{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.784 visninger | Oprettet:

Hvor køber i jeres motorolie? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Jeg er igang med et studieprojekt, og i den forbindelse vil jeg gerne danne mig et generelt overblik over, hvor bilinteresseret mennesker som os køber olie, og hvilken vi fortrækker.

Hvis i vil svare på disse to spørgsmål, er det super:

1. Hvor køber i jeres motorolie?

2. Hvilken motorolie/producent er i jeres optik den bedste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor køber i jeres motorolie?
  • #2   27. mar 2018 På nettet på det billigst på dagen.
    Har kun brugt valvoline i mange år

• #4   27. mar 2018 Harald nyborg. De har Shell ECT 5W-30.

Med min gamle Primera købte jeg bare det billigste olie fra Lidl smiley

• #5   27. mar 2018 Hos Lidl....!!
    5 liter 5/30 til 129kr er fint til en gammel bil som min smiley

• #6   27. mar 2018 Daekonline. De har altid fri fragt

• #7   27. mar 2018 Billigbilpleje.dk

Castrol 10W-60 TWS

• #8   27. mar 2018 billigbilpleje.dk

• #9   27. mar 2018 På tanken. Blå dunk . Har ikk spekuleret på navnet

• #10   27. mar 2018 Daekonline er faktisk af og til billigere end billigbilpleje og har et større udvalg smiley

• #11   27. mar 2018 Når man tæller fragten med så er daekonline faktisk billigere smiley

• #12   27. mar 2018 billigbilpleje.dk købt derfra mange gange, kommer lynhurtigt og gode priser. Mannol er faktisk en god olie til normale biler. Ellers Castrol eller mobil 1

• #13   27. mar 2018 Billigbilpleje.dk er jeg begyndt på for nylig

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #14   27. mar 2018 FTZ Elf

• #16   28. mar 2018 Hvis det blot er en bil hvor motoren ikke er så vigtig pga. mange KM, lidt olieforbrug eller andet, så får den blot noget af det bilige fra Jem & Fix, da det virker til at være et ret godt produkt og de har også Mobil oil til fornuftige priser og kan hentes lige når jeg har brug for det næsten, så jeg ikke skal vente, hvis jeg mangler en liter eller 2 ved et olieskift en lørdag formiddag.
    På biler hvor motoren er tip top og det gælder om at den skal køres i til dagligt og køre mest optimalt/flest km/l, så får den Castrol, fra eksempelvis Landberg.dk eller hvor jeg nu får noget anbefalet til netop den bil/motortype.
    Men synes godtnok motorolie er værre end religion at finde rundt i!

• #17   28. mar 2018 Så skal man så være fræk og spørge om der er nogen der kan forklare hvad forskellen er på en god og en dårlig olie ?

• #18   28. mar 2018 Kent R.
    Umiddelbart så vil jeg sige hvor lang tid man bør køre på den.
    Nogle dyre longlife olier siger jo de kan køre godt 20.000km, men så hellere give under halvdelen og skifte for hvert 10.000 på en bil der ikke kører så langt smiley

• #19   28. mar 2018 Lad os for nemhedens skyld sige en castrol og et totalt ukendt firma som lubmarine.

Begge olie er en 10w40 med samme specs, en koster 20kr/L den anden 100kr/L (Castrol)

Hvad snakker for den ene er bedre end den anden?

• #20   28. mar 2018 Kent R.
    Lidt det samme som med fjernsyn.
    Et B&O koster vel 60.000kr og et varehus fjernsyn kan fåes til 5-6000kr, så hvad er forskellen på dem, for man kan jo se fjernsyn på begge 2 smiley
    Du kan også sagtens køre på dyr eller billig olie, spørgsmålet er bare hvad du forlanger udover blot at holde motoren smurt og hvor længe den skal smøre osv.
    Som sagt, det er næsten værre end religion, for olien har du nærmest heller ingen mulighed for at at se forskellen på dyr VS. Billig.

• #21   28. mar 2018 Tja det kommer jo an på hvad man ved om olie, lad os så sige de osse begge opfylder den samme acea norm.

• #22   28. mar 2018 Kent
    Hvis det er tilfældet, så skal man jo være kemiingeniør for at kunne analysere to olier mod hinanden. Men hvis ellers producenternes oplysninger passer og tallene er ens, så er den billige naturligvis bedre.

Jeg går personligt efter at købe en olie jeg tror på er god også ellers skifte den ofte. Dertil skal lægges en meget religiøs holdning til olietemperatur vs. omdrejninger. Så kan jeg som almindelig dødelig ikke gøre mere for, at mit maskineri holder så længe som muligt - lige hvad det angår.

• #23   28. mar 2018 Men det vel her det køre lidt af sporet for folk altid.
    Du kan jo ikke sige at en olie som opfylder samme specs er den ene bedre end den anden de er lige gode, men økonomisk set så er den billige bedst og købe.

Desuden hvis man ser på smøre/bære evne så er det jo kun viskositeten og viskositets indexet man kan kigge på.

Det derfor det bliver voldsomt sjovt og provokere folk i en tråd som denne, da største delen af dem som skriver her vælger olie med hjertet smiley

Dermed ikke sagt at en dyr olie ikke kan være bedre, der vil sikkert være forskel på den baseolie man har brugt og typerne af additiver, selv om de på papiret op fylder samme spec på papiret, men det vil kræve en test/analyse af olierne under samme drifts forhold.

Jeg kan jo tage et eksempel, jeg passer en 9000 hestes diesel motor til hverdag, den køre på en simpel sae40 olie.
    Er det et dårligt valg med en olie som osse passer til en plæneklipper?

• #24   28. mar 2018 Kent
    Det er jeg sikker på, at det ikke er. Den tager i hvert fald ikke ret mange omdrejninger sådan en "lille" sag smiley

• #25   28. mar 2018 Hehe nej 500 max.
    Men i princippet er viskositeten jo ikke nogen udfordring bare olie temperaturen holdes korrekt.
    i princippet er en sae40 jo osse fint til brug i en bil motor, hvis bare man ingen kold start har.

Men self er tbn tallet noget højere end normalt. Da det er 40.

• #26   28. mar 2018 Pkwteile.de / Autodoc.de
    Bruger kun Castrol motorolie og de andre væsker på mine biler bortset fra sprinklervæske og brændstof er original VW.

• #27   28. mar 2018 Normalt plejer jeg at købe olie ved billigbilpleje

Men så lang tid at min bil er under 5 år gammel får jeg skiftet olie på aut værksted Men jeg begynder dog at lave service på den fra 2020

• #28   29. mar 2018 Religion er jo en god ting.

Jeg har en mand med en ældre audi, han køber mit spildolie, da han har et par utætheder.

Det har han nu nok gjort i lidt over 5 år.
    Bilen kører fint, og han er glad, den fine audi kan både køre på motorolie, bremsvæske, og ind imellem gearolie.
    Filter skifter han aldrig efter hvad han siger, og jeg må da sige at når han kommer forbi så lyder bilen umiddelbart sund og han har ingen problemer med dem.

Jeg selv har ikke noget bestemt mærke jeg bruger på mine biler, men skifter også mellem de 10-15000 km.
    På motorcyklen bruger jeg Motul olie., men kun fordi jeg har en der kan skaffe det billigt.
    Men vil da mene at herinde er Castrol nok en af de højere guder. smiley

Men til spørgsmålet i tråden.

1.: Hvor det er billigst, så der er ikke nogen bestemte steder.
    2.: Det billigste der svarer til instruktionsbogens anvisninger, og har ingen farvorit.

• #29   29. mar 2018 Buggy boy

Kan sku godt forstå hans Audi er utæt hvis han hælder bremsevæske i motorolien, det plejer gummi bestemt ikke og kunne lide.

• #30   29. mar 2018 Køber partier på 16-20L ad gangen via Ebay. Bruger Elf Evolution Full Tech FE (ACEA C4 low saps), og jeg bruger den fordi det er originalolien fra Renault

• #31   29. mar 2018 Kent R

Det tror jeg den var længe inden han begyndte på det.
    Men der vel også gummi i et bremse system.

• #32   30. mar 2018 Buggi boy

Det er der ja, men det er ikke nbr eller viton gummi og det er ikke super glad for bremsevæske, svulmer op og bliver ødelagt.

• #34   10. jun 2019 #33
    Skal vi ikke lige holde lidt igen med reklamerne?

• #35   11. jun 2019 Så giver det mere mening der pludselig dukkede så mange olie-emner op.

Tænkte også, hva' fa'en er nu det!?
    En eller anden tosse der bare har smidt reklame for en webshop gætter jeg på?

• #36   11. jun 2019 Reklamerne?

Det må være blevet fjernet af admin så ?

• #37   11. jun 2019 #36
    Ja, det ser sådan ud.

Kommentér på:
Hvor køber i jeres motorolie?

Annonce