{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk størrelse
  • #1   26. mar 2018 Mener du ikke fælge?

  • #2   26. mar 2018 Og hvilken bil?

  • #3   26. mar 2018 Hvis du bruger den originale rullediameter og bredde, kan det jo stort set ikke gå galt.

    Så vil det kun være fælgstørrelse og dækprofil der ændrer sig, og det er ihvertfald den sikre vej at gå.


  • #4   26. mar 2018 Jeg har en Ford Mondeo 2012. Og har orginal fælge som er 19" .. men Jeg har haft problemer med tandstang, og fik skiftet til ny. Så er bange for om de er for store så det ødelægger tandstangen? Så jeg er lidt nysgerrig og vide, om Jeg kan finde ud af om hvilken maximale størrelse Jeg kan have på, for af sikre mig at det ikke sker noget med tangstangen eller andre bærende dele.

  • #5   27. mar 2018 Jo større fælge, jo større slitage på bilen - det giver lidt sig selv da du med større fælge, automatisk kommer ned i profil og dermed mindre komfort for dig selv - men også samtidig din undervogn. 19" fælge vil som udgangspunkt være en del hårdere ved din undervogn end et par 17" med højere profil. smiley

  • #6   27. mar 2018 Thomas. Ja tænker at det måske er bedre at lægge mindre på. Lige nu har Jeg 16" og har nogle 17" liggende som Jeg ik har prøvet og se om de passer. Men jae .. syns bare at det ærgelig da fælgene er fede. De 19 tommers.

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #7   27. mar 2018 Du kan sagtens gå op til 20"

    Jeg ville ikke være bekymret for ekstra slid, det er sgu så lidt når det kommer til stykket


  • #8   27. mar 2018 De fleste gange tandstangen går i stykker, skyldes at folk drejer på rattet når bilen holder helt stille - kombineret med at der er bredere hjul på bilen. Så skal tingene jo gå i stykker...

    Jeg er fra dengang hvor det var et fåtal af biler som havde servostyring, så jeg har lært at bilen skal rulle før man drejer på rattet, da det belaster tandstangen LANGT mindre. Flere af mine biler har jeg kørt over 200.000km i uden nogensinde at have skiftet en tandstang - og jeg har endnu aldrig ejet en ny bil... smiley


  • #9   27. mar 2018 Ja nu er jeg så i tvivl om du mener original er det samme som standard. For mener bestemt ikke 19" er standard til en Mondeo . Det jo ikke en SUV du køre i.
    Men jo større fælge . Des mindre skal dækprofilen også være for at det passer sammen.
    Og ja, en større fælg er typisk også bredrere. og det vil og give sig ud i at bredere dæk slider mere på styring... Men det må man jo betale hvis man synes det er fedt? smiley .


  • #10   27. mar 2018 Falco. Det står Ford på dem, og Jeg har købt dem med de fælge på. Så tror de er standard. Men profilen syns Jeg at den er for høj. 235/40ZR19.. men alternativet må måske være at lægge mindre dæk på i længden, hvis det kan lade sig gøre. Har ik snakket med Dækcenter men tror godt, man kan.

    Du har nok ret med dæk profilen smiley


  • #11   27. mar 2018 Nogle bilmærker har haft fejl på tandstang Eks de ældre Swifts. Ellers sker det at folk banker den ud i max position i længere tid og det kan de færreste biler lide.

  • #12   27. mar 2018 Sø-propel, mener du når man drejer, til max drejning? Tænker det også kan være det. Men også dæk størrelse, og når man lige skal køre over en bump, så tror Jeg mest det er der den tager fat.

  • #13   27. mar 2018 Kort uddybet fra før: Lad være med at dreje på rattet medmindre bilen ruller.

    Det er ikke fartbump eller lav dækprofil der dræber din tandstang - det er når den skal trække hårdt i hjulene, som f.eks ved stilstand og styreudslag..


  • #14   28. mar 2018 Jep.
    Men vil så også sige at et bredere dæk slider mere på tandstangen.
    Jeg kan ikke se hvordan lav dækprofil vil slide på det?.
    Det vil derimod gå hårdere udover fjedre, støddæmper , og tårnlejer... Altså ALT i undervognen med en lavere dækprofil.... MEN det ser jo fedt ud smiley smiley


Kommentér på:
Dæk størrelse

Annonce