{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.586 visninger | Oprettet:

Stella V
Stella V
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16

Plads til lange ben {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige Seat Altea har opgivet ævred, og det er tid til at finde hendes efterfølger.

Jeg ved hvad udfordringen er, at finde en bil med plads til mandens lange stænger. De kommer ganske enkelt til at blive låst mellem rat og midterkonsol. Vi har brugt mange timer på at prøve biler, men uden overhovedet at komme køre, fordi der ikke er plads til ham. En stor bil er ikke = plads til lange ben.

Vi ved der er plads i Altea, men den laves jo ikke mere smiley Derfor er valget enten en ældre Altea eller en helt anden bil.

Men hvilken?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plads til lange ben
  • #1   20. mar 2018 har selv meget lange ben, og kigger da osse efter nu bil

kan nævne peugeot 308 stc . masser af benplads, faktisk så meget at sædet for en gangs skyld ikke skulle helt tilbage.
    jeg syntes så osse at der er ret god benplads til lange ben i en octavia

• #2   20. mar 2018 førhen var der mange der flyttede sædet 10 cm længere bagud med noget fladjern og så borede nye huller

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#3   20. mar 2018 #1 Dem må jeg prøve at putte ham ind i. Noget siger mig dog at Skoda blev skrottet sidste gang. Men der kan jo være sket noget på 11 år - forhåbentligt. Bedst er det med biler man sætter sig ind i i stedet for ned i,

#2 Da vi købte vores Nissan Almera vendte de bare beslaget, og det havde vi regnet med at de ville gøre igen. Men det var slut smiley

• #4   20. mar 2018 ja sådan en peugeot 308 er vist mest en stig ned i bil. og man skal krølle sig en smule sammen for det, men til gengæld når man så er bag rattet er der oceaner af plads

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#5   20. mar 2018 smiley smiley smiley jeg folder de 202 ned til 2x101 og satser på det så hjælper når han er inde.

• #6   20. mar 2018 Jeg valgte en CX-3 netop fordi der er rigeligt med plads foran. Jeg har også problemet med at de fleste bilers rat ikke kan justeres langt nok tilbage, selvom sædet kan. smiley

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#8   20. mar 2018 #6 nej, hvad hjælper det at man bliver nødt til at køre sædet heeeeeeeeeelt tilbage, men så ikke kan nå rettet smiley

#7 mon det er derfor manden min er ved at få måne smiley

• #9   20. mar 2018 Vores Avensis kan ihvertfald også komme ret langt tilbage, jeg er lige under 180 og kan næsten træde pedalerne helt ud når sædet er helt tilbage, kræver dog jeg strækker mig smiley

• #10   20. mar 2018 Skoda Octavia 3 stationcar kan der nemt sidde en på 2 meter i og stadig massere af plads på bagsædet

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#11   20. mar 2018 Det er ikke så meget et spørgsmål om hvor langt sædet kan komme tilbage, men om der er plads mellem rat og midterkonsol så benet ikke bliver låst fast. Langt de fleste modeller har fyldt midten med plastik og dillerdaller, og så er man ret låst når man har lange ben. M

De fleste sælgere er ret kæphøje og fører os til deres største (og dyreste) model, med forsikringer om at der kan han sagtens være. Når han så har kørt sædet heeeeeeeeelt tilbage og er kravlet ind i bilen, så er de knap så kæphøje når han sidder låst fast mellem ret og midterkonsol.

Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange biler han har prøvet med samme resultat. Så der var stor glæde da vi fandt ud af at han rent faktisk kunne være i en Seat Altea OG jeg samtidig også kunne nå pedalerne smiley

• #12   20. mar 2018 Så problemet ligger også i at fodbrønden er for smal? smiley I såfald ville det nok være en ide at prøve en bil uden håndbremse som oftes tager en del plads smiley Hvad er budget? Samt krav til bilen?

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#13   20. mar 2018 Fodbrønden? Det var et nyt ord for mig. Gætter på det er dernede hvor pedalerne er gemt?

Det virker mest som om det er kopholder, radio og diverse knapper i midten fra gearstang og op der er problemet.

Den første bil vi havde var en Nissan Micra. Der sat gearstangen for sige selv i gulvet og så var der ingen ting imellem før der længere oppe kom en radio og et par knapper. Ikke en masse "fyld" i mellem sæderne.

Det er ret akut, så vi har ikke helt ret budget endnu, men maks 200.000. Den skal være beziner og så skal der være fartpilot. Det er vist lige de vigtigste krav. Resten er bare ønsker tror jeg.

• #14   20. mar 2018 Min svoger er 206cm høj. Han kører selv en Polo, og min søster har en Golf.

Han kan fint køre dem begge.

• #15   20. mar 2018 Skoda Superb

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#17   21. mar 2018 Jeg ved ikke lige hvordan en trailer skulle give mere plads mellem ret og midterkonsol

• #18   21. mar 2018 har i prøvet Toyota verso ? der sidder man jo lige som i jeres. Det jo altid en fordel når man har lange ben at finde en hvor man sidder som på en stol. vis du forstår. Jeg har selv valgt en 307er pga af plads bil ben. og dårlig ryg. Så skal have en bil man sætter sig ind i og ikke ned i. hvert mærke laver jo deres versioner af de høje 5/7 personer mpv lignet biler. Så har i været ude og prøve de modeller. De har jo ikke midter kasse de fleste af dem.

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#19   21. mar 2018 #8 Det er 11 år siden vi sidst var ude og prøve biler, og dengang prøvede vi en masse biler uden held, indtil jeg spurgte om andres erfaringer, og nogen nævnte Seat Altea.

Derfor tænkte jeg denne gang, at jeg ligeså godt kunne starte med at høre om andres erfaringer, inden vi drager ud for at prøvesidde biler.

Der er nemlig nemmest med biler man sætter sig ind i fremfor ned i.

Min frygt er lidt, at der på de 11 år er kommet endnu mere ind i midten pga navigation, mere fancy pancy anlæg og andet dillerdaller.

• #20   21. mar 2018 S-max

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#21   21. mar 2018 #20 Den kiggede vi også på for 11 år siden, så den skal nok have en chance igen smiley

• #22   21. mar 2018 har i prøvet en volvo? der er jo mange modeller at vælge imellem, men er jo bare at starte et sted f.eks en v70..

• #23   21. mar 2018 Tag ud og prøv en Mondeo.. Jeg er 202cm og der er masser af plads smiley

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#24   21. mar 2018 # 22 for at være helt ærlig, så er jeg for nærrig til at bruge så mange penge på en bil smiley

#23 den er kommet på listen, tak smiley

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#26   21. mar 2018 #25 så kan jeg jo bare binde ham på taget, men det vil også betyde at det altid er mig der skal køre, og det er altså ikke tilladt at køre i en hundred hestes brandert.

• #28   23. mar 2018 Jeg er selv 2m lang med meget lange ben og har købt min første Ford med Aut gear og alt og det er en Ford Grand C-max og har massere af plads til mine ben samt har 2 børnesæder og kæmpe Bagagerum smiley og skal man bruge endmu mere plads så S-max eller Galaxy

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#29   25. mar 2018 # hvad har du give for den?

Nu har jeg fået manden hjem igen, men der har ikke været så meget tid til bilprøvning.
    Men han har bl.a. været inde i en Hyundai Kona, og klap da lige kaje der er meget plads til en langbenet mand i sådan en. Det kom noget bag på mig, og så kan jeg også samtidig nå med mine meget korte ben. Det var ngoet en en overraskelse.

• #30   25. mar 2018 Vi købte den brugt da jeg ikk vil tabe for mange penge smiley vi gav 165000 for en 2012 fra 7 måned med Aut gear og alt mulig i udstyr smiley men skal man have en med mere plads end Grand c-max er S-max eller den helt store Galaxy altså at foretrække .. ford er bestemt ikk så dårligt mere som for 10 år siden .. Hva søger i Diesel eller benzin ?

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#31   25. mar 2018 Vi skal bruge benzin.

• #32   25. mar 2018 så er spørgsmålet om hvor gammel må den være ? Fordi i skal helt sikkert have SCTI motoren !

• Stella V
    Stella V Tilmeldt:
    jan 2012

#33   25. mar 2018 Jeg tror vi er så tæt på en beslutning som vi kan komme på en Hyundai. Vi får en ny bil, med garanti og vi behøver ikke tænke så meget på værkstedsregninger. Bedst af alt, der er oceaner af plads til de lange ben.

• Tommy R
    Tommy R Tilmeldt:
    dec 2022

Følger: 1 Svar: 1
    #34   18. aug 2023 Højden har jo ikke noget med benlængden af gøre :)nødvendigvis ,min kone har nok noget af de længste ben og det har givet problemer i biler ,men der er nu masser af biler med benplads ,men da hun kun kører i den 2 gange om ugen så gad vi ikke af ofre en formue ,så det blev til en Fiat grande Punto og den er der fandme plads til lange ben i smiley

Kommentér på:
Plads til lange ben

Annonce