{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Køb af bil? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe bil igen, har tideligere haft 2 biler, men denne gang overvejer at låne pengene til den (ca.65.000kr) jeg ville derfor lige høre herinde med jeres erfaring om jeg burde sætte beløbet lavere eller jeg kan få det til at kører rundt med mit budget.

Jeg får cirka udbetalt 8-10.000kr udbetalt hver måned

Og har fundet en Chervolet cruze VCDi 125 LS som har kørt 200.000km fra 2009

Jeg skal snart til at kører hver dag 324km og har derfor brug for en bil igen.

Summersumarum ville jeg godt kunne få det til at fungere med et lån til denne bil eller burde jeg sigte lavere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil?
  • #1   18. mar 2018 Det var godt nok langt at køre hver dag

  • #2   18. mar 2018 Enig, det er dog kun i 5-6måneder smiley

  • #3   18. mar 2018 Har du tænkt på en Suzuki swift, de kører nogle kampagner nu. Men 324km om dagen det er i omegnen af 6500 km om måneden.

  • #4   18. mar 2018 min Ds3 købte jeg for under det beløb der.

    2011 og 198.000.
    Med fuld service, så tænker hvis du kan finde sådan en hos en forhandler, burde du være godt kørende smiley

    Så der er måske andre valg end den Chevrolet. smiley


  • #7   18. mar 2018 Det skal lige siges at det er skolen der har denne distance min praktik kommer til at ligge hvor jeg bor derfor har jeg valgt at blive boende istedet for at flytte.

  • #8   18. mar 2018 Hvor længe har du tænkt dig at være om at afbetale de 65.000 kroner ?

    Hvis du starter med en bil der har kørt 200.000 km nu, så har den kørt 260.000-270.000 km om 6 måneder . Men hvem er køber til en Chevrolet Cruize der har kørt så mange km ?

    Jeg tror at værditabet på sådan en, selvom den kører rigtigt mange km vil være 50-75 øre pr kørt kilometer , og med det in mente kan du selv regne ud hvornår du har en "værdiløs" bil, og hvornår du skal være færdig med at afbetale dit billån .

    I min verden skal du have afbetalt lånet, incl alle låneomkostninger og renter ( hvilket meget nemt er 20.000 kr oven i lånet ) om 24 måneder . Det betyder igen at lånet skal afdrages med ca 3500 kr pr måned , 3500 til brændstof, forsikring, ejerafgift og udgifter til service og repationer skal lægges oven i de 7.000 kroner.

    Puehhh haaaaehhh - godt det ikke er mig .


  • #9   18. mar 2018 Skolehjem? Andet kan sgu ikke svare sig.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #10   18. mar 2018 Netop, der burde blive tilbudt en plads på skolehjem.

    Hvilken uddannelse hvis man må vide det?


  • #11   18. mar 2018 Er der nogen mulighed for at du kan overleve på offentlig transport i et halvt år? Det er nok billigst smiley

  • #12   18. mar 2018 Lupo 3L længe leve (Just saying)

  • #13   19. mar 2018 Ja vis man selv kan skrue er en lupo3l fin....

  • #14   20. mar 2018 En Lupo 3L kræver ikke alverden - Syntes dog at have set lidt problemos med gearkasse i mange af dem men hvis det spiller kan jeg ikke se hvad der skulle være et minus

  • #15   20. mar 2018 hjullejer gearkasse gangstille/pumpe kobling cylinder. Der er ikke det der ikke kan gå til på sådan en smiley plus divs tryk slanger . og ledning net. men motoren er god den er ikke til at slide op. og de er jo også gamle nu og de fleste er godt brugte. plus de har kørt mange km .

  • #16   20. mar 2018 Hvad med en af de 3 tvillinger fra Toyota Citroen og Peugeot. få sådan en i 1.4 hdi/diesel udgave. Så får du en der køre ok langt på literen. og du kan finde en med lavt km med de penge.men komforten er jo ikke i top da de er små. men find en med a/c og cruisekontrol. Det altid et plus. også når du skal af med den igen.men som andre også skriver du kan vel også bo på skole hjem. for under alle omstændigheder vil det koste en del i diesel eller benzin om måneden. at køre de km .

  • #17   26. mar 2018 En C1/Aygo/107 .. som ingenting koster og have i forsikring eller reservedele og de køre 20km/l.. Man kan sagtens finde en til 25k. Som FreeWay nævner med en diesel version, det kan ikke svare sig da vægtafgiften er MEGET højere og de køre nærmest det samme literen smiley Det er ihverfald det jeg har fået af vide.

Kommentér på:
Køb af bil?

Annonce