{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Opel Calibra driftsikker? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har kigget på to Opel calibraer den ene en 2,0 8v og den anden 2,0 16v. Den 8v har rundet 240000 km og den 16v har rundet 280000. Begge er fra 1991. Så mit spørgsmål er om det er noget jeg skal holde mig fra eller at det er en god vogn som er driftsikker. Er der evt noget jeg skal holde øje med når jeg skal ud og kigge på dem?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Calibra driftsikker?
  • #1   27. mar 2018 RUST!

  • #2   27. mar 2018 Hvilke steder?

  • #3   27. mar 2018 Masser af rust i bagvanger og bagskærme..!!

    16v er en forbandet dejlig motor har haft et par stykker af dem og savner dem dagligt smiley

    16v'eren kan have problemer med at topstykket flækker, så husk at tjekke om der er olie i kølevandet.

    Ellers er de vel rimelig driftsikre vil jeg mene, dog har de 2 Opel jeg har haft med 16v motor uden sammenligning været de biler med størst omkostninger af alle de biler jeg har haft...!!
    Men de er fede og kører rigtig godt så har været det hele værd smiley


  • #4   27. mar 2018 Selv ikke en Bentley Turbo R fra 1991 er driftsikker, hvis man sammenligner med en fabriksny bil .

    Alle biler fra 1991 er nogle slidte gamle biler, hvor man må regne med at bruge en del timer på at holde den i trafiksikker og køreklar stand .



    Desuden vil der være dele som ikke lige umiddelbart er tilgængelige hverken hos den autoriserede forhandler, eller på nettet, og så må bilen enten stå stille, eller man må leve uden den del man mangler eller er defekt .

    Man skal være indstillet på selv at være klar til at reparere diverse ting for ellers kan det hurtigt blivemeget dyrt at eje en bil der for længst har fejret sin 25 års fødselsdag .

    Lige til sidst : Jeg gætter på at de to Calibra du har kikket på er brugt importeret, og derfor kan man langt fra stole på kilometertælleren, der kan nemt være 100.000 km der er tryllet bort .

    Jeg har lige haft en kunde der mente at hans BMW E30 havde kørt 22.000 fra ny . Det svarer til at den skulle have kørt under 1.000 km om året siden den var ny, selvom den havde haft flere forskellige ejere igennem sit lange liv . Lad ham blive i troen - jeg troede ihvertfald ikke på den historie .

    Mit råd må være ikke blot at checke bilerne igennem, men gøre det ekstra grundigt, og når man havde gjort det - så checke den igen !


  • #5   27. mar 2018 Ja sjovt nok er E30 den model fra BMW der altid har gået mindst km smiley

  • #6   27. mar 2018 dejlig gammel gryde

  • #7   27. mar 2018 Så hellere noget fra 60´erne .
    En gammel Opel GT feks


    profilbillede
  • #9   27. mar 2018 der er bare lige det med en Opel gt. vis man er af normal højde 185 og op af. Så kan man ikke være i den. Den model har ingen plads indvendig. har to venner der har en hver. De fede at kigge på... men de er godt nok lille.

  • #10   27. mar 2018 16v kan du ikke ødelægge så nemt.. Køre med 200k/t i en væg. Bilen bliver smadret mens motoren køre stadig hahaha

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #12   27. mar 2018 Motorerne er stort set skudsikre. Hvis man bare husker at skifte tandrem for hver 60.000 km. Paneler, bagvanger og tværvange bagi er specielt udsatte. Bagvangerne kan ikke købes mere som pladedele og har kunnet det i mindst 10 år. Man er ekstremt heldig hvis man finder et reparationsstykke til sådan en bil. Og ja, hvis det er importbiler, så er de næsten med garanti spolet tilbage. Udover det, så er det en mega fed bil.

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #13   27. mar 2018 En SEH motor findes ikke i calibra, det er bilen for ny til. Calibra findes med C20NE, C20XE, C25XE og C20LET. Hhv 115, 150, 170 og 204 hk.

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #15   27. mar 2018 Jep, der er også godt med ryk i sådan en. smiley

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #17   27. mar 2018 Ja, det samme gør den gamle v6'er, c25xe, de bliver altid målt til mindst 180 hk.

  • #18   27. mar 2018 De går nu godt den model med turbo let maskinen i. har før prøvet dem og det rigtig sjovt da de har 4 hjul træk. Så de lægger godt i sving

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #19   27. mar 2018 Ja, de skulle være endnu sjovere efter ombyg til tandhjul i stedet for lamelkobling. Så kan de vidst endda køre sidelæns i rundkørsler osv. smiley

  • #20   28. mar 2018 har selv ejet en opel vectra 2000 fra 1990 med en c20xe motor i min tid. Man skal self være opmærksom på rust, isærvanger, paneler, bunden osv. Min blev lappet mange steder i bunden og bagerste skærmkanter, dog var der intet i vangerne, pudsigt nok. MEN, mit råd til dig vil være, at hvis den c20xe motor har fordeler tænding, så gå udenom den bil. Du kan nemlig ikke få en ny fordeler til den eller de interne komponenter. Jeg havde så meget bøvl med min pga slid i den og slør i den aksel inde i tændingen. Og motorlampen begyndte at lyse med jævne mellemrum, den gad ikke starte osv. En anden ting med dem er, at ABS systemet er heller ikke til at få fat i, den kører nemlig med et system hvor abs blok og styreenheden er separate.

  • #21   30. mar 2018 Tak for alle svarene, jeg har idag været ude og kigge på 8v calibraen ejeren påstår at hvis tandremmen springer så er motoren ikke færdig er dette rigtig? smiley

  • #22   30. mar 2018 Ja det er helt rigtig den kan ikke smadre ventileren vis tandremmen ryger har selv haft flere Opeler med 2.0 ohc i. også hvor jeg har sprunget en tandrem .

  • #23   30. mar 2018 Men gør lige dig selv den store tjeneste og prøv 16v også inden du bestemmer dig smiley

  • #24   30. mar 2018 jeg er stor til hænger af opel 2,0 8v motor

    men tror du fortryde ikke og købe en 16v, de ekstra hk er noget feder

    plus, der skal ikke så meget til, for og hive ekstra power ud af den.

    og søger man for og skifte tandrem. er det ikke noget større problem med 16v frem for en 8v

    jeg ville gerne smide en 16v i min kadett gsi, men så skal jeg betale afgift. derfor køre jeg stadig 8v


Kommentér på:
Opel Calibra driftsikker?

Annonce