{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.704 visninger | Oprettet:

cabriolet med stålfoldetag {{forumTopicSubject}}

Hejsa gutter, damen og jeg er så småt begyndt at kigge efter ny bil, og for helvede hvor har vi dog været mange tanker igennem.

Fra de praktiske, økonomiske biler som skoda fabia, eventuelt i combi version fra helt ny, og hyundai i20 også ny, muligvis i30 til en god kampagne eller lettere brugt, tænker max et år gammel og 50k km på tælleren.

Har dog også tænkt i lidt sjovere baner, da der ingen børn er endnu, og den kan jo altid sælges når den tid kommer

Er lidt ude i noget cabriolet med stålfoldetag, synes dog ikke jeg kan finde så mange modeller der er produceret efter 2007, med under 100k km på tælleren, da det er en hverdags bil så vil gerne have en nogenlunde komfort og udstyr, samt mulighed for en god sjat km uden alt for mange rep.

Har selv fundet disse, som er med metal foldetag, dog er alle vidst ikke produceret efter 2007.

PeugPeugeot 206 CC
PeugPeugeot 207 CC
PeugPeugeot 307 CC
PeugPeugeot 308 CC
Ford Focus CC
Opel Astra TwinTop
Renault Megane CC
Mercedes-Benz SLK

Hvad findes der er andre biler med samme type tag? Import er også muligt, bare det er inden for EU så den er relativt nem at få på plader i DK

Af dem fra ovenstående liste hælder jeg mest selv til en 308cc, synes det er den flotteste af dem alle, ud over merceren. Ligger fint i pris med i forhold til km stand og pris på brugtmarkedet, og virker til at være en motor med lidt skub i hvis man tager benzin versionen med 200 heste.

Af krav er der egentlig ikke så mange
metal foldetag
Nyere end 2007
Hvis helt ny så pris under 315k.
Hvis brugt max 200k ved forhandler.
Benzin
Gerne bagsæder, men ikke et absolut must.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cabriolet med stålfoldetag
  • #1   16. mar 2018 Synes SLKeren stikker lidt ud i det selvskab, den havde jeg nok snuppet. Alternativt er der vw eos med golf5 teknik og motorer fra golf gti og r32

• #2   16. mar 2018 SLK'eren stikker bestemt ud, Dog trækker det lidt ned, af den bliver noget ældre end de andre pga pris.

Nårh ja vw eos, den køre sku også fint nok. En af mine venner havde den i en 2.0 diesel, har dog ikke prøvet benzin versionen, tænker dog ikke den er mindre kedelig at køre i.

• #3   16. mar 2018 Jeg har haft en Z4 med stålfoldetag, og det var en fed løsning. Med taget oppe var det nærmest en coupe. Z4 er en ganske underholdende bil, og jeg havde ingen problemer med den de 2.5 år jeg havde den.

• #4   16. mar 2018 Carsten, Tænker dog en z4 uden alt for mange km på tælleren hurtigt stikker langt over 200k ved forhandler her i DK, ellers rigtigt godt bud dog.

• #5   16. mar 2018 Hvad med Opel Tigra, selvom jeg ikke kan finde en 07 og efter model.
    Mazda mx-5 har man da også kunne få i hardtop?

• #6   16. mar 2018 Daniel# tigra kan jeg nemlig heller ikke finde i nyere model.
    Og mx 5 fåes med metal foldetag, det er dog kun på den helt nye model.
    På de ældre er det vidst kun muligt med en traditionel hardtop som ikke kan være i bagrum osv.

• #7   16. mar 2018 Den her er lige lidt over SLK'en smiley

profilbillede
  • #8   16. mar 2018 Ups, kan godt se at Z4 stadig koster en del. Troede egentlig at de var længere nede i pris.

Der er en BMW 320i med stålfoldetag på Bilbasen til 225.000. Ikke et dårligt valg, synes jeg.

• #9   16. mar 2018 Nu er der en del biler, der er født med soft top. Men hvor man også, kan få hardtop til.
    Jeg har begge dele til min Boxster, men bruger kun hardtoppen om vinteren.

• #10   16. mar 2018 Henning# men de fleste hardtop er ikke en løsning som man bare lige slår op og ned, på min z3 feks bliver man helt nød til at efterlade den hvis man vil af med taget og man køre med hardtop på.

• #11   17. mar 2018 Hvad med en Volvo c70, der kan man godt finde en 07-08 til en god pris vis man søger lidt.

• #12   17. mar 2018 Havde taget den nye Mazda MX5 hvis den er inde for budget smiley

• #13   17. mar 2018 på min sider softtoppen, på bilen hele tiden. Så det er kun når jeg planlægger, at bruger hardtoppen i længere tid. Jeg har den på, resten af tiden bruger jeg softtoppen.
    Men selvfølgelig kan den, ikke smides i bagaserummet.

Der er stål tag på vores 206CC, der er lidt mindre vindstøj i den. I forhold til Boxster'en med softtop, men må ærlig indrømme. Jeg ikke rigtig gider, køre i nogen af dem. Hvis der er tag på, de skal nydes topløse.

Personlig ville jeg ikke vælge, noget hvor der er et "brugbar" bagsæde.
    Der er flere af vores venner der har BMW 320 / 325, 308CC osv, og der er ingen af dem. Der er ret behaglige at sidde bag i, hvis taget er nede.

Jeg bor i Spanien, så 80% af min kørsel er i cabrioleter.

• #14   17. mar 2018 Morten# Den har jeg set, synes dog ikke jeg kan finde dem i min prisklasse med en ordenlig km stand.

kasper# Den starter bare desværre ved 350k med foldetag så er noget uden for min prisgruppe desværre. Og er stadig så ny så der er ikke nogle på markedet med 50k-100k km. Den ellers ellers røv fed, og er ikke i tvivl om den køre åndsvagt godt.

Henning#
    Har selv en softtop til sommer/hyggekørsel, og ja den er da helt sikkert rarest at køre med taget nede. Men soft top duer bare ikke hele året rundt i DK efter min mening, og pengepung, så metal foldetag er et abselut must.

Og angående bagsæde, kommer der aldrig nogle over 175 der om, er udelukkende til at jeg kan have mindre familie medlemmer med hvis det skulle være.

• #15   17. mar 2018 Har en Astra Twin top med 200 hk som jeg planlægger at sætte til salg når det bliver forår engang smiley
    Den er fra 2006 og har kørt omkring 92.000km - pris omkring 140kkr. Skriv evt. PM hvis det kunne være interessant.

• #16   17. mar 2018 Den er nemlig møg fed og kører ret godt, har kun prøvet den lille motor men var virkelig imponeret smiley Kunne sagtens se mig selv i sådan en på et tidspunkt hvor der er min 20 grader hele året i DK

• #17   17. mar 2018 Valgte selv Twintop med 2.0 turbo. Frisk at køre i, god komfort og synes den er langt federe end de andre. Peugeot har insisteret på at have den lille trekantet rude i hver side ved forruden; synes det ligner lort og synes resten af bilerne ser fejlproportioneret ud. Focus'en er der næsten, men synes bagenden ser lidt sær ud. SLK'en er fed, meeen vil ikke undvære bagsæderne helt (selvom de nærmest er ikke-eksisterende i en Twintop).

Derudover kan man til Astraen finde en helvedes masse dele rundt omkring, da den matcher mange dele med den almindelige Astra H.

• #18   17. mar 2018 Du kan godt få MX5 med ståltag i NC versionen (Den næst nyeste). de fleste er dog med stof... Tag den eller en BMW 3 serie...
    De andre du nævner (Specielt de franske) er så kedelige på alle tænkelige måder...
    SLK er dog super fin...

Sidst men ikke mindst, så forstår jeg ikke hvorfor du vil have ståltag?
    De nye kalecher er super fine... Selv den jeg har fra 97 fungere perfekt.
    Når jeg sætter mig ned i den om morgenen, er den ikke meget koldere end hvilken som helst anden bil. (Eneste minus er den ikke kan køres i vaskehal)

Her har du Mazdaen med ståltag
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/mx-5/20-roadster-coup-2d/3151928

• #19   17. mar 2018 jens# Vil jeg da lige have i baghovedet og skrive hvis den har interresse. Fortrækker dog forhandlerkøb

kasper# Har kun prøvet en 2009 og den var sku sjov nok at køre.

Dan# Fedt indspark, vil da helt sikkert se om jeg kan finde en ved forhandler jeg kan se lidt på og eventuelt prøvekøre
    Synes dog begge har pæne og grimme sider, og personligt synes jeg fronten samt bagende er lidt pænere på en 308
    Focusen kan jeg sku ikke helt finde ud af hvad jeg synes om. Første indtryk var ihvertfald den blev det sku nok ikke.
    Enig SLK'en er rigtig fed, men det bliver en ældre årgang inden for mit budget, og mindre plads end de andre. Dog er den og mx5 helt sikkert de sjoveste at køre.

Jonas# Okay havde ellers søgt lidt efter det, men åbenbart ikke godt nok så! Var af det indtryk at det kun var den nye der kunne fåes med metal foldetag. Er det til det amerikanske marked de lavede de gamle med det så, ved du det?

Den ser sku lækker ud den du smed et link til, kunne være man skulle tage forbi og kigge på den.
    Fordi det er som sagt en helårs bil der kommer til at køre i alt slags vejr, og ofte stå ude,
    Ved skam godt de nye kalecher er helt fine, fik lige ny på min soft top sidste år, gider bare ikke alt det vedligehold der kommer til at blive ved en soft top der kommer til at være ude hele året.
    Et metaltag er også en smule mere støjfrit end soft top, og som du selv siger vaskehal er også no go med soft top,

Bmw serie 3 kommer desværre også til at blive med for højt km tal til mit budget, Den kunne ellers se fin ud i garagen ved siden af z3'eren.

Og det med de franske er så kedelige på alle punkter er jeg nu ikke enig i.
    Kommer vel meget an på hvad bilen skal bruges til.
    Det er ikke en bil der skal bruges til sjov kørsel på de små snoede veje. Det holder der en anden i garagen til.
    Det er en ren hverdags bil, bare med den ekstra luksus at jeg kan slå taget ned jeg er ude efter.

Kommentér på:
cabriolet med stålfoldetag

Annonce