1.071 visninger
|
Oprettet:
Opel Calibra driftsikker? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har kigget på to Opel calibraer den ene en 2,0 8v og den anden 2,0 16v. Den 8v har rundet 240000 km og den 16v har rundet 280000. Begge er fra 1991. Så mit spørgsmål er om det er noget jeg skal holde mig fra eller at det er en god vogn som er driftsikker. Er der evt noget jeg skal holde øje med når jeg skal ud og kigge på dem?
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.965
16v er en forbandet dejlig motor har haft et par stykker af dem og savner dem dagligt
16v'eren kan have problemer med at topstykket flækker, så husk at tjekke om der er olie i kølevandet.
Ellers er de vel rimelig driftsikre vil jeg mene, dog har de 2 Opel jeg har haft med 16v motor uden sammenligning været de biler med størst omkostninger af alle de biler jeg har haft...!!
Men de er fede og kører rigtig godt så har været det hele værd
jun 2017
Følger: 12 Følgere: 390 Emner: 14 Svar: 761
Alle biler fra 1991 er nogle slidte gamle biler, hvor man må regne med at bruge en del timer på at holde den i trafiksikker og køreklar stand .
Desuden vil der være dele som ikke lige umiddelbart er tilgængelige hverken hos den autoriserede forhandler, eller på nettet, og så må bilen enten stå stille, eller man må leve uden den del man mangler eller er defekt .
Man skal være indstillet på selv at være klar til at reparere diverse ting for ellers kan det hurtigt blivemeget dyrt at eje en bil der for længst har fejret sin 25 års fødselsdag .
Lige til sidst : Jeg gætter på at de to Calibra du har kikket på er brugt importeret, og derfor kan man langt fra stole på kilometertælleren, der kan nemt være 100.000 km der er tryllet bort .
Jeg har lige haft en kunde der mente at hans BMW E30 havde kørt 22.000 fra ny . Det svarer til at den skulle have kørt under 1.000 km om året siden den var ny, selvom den havde haft flere forskellige ejere igennem sit lange liv . Lad ham blive i troen - jeg troede ihvertfald ikke på den historie .
Mit råd må være ikke blot at checke bilerne igennem, men gøre det ekstra grundigt, og når man havde gjort det - så checke den igen !
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
okt 2005
Følger: 55 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.509
jun 2017
Følger: 12 Følgere: 390 Emner: 14 Svar: 761
En gammel Opel GT feks
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 391
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.965
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
men tror du fortryde ikke og købe en 16v, de ekstra hk er noget feder
plus, der skal ikke så meget til, for og hive ekstra power ud af den.
og søger man for og skifte tandrem. er det ikke noget større problem med 16v frem for en 8v
jeg ville gerne smide en 16v i min kadett gsi, men så skal jeg betale afgift. derfor køre jeg stadig 8v
Opel Calibra driftsikker?