{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.708 visninger | Oprettet:

Pris på service - fair? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har haft bilen til service og lige fået regning.

Service er lavet på en ford focus fra 2009.

Ikke Ford mekaniker og med en timepris på 455 kr.

OLIEFILTER
MOTOROLIE LTR,. 5W30 ELF SXR
PAKNING F/BUNDPROP
DIESELFILTER
BREMSEKLODSER FORRESTE
BREMSEFEDT/RENS
BREMSEVÆDSKE LTR.
INDSUGNINGSSLANGE FRA TURBO-LUFTFILTER
AUTOPÆRE H7
DIV.HJÆLPEMATERIALER
ARB.TIME 5 timer

Prisen for dette er: 5550, inkl moms.

Er det fair?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på service - fair?
  • #1   23. mar 2018 Er time prisen med eller uden moms? Hvor mange liter olie? Og bremsevæske?
    Det virker dyrt men ikke voldsomt dyrt smiley


  • #2   23. mar 2018 Det er jo altid en god idé, at få en Ca pris inden rep. Så bliver man ikke slemt overrasket.
    Skal lave service på en Renault næste weekend. Renault skulle have 19000kr, og jeg gav et tilbud på 9200kr(incl originale dele).
    Så priser er vidtspændende.


  • #3   23. mar 2018 5 arbejdstimer lyder meget i mine øjne.

    Vh Per


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60
    #4   23. mar 2018 Vedligehold koster... Velkommen til de voksnes rækker

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #5   23. mar 2018 Synes ikke det lyder urimeligt smiley

  • #6   23. mar 2018 Hvis ikke noget har givet problemer så syntes jeg det er noget langsommeligt... 5 timer
    Olie og filter skift inkl. (dieselfilter) tager ikke mere end ca.½ time
    Pæreskift 15min og ca. 15min til slangen / Turbo
    Så er der 4 timer til bremser og det skal da værre noget hø for at det tager mere end 1 time.

    Mit råd, find en mekaniker der ikke sidder med kaffekruset i hånden hele dagen.


  • #7   23. mar 2018 Hvorfor har de skiftet indsugningsslange? Måske har de brugt tid på fejlfinding der kan forklare de 5 timer.
    Ellers ligger den i den høje ende uden at være helt urimelig.


  • #8   23. mar 2018 #6
    Læs nu listen igen.
    Jeg har endnu ikke set nogen der argejder så hurtigt som du kan, med mindre de sjusker med deres arbejde.
    Når der står bremsevæske må man gå ud fra at det er blevet skiftet, for hvorfor skulle man ellers bruge det når man bare skifter klodser.

    TS
    Prisen lyder fin.
    Det havde bare været mere reelt hvis du havde skrevet priser på din liste ud for hver ting.
    Der er jo miljø tillæg på nogle ting og afgifter osv.
    Så du vil få et mere præcist svar, men kan også vælge at gøre tingene selv.


  • #9   23. mar 2018 #8 godt du ikke servicer mine biler smiley , som jeg ser TS liste vil jeg sige at det max tager 2½ time og så 2½ time til kaffe (som jeg også skrev.. med mindre noget har drillet helt gevaldig)

    Findes der enligt nogle mekaniker med en 37timers arbejdsuge som rent faktisk også kun fakturer for de 37 timer om ugen?


  • #10   23. mar 2018 Ja dig vil jeg tro.
    Det er jo sjældent at en mekanikker fakturerer men et firma.
    Mekanikere laver en arbejds seddel.

    Hælder du bare olie og bremsevæske i kloakken. ??


  • #11   23. mar 2018 Hvis bremserne for og bag har været adskilt og der er skiftet bremsevæske er det ikke urealistisk, der skal også laves jobkort samt køres en tur i bilen.
    5500 inkl moms er ikke vildt i mine øjne, dog er jeg glad for at kan selv.


  • #12   23. mar 2018 det ser nu meget fair ud smiley

  • #13   23. mar 2018 Det kan altid svare sig at forhøre forskellige.

    Det vildeste tilbud jeg fik var skift af fjedre, tårnlejer og manchetter på min i30 og sporing = 6 timer.
    Det tog 1 time og 50 min uden sporing.


  • #14   23. mar 2018 Hvem skal betale for den tid en mekaniker bruger på, bestilling af dele, fakturering, kreditering af de varer der ikke skal bruges. Bilen skal hentes ind og køres på lift, service lampe skal slukkes, der skal sikkert tester på... Der er sgu mange ting der skal gøres ud over at skrue. Det skal alt sammen betales også.

  • #15   23. mar 2018 #14

    Det må de jo indregne i deres timepris.. Vi betaler da også for tiden de bruger på at køre på lift, prøvekøre osv.


  • #16   23. mar 2018 Michael N

    Hvorfor indregnes i timeprisen ?????

    Så længe der arbejdes ved bilen, så betales der timeløn.

    Det der indregnes i en fastsat timeløn som et værksted har sat, er jo til husleje, el, vand, varme, udstyr, lønninger osv.


  • #17   23. mar 2018 #16

    Ofte er det ikke mekanikeren der udfører arbejdet, som bestiller delene.. Hvorfor skal forbrugeren betale, hvis de bestiller forkerte dele? Min oprindelige kommentar er møntet på #14.

    Alt det praktiske må jo være indregnet i timeprisen.. Men de fakturerer højst tænkeligt altid mere end tiden de bruger alligevel.


  • #18   23. mar 2018 Enten går man på lageret og henter dele, eller man ringer selv til de leverandører firmaet bruger.
    Det er nu det jeg kender til.
    Om det er fejl leverancer eller andet, og hvem der skal fakturere det, er jo det jeg skriver er indregnet i timeprisen.
    Men når en mekanikker laver noget på en bil, så bliver det lagt på timeforbruget.
    Og det er også at ringe eller hente reservedele på lageret.
    Rigtig mange har jo også en fast pris for at fejludlæse.
    Men timeforbruget kører i den tid man bruger ved den bil man laver.

    Den tid man ellers har på en arbejdsdag når man ikke arbejder på en bil, hedder jo pause. ??
    Men det skulle kunden jo ikke gerne betale for.


  • #20   24. mar 2018 Det lyder super fair, det tager trods alt også tid at skifte bremsevæsken, og ja, ellers er hastværk også lastværk, det skal gøres ordenligt da det er din sikkerhed han sørger for

  • #21   24. mar 2018 Synes også det lyder rimeligt.

  • #22   24. mar 2018 1. Alle delene du nævner er sikkert købt oem kvalitet, så de udgør en væsentlig del af udgiften?

    2. 5 timer er ikke galt, det tager nemt 2-3 timer. 1-2 timer til at kigge alt ordentligt efter, prøve køre bilen osv er vel meget fair?

    Der skal som nævnt tidligere også computer på.

    Så kan du jo spørge dig selv om 455kr per time. er for meget, det udgør jo 2500 kr (halvdelen) bare i løn.


  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 18
    #23   28. mar 2018 Mere specifik regning tak. Hvis der KUN er skiftet filtre og bremse kunne det måske gøre hurtigere.

    Men du skriver service? Øhhh olie+filter service eller service efter forskrifter?


Kommentér på:
Pris på service - fair?

Annonce