cabriolet med stålfoldetag {{forumTopicSubject}}
Hejsa gutter, damen og jeg er så småt begyndt at kigge efter ny bil, og for helvede hvor har vi dog været mange tanker igennem.
Fra de praktiske, økonomiske biler som skoda fabia, eventuelt i combi version fra helt ny, og hyundai i20 også ny, muligvis i30 til en god kampagne eller lettere brugt, tænker max et år gammel og 50k km på tælleren.
Har dog også tænkt i lidt sjovere baner, da der ingen børn er endnu, og den kan jo altid sælges når den tid kommer
Er lidt ude i noget cabriolet med stålfoldetag, synes dog ikke jeg kan finde så mange modeller der er produceret efter 2007, med under 100k km på tælleren, da det er en hverdags bil så vil gerne have en nogenlunde komfort og udstyr, samt mulighed for en god sjat km uden alt for mange rep.
Har selv fundet disse, som er med metal foldetag, dog er alle vidst ikke produceret efter 2007.
PeugPeugeot 206 CC
PeugPeugeot 207 CC
PeugPeugeot 307 CC
PeugPeugeot 308 CC
Ford Focus CC
Opel Astra TwinTop
Renault Megane CC
Mercedes-Benz SLK
Hvad findes der er andre biler med samme type tag? Import er også muligt, bare det er inden for EU så den er relativt nem at få på plader i DK
Af dem fra ovenstående liste hælder jeg mest selv til en 308cc, synes det er den flotteste af dem alle, ud over merceren. Ligger fint i pris med i forhold til km stand og pris på brugtmarkedet, og virker til at være en motor med lidt skub i hvis man tager benzin versionen med 200 heste.
Af krav er der egentlig ikke så mange
metal foldetag
Nyere end 2007
Hvis helt ny så pris under 315k.
Hvis brugt max 200k ved forhandler.
Benzin
Gerne bagsæder, men ikke et absolut must.
apr 2013
Følger: 21 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 2 Svar: 401
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 238
Nårh ja vw eos, den køre sku også fint nok. En af mine venner havde den i en 2.0 diesel, har dog ikke prøvet benzin versionen, tænker dog ikke den er mindre kedelig at køre i.
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
aug 2007
feb 2013
Følger: 16 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 59 Svar: 124
Mazda mx-5 har man da også kunne få i hardtop?
aug 2007
Og mx 5 fåes med metal foldetag, det er dog kun på den helt nye model.
På de ældre er det vidst kun muligt med en traditionel hardtop som ikke kan være i bagrum osv.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Der er en BMW 320i med stålfoldetag på Bilbasen til 225.000. Ikke et dårligt valg, synes jeg.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
Jeg har begge dele til min Boxster, men bruger kun hardtoppen om vinteren.
aug 2007
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 459
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
Men selvfølgelig kan den, ikke smides i bagaserummet.
Der er stål tag på vores 206CC, der er lidt mindre vindstøj i den. I forhold til Boxster'en med softtop, men må ærlig indrømme. Jeg ikke rigtig gider, køre i nogen af dem. Hvis der er tag på, de skal nydes topløse.
Personlig ville jeg ikke vælge, noget hvor der er et "brugbar" bagsæde.
Der er flere af vores venner der har BMW 320 / 325, 308CC osv, og der er ingen af dem. Der er ret behaglige at sidde bag i, hvis taget er nede.
Jeg bor i Spanien, så 80% af min kørsel er i cabrioleter.
aug 2007
kasper# Den starter bare desværre ved 350k med foldetag så er noget uden for min prisgruppe desværre. Og er stadig så ny så der er ikke nogle på markedet med 50k-100k km. Den ellers ellers røv fed, og er ikke i tvivl om den køre åndsvagt godt.
Henning#
Har selv en softtop til sommer/hyggekørsel, og ja den er da helt sikkert rarest at køre med taget nede. Men soft top duer bare ikke hele året rundt i DK efter min mening, og pengepung, så metal foldetag er et abselut must.
Og angående bagsæde, kommer der aldrig nogle over 175 der om, er udelukkende til at jeg kan have mindre familie medlemmer med hvis det skulle være.
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
Den er fra 2006 og har kørt omkring 92.000km - pris omkring 140kkr. Skriv evt. PM hvis det kunne være interessant.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
Derudover kan man til Astraen finde en helvedes masse dele rundt omkring, da den matcher mange dele med den almindelige Astra H.
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 1.700
De andre du nævner (Specielt de franske) er så kedelige på alle tænkelige måder...
SLK er dog super fin...
Sidst men ikke mindst, så forstår jeg ikke hvorfor du vil have ståltag?
De nye kalecher er super fine... Selv den jeg har fra 97 fungere perfekt.
Når jeg sætter mig ned i den om morgenen, er den ikke meget koldere end hvilken som helst anden bil. (Eneste minus er den ikke kan køres i vaskehal)
Her har du Mazdaen med ståltag
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/mx-5/20-roadster-coup-2d/3151928
aug 2007
kasper# Har kun prøvet en 2009 og den var sku sjov nok at køre.
Dan# Fedt indspark, vil da helt sikkert se om jeg kan finde en ved forhandler jeg kan se lidt på og eventuelt prøvekøre
Synes dog begge har pæne og grimme sider, og personligt synes jeg fronten samt bagende er lidt pænere på en 308
Focusen kan jeg sku ikke helt finde ud af hvad jeg synes om. Første indtryk var ihvertfald den blev det sku nok ikke.
Enig SLK'en er rigtig fed, men det bliver en ældre årgang inden for mit budget, og mindre plads end de andre. Dog er den og mx5 helt sikkert de sjoveste at køre.
Jonas# Okay havde ellers søgt lidt efter det, men åbenbart ikke godt nok så! Var af det indtryk at det kun var den nye der kunne fåes med metal foldetag. Er det til det amerikanske marked de lavede de gamle med det så, ved du det?
Den ser sku lækker ud den du smed et link til, kunne være man skulle tage forbi og kigge på den.
Fordi det er som sagt en helårs bil der kommer til at køre i alt slags vejr, og ofte stå ude,
Ved skam godt de nye kalecher er helt fine, fik lige ny på min soft top sidste år, gider bare ikke alt det vedligehold der kommer til at blive ved en soft top der kommer til at være ude hele året.
Et metaltag er også en smule mere støjfrit end soft top, og som du selv siger vaskehal er også no go med soft top,
Bmw serie 3 kommer desværre også til at blive med for højt km tal til mit budget, Den kunne ellers se fin ud i garagen ved siden af z3'eren.
Og det med de franske er så kedelige på alle punkter er jeg nu ikke enig i.
Kommer vel meget an på hvad bilen skal bruges til.
Det er ikke en bil der skal bruges til sjov kørsel på de små snoede veje. Det holder der en anden i garagen til.
Det er en ren hverdags bil, bare med den ekstra luksus at jeg kan slå taget ned jeg er ude efter.
cabriolet med stålfoldetag