{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.703 visninger | Oprettet:

Følgeskade fra defekt turbo (Hjælp) {{forumTopicSubject}}

Jeg fik skiftet turbo fordi den var defekt (kun 6 måneder gammel) så der var stadig garanti på og skulle ikke betalte for det.
jeg får bilen igen, men da jeg er på vej hjem fra værkstedet kommer bilen med "low oil pressure", så jeg kører bilen på værkstedet igen da jeg kan høre at motoren ikke rigtig får olie.
bilen bliver undersøgt og værkstedet siger det er en defekt olietryk sensor, mens at jeg mener det er turbo-pladerne fra den defekte turbo som er kommet i olie-kredsløbet og stopper det til.

jeg tog et billede af den defekte turbo

kan det godt lade sig gøre at turbo-pladerne kan komme i motorolien?
og skal jeg betale for det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Følgeskade fra defekt turbo (Hjælp)
  • #1   18. mar 2018 Hvad var det garanti på, en ny bil eller bare en ny turbo.

Hvis du bare har bedt dem om at skift en turbo, og ikke andet, så kan de jo ikke rigtigt skulle stilles til ansvar.
    Men den info kommer du vel med, hvad det mere precist drejer sig om.

Altså bil eller turbo garanti.

• #2   18. mar 2018 undskyld, det er en garanti på ny turbo.

tak for hurtig svar smiley

• #3   18. mar 2018 Hvilken motor er der tale om?

• #4   18. mar 2018 Ok, men de skulle måske have rådet dig, når du fik den skiftet og måske endda få testet hvad grunden til at turboen gik i første omgang.

• #5   18. mar 2018 Peugeot 307 fra 2007 med 1,6 hdi smiley

• #6   18. mar 2018 Tænkte jeg nok. De har ikke fulgt de anbefalede procedurer ved udskiftning af turbo på den motor.

Bundkar skal af og oliesi skal kontrolleres. Det er nok der dit problem ligger.
    Udover det så ville jeg tjekke om flammeskiverne er tætte, da de kan smide en masse sod i oliesystemet hvis de er utætte.

• #7   18. mar 2018 Hvis du har kørt hele vejen tilbage til værkstedet, så har den nu nok givet meget mærkelige lyde fra sig.
    Og hvordan kan du høre den mangler olie ??

Men nej bladene fra kompressoren på din turbo, vil smutte ind i ladeluftkøleren/indsugningen af motoren og ikke på oliesiden.

Noget helt andet er, at med så smadret en kompressor del, ville jeg ikke undre mig og motoren har ædt det nu, og motoren har taget skade i cylinder/stempel i stedet.

• #8   18. mar 2018 da første turbo blev skiftet,

hvorfor blev den skiftet. blev det undersøgt, hvorfor den var defeket

eller skiftede de bare turbo,

man skal altid, finde årsagen til en turbo er slidt, da der kan være andre ting, der ødelægger turboen

• #9   18. mar 2018 Ja, altid find årsagen. Især på denne motor, da der i starten kunne blive skiftet op til 3-4 turboer på samme motor inden for et år, før man fandt ud af at olietilførslen var utilstrækkelig.

Derfor skal man på en 1.6 hdi især rense motoren grundigt i oliesystemet, og måle olieflowet til turboen før man montere en ny turbo på den motor.

Men det var ikke helt nok, da man også skal finde årsagen til at de smider så meget sod i olien. Hvilket ofte er flammeskiverne der er den egentlige årsag.

• #10   18. mar 2018 værkstedet har nu skiftet olie, oliefilter og olietryk sensor som jeg skal betale for (ca. 2200kr) skal jeg det?

beskeden "low oil pressure" slog til og fra da jeg kørte til værkstedet så det har ikke været helt blokeret.

jeg kunne høre motoren larme meget mere i tomgang, når den ikke får olie.

der blev bare skiftet turbo uden at undersøge årsagen, værkstedet troede nok at det var en defekt på selve turboen?

• #11   18. mar 2018 Hvis du bare har bedt om at få skiftet turbo, og ikke andet, så står du nok selv med regningen.
    Men du ved jo kun selv hvad du har aftalt med dem fra start til slut.

• #12   18. mar 2018 Buggi Boy

Det er da værkstedets ansvar at lave reparationen så garanti gælder. Medmindre han selv har bedt om at reparationen ikke skal omfatte andet end at få skiftet turboen.

• #13   18. mar 2018 Per G

Prøv at pil det plastik dæksel af motoren hvor der står HDI 16 på. Det skal bare trækkes op med fingrene.

Og så prøv at se om der ligger en masse sort snask rundt om dyserne derunder.

• #14   18. mar 2018 Henrik C

Er det ikke også det jeg skriver. smiley

• #15   18. mar 2018 Jo det er det da. Kunne ikke være mere enig????

• #16   18. mar 2018 Henrik C

værkstedet sagde at det var en defekt turbo og at den bliver skiftet på garantien, og jeg siger at det lyder godt og de går igang med at lave bilen. jeg har ikke forstand på hvad sådan en reparationen omfatter smiley

det prøver jeg at se med det samme om der ligger sort snask.

• #17   18. mar 2018 Så må man jo gå ud fra at de har fulgt de anbefalede procedurer der er forbundet med udskiftning af turbo på den motor.

• #18   18. mar 2018 Hjalp det med et olieskift så? Altså lød motoren bedre bagefter og stoppede lampen med at lyse?

• #19   18. mar 2018 ja lige præcis

Efter olieskiftet lød motoren bedre og lampen stoppede med at lyse smiley

• #20   18. mar 2018 Henrik C

der lå lidt sort snask omkring den ene dyse

• #21   18. mar 2018 Billede?

• #22   18. mar 2018

profilbillede
  • #23   18. mar 2018

profilbillede
  • #24   18. mar 2018 Mon ikke det er den anden vej rundt, at din turbo er stået af fordi olietrykket er for lavt.
    Der er en lang procedure hvad man skal gøre og kontrollere i forbindelse med turbo-skift. Kontrol af oliesi er en af de ting.

Og mht dit sidste billede, så har du en utæt flammeskive - der i øvrigt også kan give sod i olien.

• #25   18. mar 2018 Jesper

det skal du nok have ret i, at det er den anden vej rundt. bilen kom bare ikke med nogen fejl om at der var for lavt olietryk.

tak for at du kan bekræfte at det er en utæt flammeskive smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #26   18. mar 2018 Der ville jeg så få pakket alle 4 dyser om, så er man ovre det, en gang for alle. smiley

• #27   19. mar 2018 syns også det utroligt det værksted ikke har undersøgt hvorfor turboen er gået. lige på de 1.6 psa/hdi er det jo næsten alm viden især som mekaniker. at de døjer med koks i olien. hovedsagelig fra
    utætte flammeskiver af. og defekte simmerring ved dyser i topdækslet/knast dæksel. og at der sidder et filter i olietryk røret banjo bolt der kan stoppe helt. Så det godt at udskiftet de banjo bolter. og rense olie tryk røret evt. eller købe et nyt rør. og give motoren motor rens så man får alt koksen/bakelit ud plus skift de flammeskiver og simmerringe ved dyser.husk også at tage bundkaret af og rens olie sien. da den kan stoppe pga af det koks og bakelit. Der laves også komplette sæt man kan købe der er lavet til når de skal have ny turbo. http://www.krogslund.dk/reservedele/peugeot/307/307-1.6-hdi-109-hk.-204-708/motorgearkasse/hjaelpepakke%2cpsahdi-motor/c-23/c-366989/p-293605
    har selv lavet det tjek med min 1.6 hdi 307er. hvor jeg hade bundkaret af og tjekket oliesien og renset den, og skiftet de flammeskiver og divs pakninger. renset egr og alt for sod.og indsugningen og skiftet banjo bolte til dem uden filter.plus skiftet de simmerringe ved dyser. men først inden jeg skilte den af fik den motor rens et par gange.Min hade så det nye model bundkar hvor olie proppen er i bunden. alt det gjorde jeg inden jeg monteret den nye turbo.

Kommentér på:
Følgeskade fra defekt turbo (Hjælp)

Annonce