{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.020 visninger | Oprettet:

Maria J
Maria J
Tilmeldt:
21. mar 2018
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 6

Første bil (hjælp en bil noob) {{forumTopicSubject}}

Halløj! smiley

Har lige oprettet en profil for at oprette dette emne. Jeg har INGEN forstand på biler overhovedet. Nada. Eller den økonomiske del af det. Jeg ved meget om mange ting, men biler er ikke en af dem smiley
Så derfor tænkte jeg, at dette er det bedste forum og spørge om hjælp i.

Jeg har endelig fået et job efter lang tid søgen. Dette job fik jeg med kravet om jeg skulle skaffe mig en bil, da arbejdspladsen er 34 km væk fra min bopæl, og den offentlige transport er ikke fantastisk. Jeg har desuden sikret mig en elevplads - når de ser jeg har skaffet mig bilen.

Så det er ekstremt vigtig jeg får mig en bil. Min første bil faktisk.
Fik kørekort for 10 måneder ca og ikke haft behovet for bil før nu.

Sagen er den, at jeg og kæresten har noget gæld som tager en del af vores indkomst. Vi har derfor ca 2000 kr tilbage når husleje, mad, forsikringer osv er betalt.. Dette beløb bliver måske forhøjet med 1000-1500 kr når jeg bliver elev fra august. Desuden har vi kun sådan ca 13.000 kr til en bil - medmindre vi kan finde et sted der kan tilbyde os et billån.

Vi vil selvfølgelig helst have en ny bil! Men er i tvivl hvorvidt man kan få billån når man har gæld. Men tænker også om dem der får billån bare skal have en pletfri økonomi? Vi er ikke i RKI eller noget og vi har altid betalt det vi skulle.

Har også overvejet leasing. Elsker ikke ideen, og det ser dyrt ud i mdr. Tvivler desuden også på om jeg kan når jeg er under 25 og er ny billist.

Hmmm, har svært ved at stille et direkte spørgsmål. Er så forvirret omkring det hele, men den bil betyder bare alt lige nu...

Nogen gode råd?

Please be gentle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bil (hjælp en bil noob)
  • #1   21. mar 2018 Leasing

    Fabriksny Ford Fiesta 1.0 Ecoboost (Titanium model med udstyr)

    Operationel leasing (incl service/reparationer) / 36mdr periode / 10.000km pr år
    Førstegangsydelse : 8.000,- incl moms
    Månedlig ydelse : 2.400,- incl moms
    Etablering : 4.000,- incl moms
    Efter endt leasingperiode afleveres bilen blot hos os, vi indestår for restværdi .

    Sådan en pris har jeg fået i dag, hvis det kunne lokke?

    EDIT:
    Kom lige i tanke om de 10.000 km smiley

    Men så en finansiel leasing, og så 2.000 kr om måneden kan vist sagtens lade sig gøre. (der er fri km)


  • #2   21. mar 2018 Det korte af det lange er, at hvis i har 2000,- fri i måneden, så har i på ingen måde råd til at have bil...!!

    Billån, forsikring, grøn afgift, benzin, service, reparationer det løber alt sammen op i mere end 2000,- i måneden, og hvordan vil i så få råd til byture, fødselsdage, ferier osv osv?


  • #3   21. mar 2018 troll...

  • Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 6
    #4   21. mar 2018 Martin - tror ikke jeg forstår hvor de fri km er henne? smiley

    Myggen - Forstår godt du spørger. Med tiden håber vi at få et samlelån så vi kan få vores månelige ydelser på gælden ned (dette vil give os 3000 mere ca) Og så vil jeg få flere penge som elev om få mdr. Samlelån er ikke muligt før jeg har flere lønsedler.

    Vi har ikke rigtig noget valg. Hvis jeg ikke får bil er det farvel til job og elevplads indenfor drømmevirksomheden. Så må vi undvære at bruge penge på os selv indtil vi har fået tingene op og køre.


  • Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 6
    #5   21. mar 2018 Jeg er bestemt ikke en troll smiley

  • #6   21. mar 2018 Der er fri km i en leasingaftale hvis det er finansiel leasing i stedet for operationel.

    Har også set flere steder 1.300-1.400 kr for en VW Up.


  • Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 6
    #7   21. mar 2018 Arhhh okay, har ikke lige hørt det udtryk før. Det og VW Up vil jeg da undersøge! Mange tak for et brugbart råd smiley

  • #8   21. mar 2018 De 2000kr rækker ikke engang til benzin, men er det med nuværende løn/su eller den reelle løn du får ved det nye arbejde?

  • Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 6
    #9   21. mar 2018 Nuværende, desværre. Men det er så inden vi har fået samlelån så vi har 3000 kr ekstra hver måned (altså så 5000 kr ialt). smiley
    Det burde være muligt med 5000?


  • #10   21. mar 2018 hvor gammel er din bedre halvdel? der kan godt være noget at hente forsikringsmæssigt..
    kan han finde ud af lave de mest grundlæggende reperationer på en bil f.eks bremser ??
    mit råd er, at find en bil der er nem at lave og dele til fornuftige penge samt tænker i jer lidt om,så kan i godt holde den gående til i får lidt mere at rutte rundt med..
    min ex, har lige fået kørekort. vi fandt en Fabia 1.4 st.car til 9000 og hun har den på plader incl. alt til 600 i mdr.
    pøj pøj med arbejde osv.


  • Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 6
    #11   21. mar 2018 Jacob - Han er 27 men uden kørekort, så nej hehe smiley Men kender heldigvis en del mekanikere som har sagt de gerne vil give gode vennepriser.

    Mange tak for tippet og pøj pøj'et!
    Dejligt der er nogle søde herinde der ikke bare råber troll smiley smiley


  • #12   21. mar 2018 Der er ikke råd til bil med den økonomi.
    Ved godt du må sige nej til job og læreplads,
    men jeg tror ikke på at i kan få det til at hænge sammen.

    Ud at finde et andet arbejde hvor du kan tjene noget mere, og derefter kan du søge læreplads.



  • #13   21. mar 2018 har du/i overvejet om det var muligt at flytte tættere på, med den nuværende økonomi ser det næsten umuligt ud.



  • #14   21. mar 2018 trolle har jo også sin charme ;).
    men bliver meget stramt at få det til at rende rundt for jer. om i har modet, er jo op til jer at afgøre, men indimellem må man jo tage nogen chancer og håbe på det bedste..
    kunne være du/ i skulle overveje et extra job f.eks rengøring, grillbar, butik etc. for at tjene lidt extra..
    kort sagt:
    svært ja, men umuligt.. nej da. intet er umuligt ?


  • #15   21. mar 2018 Jeg har lige solgt en scooter til en ung mand, 1200,- gav han for den og skal bruge den til og fra arbejde hver dag 24km hver vej.....!!

    Ved godt det er surt at køre så langt på scooter, men det var faktisk det bedste du kunne gøre især nu hvor vi går den varmere tid i møde. Og så til efteråret når i har fået samlet jeres lån og sparet lidt mere op så køb en ny eller nyere bil...!!

    Jeg garanterer jer for at det bliver SÅ surt at der ikke er en krone til overs når udgifter og leveomkortninger er betalt, at der er rigtig stor chance for at i kører surt i det....!!


  • #16   21. mar 2018 hvis du kan, så hør om ikke du bare kan tage toget op til din prøvetid ,også købe bilen hvis de vil beholde dig ? du ikke sikret en elevplads før de 3månneder er overstået

  • #17   21. mar 2018 !!!!!!!!!!!!TROLL!!!!!!!!!!!!

  • #18   21. mar 2018 hvis i kan skrabe 10.000 mere sammen et sted, så køb en af de 3 trillinger ( c1/107/aygo)
    det er minimalt hvad de kan fejle og køre langt på literen smiley ikke nogen fornøjelse at køre i, men klare det fint fra A til B smiley

    synes dette er et rigtig fint eksempel
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/107/10-sd-5d/3604636


  • #19   21. mar 2018 Det da imponerende at hver gang nogen stiller et spørgsmål, som for nogen virker indlysende, så skal de anses som "troll"
    Hold nu kæft med jeres troll



  • #20   21. mar 2018 Er det dig der har gjort det Christian XD

  • #22   21. mar 2018 Det er ikke fordi det er indlysende hehe der bliver tit oprettet en bruger for at stille ÉT spørgsmål! Man kan tidligt se det ved at det er en nyligt oprettet bruger og så ville det HVIS det var en seriøs bruger være en overskrift der lyder ca: !HJÆLP!

  • #23   21. mar 2018 Det kan sagten lade sig gøre for 2.000,- pr. måned - men selvfølgelig ikke hvis det skal være en stor ny bil smiley
    Min datter har en ældre Suzuki Ignis.
    Anskaffelse med 1 år til syn kr 5.500,-
    Ansvarsforsikring 150,- pr. måned
    Ejerafgift ca. 100,- pr. måned
    Syn efter det første år ca. 2.000,- for syn og stumper (farmand var så flink at skifte dem uden beregning smiley )
    Har nu haft bilen i knap 2 år, og der har ikke været reparationer på den ud over det der skulle skiftes for at syne den.
    Kører ca. 16 km/l så de 70 km vil koste under 50 kr pr. tur - det er ca. 1.000,- pr. måned
    Så det vil i "drift" koste under 1.500,- om måneden.

    Dette regnestykke forudsætter selvfølgelig at man er lidt heldig med at finde en billig driftsikker bil i god stand - men det kan sagtens lade sig gøre smiley


  • #24   21. mar 2018 lige mine ord Jens ?

  • Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 6
    #25   21. mar 2018 Jeg takker virkelig til jer som har kommet med råd smiley

    Jens B, dit var specielt brugbart! Så er JA hatten på - fedt smiley Mads, tak for link!

    Men hvor er det synd at man ikke kan skrive på et forum uden at blive kaldt troll.

    Jeg har oprettet min bruger for at spørge jer der ved noget om emnet. Har altid lært det er en god ting at lære af dem der ved mere end en selv. Så ja, derfor er jeg ny bruger - det er fordi jeg har grund til det da vi står i en situation hvor vi har nødvendighed for bil. Udover dette har jeg ikke en grund til at være medlem.

    Tænk man så derfor er en troll?

    Tror vist ikke jeg får mere ud af mit indlæg.
    Men til jer der faktisk har taget det seriøst og kommet med råd: TAK FOR JER.

    Og Jacob, det er nemlig rigtigt. Intet er umuligt. Vi skal nok finde ud af det smiley

    God aften til alle smiley


  • #26   22. mar 2018 der er jo nogen der altid skiller sig ud, på en uheldig måde.
    men langt de fleste herinde, er skam seriøse folk og vi gerne hjælpe, så spørg gerne frem en anden gang, så ser vi på sagen.


  • #27   22. mar 2018 Nu gider jeg ikke og læse alle beskederne igennem her, men i kan sagtens finde en fin vw up, seat mii eller skoda citigo, de er opgivet til at kunne køre 24 km/l "kører nok lidt mindre irl" men med en grøn ejerafgift på 660 kr om året, så er det sgu en fin øko lille bil! Vi har selv lige købt en Citigo og den er sgu fed nok. Vi fik den til 55000 kr og den har kørt 50.000 km også er den en udstyrs model.

    Ang lån, prøv og lav en ansøgning inde på Santander, de er noget af det billigste at låne hos og i får svar med det samme, et eksempel kan ses på billedet


    profilbillede
  • #28   22. mar 2018 #23 Er du ikke venlig at fortælle hvilket forsikringsselskab som kan lave en ansvarsforsikring til 150,- i måneden for en ny billist der er under 25? For det lyder i mine ører helt hen i vejret...!!

  • #29   22. mar 2018 Snak med banken ang jeres lån kan være de kan hjælpe med at Finansiere et køb af en ny/demo vogn alla Aygo/up så er drift omkostninger i gerne lave og den er økonomisk (ish) hvis de kan se der er en læreplads giver det noget sikkerhed for dem og de få selvfølig pant i bilen. For med 2000 til overs om måneden er der ikke meget at holde bil for (selv med 3500kr er det ikke meget)
    Der er de faste service udgifter og brændstof. Det er muligt at få en go bil for 13000kr hvis man selv kan lave den. Så snart der er en mekaniker inden over bliver det dyrt selv med en go venne pris.


  • #30   22. mar 2018 Arr Jens b , Enig med myggen det kan ikke lade sig gøre at forsikre sådan en type bil om du så var elite bilist 1800kr om året smiley må du meget meget gerne dokumentere smiley

  • #31   22. mar 2018 Må indrømme at jeg ikke oplyste korrekt pris på forsikringen - det er ikke 150,- pr måned, men 146,13
    Hvis du tjekke på nogle af de andre beløb, bliver jeg også nødt til at indrømme at de også er rundet lidt op - beklager at jeg var upræcis smiley


    profilbillede
  • #32   22. mar 2018 det må være tegnet i dit navn samt rabatter via din egen bilforsikring og indbo , bilen alene nægter jeg at tro kan forsikres til 1800, specialt når man er ung

  • #33   22. mar 2018 Det er eneste forsikring ved next - og jeg er ret ligeglad med om du nægter at tro det, det er dit valg og det lever jeg fint med smiley

  • #34   22. mar 2018 Det kan ikke lade sig gøre Jens B...!!
    Next har en beregner på deres side, og ligegyldig hvilken bil man sætter ind der, er 24 år og vælger 0 år med egen bil, så kan jeg ikke få den under 534,- så kan du trække 15% fra hvis du køber en forsikring til, men du kommer stadig ikke i nærheden af 150,-


  • #35   22. mar 2018 Næ hov nu fik jeg prisen helt ned på 420,- i måneden smiley
    Jeg skulle bare sætte max km om året til 5000, og selvrisikoen til 30.000,- smiley


  • #36   22. mar 2018 Jeg kan få den ned på 209kr om måneden XD pga forsikring på mit hus og indbo forsikring hmm damn

  • #37   23. mar 2018 105 kr om måneden for en Ford Ka+ 70hk
    (selvrisiko 30.000) smiley
    (8.000-12.000 km)

    Tror sgu jeg napper så'en vogn!

    De har ikke MC derinde smiley


  • #38   25. mar 2018 Troll.. ligesom de andre "pige" brugere der har oprettet lignende indlæg...

    ET indlæg, meget velformuleret, drenge begreb såsom noob, intet billede, ihærdigt forsøg på at svare ALLE brugere...


Kommentér på:
Første bil (hjælp en bil noob)

Annonce