17.569 visninger
|
Oprettet:
Taktkæde Renault {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er der nogen som har fået skiftet kæde, på deres Renault med tce motor?
Har lige skiftet en, for en bekendt. Styreskinne var knækket, så kæden klaprede.
Tænkte der måske var andre, som har oplevet det samme.
Den nævnte motor er en 0.9 kørt 140000km.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Hvis den har hydraulisk strammer, og folk parkerer dem i gear så er alle muligheder jo for at det kan gå galt. ??
Men har ikke selv oplevet det.
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.509
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 586
Så bliver man nok trænet i at skifte kæde.
Renault skulle nemlig have 14000kr, for at skifte den.
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
Jeg har netop set en der fik en pris ved Renault på 17000, det sagde de at det ville de ikke være med til, og straks slog de 5000 af i pris.
De er dælme nogen svin i dag de autoriserede værksteder.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Men det kan dine bekendte ikke regne ud selv.
Jeg ville overhovedet ikke have tiltro til sådanne vært ksteder.
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 586
Original kædekit 1140kr
Olie+oliefilter+siliconelim 700kr.
5 arbejdstimer.
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 586
Godt man selv kan.
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
Og jeg synes at værkstederne er blevet nogen skiderikker. Urimelige priser, dårlig service. Og følelsen af at man skal stille bilen og helst forsvinde, så de efterfølgende kan skrive at tingene har taget rigtig lang tid.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.509
Hvis bilen bliver afleveret ved Renault bliver de ting som fabrikken anviser at der skal skiftes ved sådan en reparation også skiftet. Sammenlign nu æbler med æbler. Hvis multiremmen er pillet af siger Renault der skal en ny på, det gælder så også strammeren. Det koster 1400 Bobs plus moms. Er det vanvittigt, tja det er ifølge Renault en korrekt reparation.... "Korrekt" reparation er også det værkstedet bliver målt på når der er uanmeldt kontrol fra Teknologsik Institut.
Vi har fået en løftet pegefinger pga. møtrikken til bærekuglen ikke var skiftet ifb. hjullejeskift... Blot som eksempel.... Jeg skal ikke forsvare nogen eller noget, men tingene er ikke altid så firkantede som de ser ud.... God påske
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Selvfølgelig skal en kunde skride fra selve værkstedet.
De kan gå i et venterum eller tage hjem mens bilen er til reperation.
Kunder har intet at gøre inde på selve værkstedet, og hvis en kunde har mistro til et værksted, så må kunden jo finde et andet sted hvor de kan få lov at forstyrre.
Jeg har før i tiden haft nogle, der absolut vil stå og snakke og fortælle hvordan man skal lave deres bil under en reperation, og snakken betaler de skam samme timeløn for som selve reperationer.
Og når de finder ud af det, så ændrerede det sig ret hurtigt.
Personligt kan de aflevere deres bil og så ellers smutte igen, og komme når den er færdig.
Hvor er du udlært og arbejder, siden du gerne vil have sådan en forstyrrende faktor i dit job.?
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
Og hvorfor skal man da absolut mangle bilen en hel dag, for at de skal lave lille service.
Det handler om at værkstederne køre fast pris system, og misbruger det groft.
Jeg er uddannet på daværende Danmarks bedste Citroen værksted. Og det kunder lagde vægt på var den personlige betjening af værkføreren direkte på værkstedet. Og de fik altid vist de dele som var blevet skiftet.
Og så fik de lov at vente i vente lokalet.
Man kunne få lov at komme midt på dagen, hvis det var det der passede ind. Så man ikke nærmeste skulle holde en fridag for at få lavet et udstødning.
Desuden havde vi altid gratis lånebil.
Det er ganske vidst en del år siden. Men det køre stadig på samme måde.
Jeg var efterfølgende på et andet Citroen værksted, det varede heldigvis ikke længe. For de var da en pinsel for både kunder og ansatte.
Det kørte præcis som mange af de store steder i dag.
Man skiftede bare i vildskab, og bestemt ikke i kundens interesse.
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 11 Svar: 2
Taktkæde Renault