel
    "Du stresser aldrig for at nå med over i et lyskryds osv. "

    Hvis du nogensinde stresser over det, så kører du forkert smiley

    Kør efter forholdende, længere er den ikke.

    Scenarie:
    Kører jeg hjem en aften og vi har 50 km hjem. Damen er træt, hun blunder på passager-sædet.
    Så tror jeg da bestemt hun hellere vil have varme i sædet, behagelig sæde end 400 hk.

    Fartpilot er klart komfort for mig, da jeg kan slappe af i foden og dermed sætte mig mere KOMFORTABELT, og er der autogear skal jeg heller ikke tænke på det - det er også mere (jep, du gættede det) komfortabelt!

    Om jeg så har 150 hk eller 400 hk, kan jo være bedøvendes ligemeget, når jeg bare triller afsted med 85-90 km/t.

    Kommer jeg så bag et langsomt-kørende køretøj, så må jeg jo bare vente til det er sikkert at komme forbi - altså køre efter forholdende, det er såre simpelt.
    ------------------------------

    Kommer der så en bil magen til min med 600 hk, jamen så kan han jo bare hurtigere komme forbi en vogn eller andet, men det skal jo stadig gøre sikkert. Men det gør jo ikke vognen med komfortabel?


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #38   16. mar 2018 Tak for alle bud og debatten. Jeg har pt. En Peugeot 208 1.6 100 HP. Og synes den har tilpas kræfter. Jeg kører stort set altid efter grænserne og har ikke behov for at skulle bevise noget i trafikken. Dog vil det dog være lækkert, hvis motoren ikke er markant langsommere i optrækket end min nuværende.

    Med udstyr tænker jeg sikkerhed som vejstribealarm, blindvinkel mv. , men et klimaanlæg er nu også rart, ligesom fartpilot er et must og som minimum baksensor - gerne kamera.


  • #39   16. mar 2018 Ja så gå efter noget japansk... mazda 3 eller honda Civic... Tror ikke du vil blive skuffet over dem, hvis du ikke går op i HK... Og så er byggekvaliteten fuldt ud på højde med VW... (Som ikke engang er så god igen)

  • #40   16. mar 2018 #37
    Som jeg siger så er motor effekt ikke = komfort. Men det er et aspekt der kan give det. Hopper du ned i en 600hk Supra med D2 gevind undervogn. 20" fælge så har du intet komfort og motoren vil ofte være explosive I sin effekt levering.
    Men tager man en Audi A6 med en 2.0 motor med og sætte op mod en 3.2l så gå motoren roligere.
    Sæde varme. Fartpilot. Osv er også komfort udstyr men holder stadig på at en god motor giver en mere komfortabelt kørsel. Og ja da jeg havde min W201 så skulle jeg helst ikke ligge som bil nummer 3-4 for så nåede jeg som regl ikke med over (0-100km/t fik jeg presset ned på 19.2-19.7sek) havde jeg købt den med en 2.5td eller 2.6l række 6havde jeg haft Meget mere overskud og skulle I mindre grad tænke "kan jeg nu komme ud fra den her side vej" for tænkte jeg tanken så skulle jeg som regl blive holdene.


  • #41   17. mar 2018 Hej.. Jeg stod selv i samme situation sidste år, og valgget endte på en Renault Megane 1,2 TCe Bose med 130 HK..
    Man får virkelig meget udstyr for pengene og den kører virkelig komfortabel. Motoren er ikke helt så velkørende som f.eks. Ford Focus SCTi motorerne som jeg kiggede på, men efter lidt tilvænning kører den faktisk ganske udemærket.
    Dog er der tale om en komfort og praktisk bil. Sportslig er det ikke.
    Da jeg renoveret hus faldt valget på en st.car som denne.
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/megane-iv/12-tce-130-bose-st-5d/3605641
    Ved ikke om den er for stor for dig?


  • #42   17. mar 2018 Der er også en komfort i og tænke at man ikke er i vejen for andre.
    Og når bilen fx kun yder 60hk (jeg har haft en der ikke havde mere).
    Så er man altid til besvær. man kan ikke trække ud fra en sidevej uden altid at have en bagi der giver det lange lys. Hvis det ikke er stressende Så ved jeg ikke hvad det er!. Men komfort er det IKKE.

    Hvis du har en bil der ikke yder ret meget.
    Så vil den typisk også tage mange omdrejninger på motorvejen, og man er stresset indtil man kommer frem pga motorstøj og larm.
    Jeg tar udgangspunktet i 60 hk, da det er den mindst ydende bil man kan købe fra ny, men samtidig har jeg selv haft en der ikke havde mere.


    Martin siger
    Scenarie:
    Kører jeg hjem en aften og vi har 50 km hjem. Damen er træt, hun blunder på passager-sædet.
    Så tror jeg da bestemt hun hellere vil have varme i sædet, behagelig sæde end 400 hk.

    Aften, så tænker jeg kl20:00 eller mere. Ellers er ingen træt?. og på den tid er der heller ingen biler på vejene. Det er jo det perfekte scenarie hvor der intet sker i trafikken!.
    En 13årig vil kunne køre din dame hjem.

    Skru tiden tilbage til klokken17:00. fuld myldertrafik. Og du kan ikke komme ud, fordi der en bil til højre og venstre hver gang du kigger. Damen biliver sur fordi du ikke kommer nogen vegne. Men du køre efter "forholdene" . Så det tager dig 10 min hver gang du skal krydse en vej fordi bilen IKKE er hurtigere. Hvor er komforten så henne?!.

    Og du siger også selv man skal køre efter forholdene....Når bilen IKKE er til det, hvad så?.

    Som du siger
    Kommer jeg så bag et langsomt-kørende køretøj, så må jeg jo bare vente til det er sikkert at komme forbi - altså køre efter forholdende, det er såre simpelt.

    Hvor længe vil du vente?.
    Forestil dig en bil hvor du må finde en anden vej fordi du ikke kan overhale.
    HVOR er komforten i det?. Så du må finde en omvej fordi du ofrede lidt motor
    for "komfort" .

    Jeg gad godt leve i din drømmeverden hvor man bare kørte bag en traktor og tænkte, vi når det nok. Men sådan er virkeligheden IKKE.


  • #43   17. mar 2018 Jeg kørte 120 km om dagen i 5,5 år, så har jeg haft min trafik. Har altid kørt 85-90, og ellers som de andre kørte.

    Men konklusionen er helt klart, at vi to ser IKKE komfort på samme måde.

    Hvis noget irriterer dig i trafikken om det så er andre billister eller sidevejr, så er det IKKE noget der ændrer din bil komfort.

    Prøver en anden forklaring.

    En stol der kan vippe elektrisk.
    Din stol kan vælge de positioner der nu er, ret hurtigt, men du sidder på træ.
    Min stol er lavet af lækker læder, har varme og massage, men tager længere tid at vælge positioner.

    Forstår simpelthen stadig ikke (så meget det frustrerer mig), at du blander hestekræfter i en bil sammen med KOMFORT i en bil.

    Men det ender jo simpelt ud i, at vi ikke mener det samme om hvad komfort er smiley


  • #44   17. mar 2018 #43
    Komfort er et udtryk der betyder "gør din køretur mere afslappet"
    Vi er enige om at elektriske sæder med memory, massage, varmen og køling,
    Selvregulerende fartpilot Varme i rettet. Og alt det der er for at du sidder godt og for at du kan slappe af i hovede.
    Men pakker du det ind i en bil der ikke kan accelerere så det spild af penge da du vil side og blive irriteret over, at det hul du normalt kunne komme ud på hovedvejen i nu skal være 2-3gange længere end før fordi din bil ikke kan accelerere., at du ikke kan speed lidt up nå du ser en traktor der køre på landevejen. Din bil er for langsom så at overhæle gylde vogn og traktor er et no go. Du bliver træt i hovedet af at høre din motor banke afsted med 3500omdr. Nå du køre motorvejs kørsel.
    Havde du haft en bedre motor havde den altid bare pludret der ud af, du styre selv hvor hurtigt du vil køre, men du ved at du ikke skal bekymre dig om at finde det helt store hulning trafikken for at få din bil med... Så en stor motor kan ikke alene være komfort men den er sjældent det modsatte


  • #45   17. mar 2018 HELT enig i, at en stor motor/flere hestekræfter ikke er imod komforten.

    Men alt det andet er jeg stadig uenig i. Det er vældig RART, men gør ikke bilen mere komfortabel at køre i. For mig lyder det altså superlogisk smiley

    Og bliver du irriteret over manglende "udfyldte huller" i trafikken, så kør afsted en time før, så har du heeelt ro i kroppen.


  • #46   17. mar 2018 #1 Michael J
    Hvad tænker du egentlig på af udstyr osv.?

    Jeg har selv samme budget, og kigger meget på en Mercedes C180. Ja, den er ikke så ny som andre vogne, men de plejer at have fint med udstyr, og er KOMFORTABLE (Sø-Propel :P)


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #47   17. mar 2018 #46: Skrev jeg tidligere smiley Men her kommer det igen:

    Med udstyr tænker jeg sikkerhed som vejstribealarm, blindvinkel mv. , men et klimaanlæg er nu også rart, ligesom fartpilot er et must og som minimum baksensor - gerne kamera.

    Ved godt jeg måske ikke kan få det hele til budgettet, men så er det jo spørgsmålet om hvem der kommer tættest på.


  • #48   18. mar 2018 Honda Civic igen... eller mazda 3... De har de ting du nævner og fås til under 230K..


  • #49   19. mar 2018 Som Cody nævner, så har jeg selv studset over noget Mazda som jeg synes havde meget udstyr, inkl. Xenon-lygter smiley

    Og uden at kende din kørestil osv., så vil jeg mene du får mere brug for klima end vejstribealarm.


  • #50   19. mar 2018 Jeg kigger faktisk selv på Honda Civic... Samme udstyr, men bedre anmeldelser...

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #51   19. mar 2018 Enig i at klima er vigtigere end vejstribealarm, men hvis man kan nærme sig lidt af det hele... smiley

    Så også at Mazda 2 kunne få det meste - nogen der kender førerpladsen der i forhold til Peugeot 208? Tænker det er lidt af det samme... 95% af alle gange er jeg mig selv i bilen, så bagsædeplads er ikke så nødvendig.


  • #52   19. mar 2018 Kører i en 208 på arbejdet... Det er det værste stykke lortekøretøj nogensinde designet... (no offence ved jo du vil skifte en sådan Ud) Jeg vil synes der er for lidt benplads... (Jeg er 205 cm) Men der kan næsten ikke være mindre end i 208'eren...

  • #53   19. mar 2018 Nu har jeg ikke gidet at læse de 1000 opslag om japansk mod tysk..

    Mit råd : Køb noget der har et par år og lidt km på bagen, da du så sparer dig selv for en masse masse tab, og du får en federe bil. 230K på en sprit ny bil er ikke nok til noget lækkert.


  • #54   20. mar 2018 Min bror har en Hyundai i30 og den er han rigtig glad forbigået den har masser af udstyr.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #55   22. mar 2018 du skal presse dem som en tør citron så kan man få en del udstyr med til samme pris

Kommentér på:
Hvor får man mest udstyr for 230.000?

Annonce