{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.135 visninger | Oprettet:

Service eller gør det selv {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Nu er der sikkert en del bruger her inde der selv udføre det meste og tænker især på det der stemples for i service bogen..
Jeg selv skifter olie/filtre i motor og gearkasser samt meget andet, man spare jo en del på selv at udføre tingene og så ved man også det er gjort, MEN så er der jo ingen stempler i servicebogen (plejer selv at skrive i den) men har det så efterfølgende en negativ indflydelse på salgsprisen ? og kan man sige at service bogen er udfyldt hvis ikke det er en aut. der har udført det.

Hvad tænker i ? og hvad gør i selv ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service eller gør det selv
  • #1   20. mar 2018 Nu da jeg selv har en forholdsvis ny bil kører jeg den på værksted og får lavet service på den bare for at få stemplet.

• #3   20. mar 2018 For mig har det noget med bilens alder at gøre.
    Hvis det er en ældre bil vil jeg hellere have den er passet af en der har passet på den og nusset- end en der har stået ved Palles auto og hylet for at få et stempel i bogen til 1195, og i øvrigt ikke gider andet end absolut minimum.
    Nye biler som jeg har nu, ville jeg aldrig røre uden... Alt det skrammel man kan købe i dag går i stykker, så udvidet garanti og kulance er jo dagligdag for de fleste mærkeværksteder. Og uden stempler eller de forkerte er dette lukket land..

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #4   20. mar 2018 Mit gæt er at en udfyldt servicebog kun har indflydelse på prisen de første 4-5 år.
    Om en servicebog du selv har skrevet i ved sofabordet kan kaldes udfyldt ? Tja,den kan du forhåbentlig selv svare på smiley

• #5   20. mar 2018 RSP36 Ja selvfølge er den så udfyldt smiley ... men det er jo så ikke af en aut.

Personligt ville jeg være positiv over hvis ejer selv har skrevet i bogen og udført service (syntes det viser at man går lidt op i det)

• #6   20. mar 2018 Kommer fuldstændig an på alder af vognen. En gammel kasse, lave det selv, en ny slæde, på værksted med den.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #7   20. mar 2018 At du selv udfylder den vægter intet i forhold til et værksted.

• #8   20. mar 2018 Måske spørgsmålet er lidt forkert stillet, er selvfølge 100% enig i at så længe der er garanti / reklamationsret så er det vigtig, men derefter ville jeg personlig være ligeglad og kunne endda se det som et + at ejeren selv har skrevet alt vedkommende har lavet i bogen.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #10   20. mar 2018 Jeg mente nu nærmere at en hjemmeudfyldt servicebog er ca 0 kr værd.
    Om du kan kalde den udfyldt,tja hvis man kunne var der jo ikke en eneste bil til salg uden fuld servicebog smiley

• DisConFlubberated

#11   20. mar 2018 Har samme synspunkt som RSP 36

• #13   20. mar 2018 Ville selv se lidt skævt på en service bog der ikke er stemplet. Og skulle den være stemplet så ville jeg presse prisen ned hvis hvert stempel er fra et nyt værksted hvergang.

• #15   20. mar 2018 Nyere biler, hvor der stadig er garanti på, ville jeg gå udenom hvis ikke der var lavet service efter bogen på aut. værksted.

Er garantien udløbet, vil det afhænge af bilen. Er det en alm. familiebil ville jeg nok være lidt ligeglad med om det er aut. værksted der har sat stempler, eller om det er en hjemmemekaniker som har udfyldt servicebogen. Man kan jo reelt ikke vide, om ejeren bare har sat og udfyldt servicebogen dagen før bilen skulle sælges, men bilens stand giver nok en ide om det.

Er det en speciel bil, som er dyr at reparere på, eller som kræver mere vedligehold end bare olieskift engang imellem, så ville jeg aldrig købe den uden stempler fra aut. værksted, med fuld historik. Heller ikke selvom den var over 10 år gammel.

• #16   20. mar 2018 Er der ingen garanti, så er det ligemeget.. Er der garanti, så skal der stemples fra værksted.
    Man kan ofte hurtigt danne sig et indtryk af sælgeren og om der er passet på den..

• #17   20. mar 2018 Easy4.
    Det kan jeg kun giv dig ret i, men en hver kan osse udfylde en servicebog selv, uden og ha gjort noget ved det. Der findes fusk alle steder.
    Så ja sku jeg finde en vogn der er under fx 6 år, så vil jeg se fuld servicebog fra værksted og ikke bare ha et ord fra sælger. Kigger jeg efter en bil på 15 år, vil servicebogen ikke betyde noget

• DisConFlubberated

#18   20. mar 2018 Kasseren - det er der værksteder i udlandet der er blevet taget i at gøre.

• #20   20. mar 2018 Hvad med kvitteringer på materialer man bruger?
    det må da også være rimlig dokumentation

• #22   20. mar 2018 Ja der er nok fusket med en hel del service bøger rund omkring, mon ikke det også forgår i Danmark ?
    Og kan da sagtens følge dem der har indstillingen (at sælger kunne have fusket med det der er skrevet) omvendt kan det samme jo være tilfældet ved værkstedet.

• #23   20. mar 2018 Vil da også mene at faktura på dele bør være en ret god indikation på at det der står skrevet også er fakta.

• #25   20. mar 2018 Vores har alle stempler i hos forhandleren, vores Toyota sprang dog et par service over (efter garanti) som det lokale Toyota så stemplede alligevel, så der fuskes bestemt også herhjemme smiley Jeg tror den reelt har fået 8 af de 12 stempler så vidt jeg husker smiley
    Peugeoten har overholdt alle service da der er 10 år/200.000 km garanti på motor/gearkasse, Hondaen har også fabriksgaranti og har pt fået 2 aut service smiley

• #26   20. mar 2018 på stort alle de biler jeg har haft før dne jeg har nu lavede jeg selv service, men skrev det ikke ind i den originale servicebog, men havde et hæfte jeg skrev alt hvad der blev lavet på bilerne, med dato, km osv osv plus alle kvitteringer på dele osv blev gemt.
    da de blev solgt/byttet hos forhandler tog de faktisk mit eget service hæfte alvorligt og syntes det var supergodt, fik så osse ret gode byttepriser og det var faktisk 10 år gamle biler.
    på min nuværende bil bliver service lavet på autoriseret renault værksted, men får det så gjort i prag så der er prisen for et stort service knap 800 kr, det kan jeg jo ikke næsten kun skifte olie og oliefilter for selv

• #27   20. mar 2018 er stort set ligeglad med hvad der står i servicebogen, folk de går så meget op i hvad der står i servicebogen fordi de frygter afskrivning, så bruger de måske 50.000kr mere på service over 10 år end hvis de selv udørte alt selv, og sælger bilen for måske 40.000kr fremfor 25.000 hvis de selv ordende alt, og bilder sig selv ind at de har tjent 15.000kr

nej de har mistet 35.000kr

• #28   21. mar 2018 Jeg synes, det er helt fint, hvis man selv vil lave service på sin bil i stedet. Så behøver man bare ikke at spørge mig, om jeg vil købe den, når den skal sælges. Jeg går i en stor bue uden om sådanne biler.

• #29   21. mar 2018 Bay.. så er der heldigvis tusindvis andre som ikke gør, men glædeligt vil spare 5% på en bil smiley som sagt så får man lidt mindre for den pågældende bil, men man skal ikke bilde sig ind at det at have stempler i servicebogen gør at man i sidste ende står med flere penge..

medmindre det er en specialbil hvor servicebogen er meget vigtig, ligeså vel som matching numbers osv osv

• #30   21. mar 2018 Jeg siger heller ikke, at det ikke kan være en fordel at gøre det selv. Man skal bare ikke regne med at få det samme for bilen, da mange købere springer fra. Det kan sagtens være, at besparelserne opvejer dét tab - det kan jeg ikke vurdere.

• #31   21. mar 2018 når jeg kigger på bil. er service bogen godt nok det sidste jeg kigger på. Jeg går alt igennem på bilen og tjekker det mekaniske. Det så også tit ældre biler jeg kigger på så gå mere op i hvordan bilen står ang med rust slid bremser stand og hvad ellers jeg kan finde. Det kan service bogen jo ikke fortælle. og så når jeg har tjekket alt det så er det jeg tjekker bogen kun for at få tjekket Hvad når tandremmen er skiftet. Så i min verden er det ikke meget vær. Skal lige sige de sidste 3 biler jeg har købt har haft fuld service bog med alle stempler. og det har jeg først opdaget når jeg er kommen hjem med dem. og jeg laver selv alt på mine biler. Skriver godt nok alt ind men det mere for at huske hvad jeg har skiftet.og olie skift og gemmer kvittering på hvad jeg køber. og når jeg mener gamle biler er det 07 og ned af.

• #32   21. mar 2018 Forstår ikke at folk går så meget op i om der er stempler eller ej, hvad er bedst og hvad er værst.
    1. Ejer har selv skrevet hvad der er lavet, alt er overholdt. Bremser og lign har været kigget efter og skilt ad ved service. Der er brugt lidt mere på ordentlige stumper og tingene er skiftet når det har været nødvendigt. Og der ligger et hav af regninger på de stumper som er skiftet
    2. Det lokale større/mindre værksted har skiftet olie og filtre og ellers stemplet service bogen. Det er billigste filtre og deres std olie, bremser får lov at køre til de ikke kan mere da det koster en formue at få skiftet.

Jeg køre efter nr1 mine biler bliver vedligeholdt det der trænger til at blive skiftet bliver skiftet, jeg bruger kvalitets stumper og olie. Sidste år sparede jeg ca 25-30000 på selv at lave det hele. Har til dato aldrig fået mindre for min bil af den grund, yderst sjælendt er der blevet spurgt ind til servicebogen. Jeg mener at en service bog der er skrevet er lige så meget værd som en der er stemplet.
    ALLE kan kan finde ud af at skifte olie og filtre....

• #33   21. mar 2018 #32
    Det forudsætter, at du stoler på sælger. Er der stempler, er det trods alt dokumenteret af en tredjemand, der ingen interesse har i bilens pris, at service er overholdt. Det giver en langt større sikkerhed for, at bilen er løbende vedligeholdt og at servicebogen ikke bare er udfyldt 10 min inden køber kommer.

• #34   21. mar 2018 #33
    Stempler fra et værksted viser intet, ville meget hellere stå med en bunke kvitteringer på stumper, samt en nøje udfyldt bog hvor man kan følge historikken. Og man kan hurtigt se om en bil er vedligeholdt eller det hele sejler.

• #35   21. mar 2018 #32 og tro mig det ikke alle der kan finde ud af at skiftet olie og filter. kender flere både mænd og kvinder der ikke engang ved hvor olie pinden er.og #33 men det jo der for jeg gemmer kvitteringer på stumper som jeg har skiftet på min bil. Det vel også bevis.

• #36   21. mar 2018 Sikke noget sludder at sige, at et stempel ikke viser noget. Det viser jo, at den løbende service er overholdt.

Og nej, "man" har ikke nødvendigvis en chance for at se, om en bil er tilstrækkeligt vedligeholdt. Det kan NOGLE måske se i VISSE tilfælde.

• #37   21. mar 2018 #33 ved ikke om der er så meget større sikkerhed bare fordi der er en service bog, den kan der også være fusket med eller stempler på service der ikke er fortaget.. se bare #25
    Men han godt se at der skal være stempler så længe der er garanti, men der ud over ville privat dokumentation som faktura o.l være fint for mig og tror ikke det ville kunne få mig til at presse prisen hvis service bogen ikke er udfyldt af en aut. når der ellers er faktura o.l

• #38   21. mar 2018 Ja det viser at olie og filter er skiftet, og det er så det. At der så også nemt kan fuskes med det lige så vel som os der selv vedligeholder forholder du dig ikke til.
    Og uanset hvad så er merudgiften ved stemplerne aldrig nogensinde tjent hjem igen, som sagt har aldrig oplevet at det har ændret prisen jeg har fået da ingen spørger om det alligevel, og når bilen en hvis alder forsvinder "merværdien" fuldstændig.
    At du så mener det redder hele verden er fint nok, jeg kan blot konstater at jeg spare en mindre formue og min er bedre vedligeholdt end hvis jeg lod værkstedet gøre det, at du går "en stor bue udenom" er fint nok, der er andre købere såvel som sælgere.

• #39   21. mar 2018 Essensen er jo netop - som jeg også skriver - at det er væsentligt mindre sandsynligt, der er fusket med det, hvis det er udfyldt af et værksted, der ingen interesse har i at snyde. Det giver da sig selv.

Det er jo også derfor, man får revisorpåtegninger på sit virksomhedsregnskab. Det betyder ikke, at der ikke er snydt. Det betyder bare, at sandsynligheden er mindre for det.

• #40   21. mar 2018 du har heldigvis lov til at tro og mene hvad du vil smiley

• #41   21. mar 2018 Min Audi er blevet repareret for over 100.000 kr. på garantien - havde Audi også dækket det hvis jeg selv havde serviceret den? Jeg tvivler.

• #43   21. mar 2018 Penge på service tjener sig >aldrig< hjem på en bil.. Endnu mere spild af penge på en bil der ingen garanti har alligevel. smiley

Generelt er nyere biler bare en ringe investering.. Det er kun gamle veteraner der er værd at investere i. smiley

• #44   22. mar 2018 Men er man i tvivl om der er fusket med service bogen. Må man jo rette henvendelse til det værksted der har stemplet. De må kan forevise nogle regninger. Hvis ik så det nok bedst og holde sig fra bilen

• #45   22. mar 2018 Ja jeg vil sige at hvis bilen er over 5 år gammel så gør man det selv og er den under skal det laves på værksted

• #46   24. mar 2018 Min nuværende Golf 7 ryger på værksted når den skal til service. Min gamle Toledo lavede jeg selv service på og skrev i bogen, men jeg gemte alle kvitteringer på det. Det har jeg også tænkt mig at gøre igen, hvis jeg får en gammel bil på et tidspunkt. Bare skrive i servicebogen hvad der er lavet, samt kilometerstand og kilometerstand på kvitteringen med de dele der er brugt. Hvis man går meget op i det, kan man jo sammenligne foreskrifterne i servicebogen med kvitteringen på kilometerne. f.eks. luftfilter for hver 90.xxx km og så se kilometer på kvitteringen hvorpå der står et luftfilter og 90xxxkm. smiley Det må i min verden være dokumentation nok, hvis det er en gammel bil

• Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Svar: 18
    #48   28. mar 2018 #2 shit en klovn. Find et rigtigt værksted der har styr op det.

• #49   28. mar 2018 Dennis.. det er nok lidt svært at bestemme om den bil man køber har været på et værksted der har styr på det...

• #50   27. apr 2018 folkens. hvordan nulstiller i service indikator, hvis I gør det selv service?

• Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2007

#51   27. apr 2018 Med tester?? nogle kan jo også uden:)

• #52   27. apr 2018 har i en tester liggende som privat person?. Det er nok de færreste der har. vidste ikke at man kunne gøre det uden en tester. nok ikke på alle biler.

• #53   27. apr 2018 Det fleste biler kan nul stilles uden tester i servic indikatoren. ellers plejer jeg også at sætte en af mine tester på. og der er nu mange der har en tester selv idag.

• #54   27. apr 2018 okay.

• Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2007

#55   27. apr 2018 GM, Ford, PSA, Renault og VW uden LongLife kan uden tester. Men Kina testere koster ikke det store hvis man vil selv.

• #56   27. apr 2018 okay. Min er longlife 3. Og jeg kørte til en mekaniker. Han gjorde det for mig.

• #57   27. apr 2018 audi a4 2013

• DisConFlubberated

#58   27. apr 2018 Jeg har en tester til opel, som kan snakke med alle opel'er uden canbus.

• #59   27. apr 2018 Min A4 2012 kan gøre det via MMI. Det behøver man ikke at køre til mekaniker for - har lige gjort det i dag smiley
    (mekanikeren glemte det, da den var til service)

• #60   27. apr 2018 Det er kun olieskift indikator. Det kan jeg også. det er mere inspektion indikatoren

• #61   27. apr 2018 Vidste ikke der var flere smiley

Kommentér på:
Service eller gør det selv

Annonce