{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.367 visninger | Oprettet:

Lasse  P
Lasse P
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2

Fartkontrol.nu, Trafikalarm og frakendelse af kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Jeg er salgskonsulent, og bestræber mig som oftest på at overholde fartgrænserne, men havde travlt tirsdag d. 27/3, så måtte give den en smule mere gas end hvad jeg plejer gennem Hjørring og ud mod Lønstrup. Jeg har efterfølgende tjekket fartkontrol.nu om der skulle have været fartkontrol, men umiddelbart ikke.

I forlængelse heraf har jeg nogle spørgsmål:

1) Hvor pålidelig er Fartkontrol.nu?

2) Er det andre i dette fællesskab som ved om der var fartkontrol i Hjørring på den givne dag?

3) Er man i tvivl, om hvorvidt man er blitzet, og hvor lang tid går der inden du får bøden/frakendelse?

4) Kan man ringe til ATK og få svar på om der var fartkontrol på den givne dag?

5) Ved en betinget frakendelse af kørekortet, må man så beholde førerretten, og fortsætte sin kørsel?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fartkontrol.nu, Trafikalarm og frakendelse af kørekort
  • #1   30. mar 2018 Hehe ja det kan ikke betale sig smiley

• #2   30. mar 2018 Du er aldrig i tvivl når du bliver blitzet

• #3   30. mar 2018 Du kan ringe til politiet og få oplyst om der er en fart sag på dit registrerings nummer

• #4   30. mar 2018 Fartkontrol.nu mener jeg er 9 ud af 10 pålidelig, det er min erfaring.

Du kan se på fartkontrol nu hvor mange der har reporteret ATK bilen i det område du beskriver.

Det går ret hurtigt, normalt indenfor 2 uger har du en hilsen i eboks hvis du er køre i fælden

• #5   30. mar 2018 Alle dine spørgsmål kan du finde svar på enten ved søgning i forum eller på google smiley

• Lasse  P
    Lasse P Tilmeldt:
    mar 2018

#8   30. mar 2018 Jeg har ved hjælp af historik funktionen i Fartkontrol.nu søgt på det givne tidspunkt som jeg kørte gennem Hjørring på, og der var ingen indrapporteringer, så mon ikke jeg kan stole på Fartkontrol.nu, eftersom i siger, at det er 9-10 pålideligt?

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #10   30. mar 2018 Fartkontrol.nu/saphe er nok det mest pålidelige der findes på dansk marked til den slags. Men hvis ATK vognen lige er blevet stillet op, og ingen har meldt vognen ind til systemet, så er det op ad bakke.

• #11   30. mar 2018 Du er tydeligvis blevet blitzet, men vil alligevel ikke helt skrive det smiley

• Lasse  P
    Lasse P Tilmeldt:
    mar 2018

#12   30. mar 2018 Disconfluberated. Du har jo mulighed for at søge frem i tiden gennem app’en, og der er heller ikke nogle indrapporteringer 1-3 timer efter jeg har kørt på den omtalte strækning.

• #14   30. mar 2018 Jeg bruger Saphe og det fungere fint, man skal bare huske at nogen skal være den første til at advare andre, det er bare at trykke på den blå når man er ud for sådan et svin i vejkanten.

• #15   30. mar 2018 Man får heller ikke nødvendigvis en bøde bare fordi man er blevet blitzet.

• #16   3. apr 2018 Bruger selv Saphe og ville ikke undvære den , den har sparet mig for nogle problemer smiley , og ja turen mellem Hjørring og Frederikshavn er sgu kedelig med 80 i timen smiley

• #18   4. apr 2018 ved en betinget beholder du dit kort, lige til du skal op til kontrollerende prøve.. da afleverer du kortet til sagkyndig, dumper du beholder han dit kort og du må gå hjem.. smiley

ps. de er mere hård ved generhvervelse end hvis du er oppe første gang... smiley

fatter ikke folk gider ofre penge på de dimser... kør efter reglerne og spar de kr...

• #20   5. apr 2018 #18
    De 500kr den koster kan vist ikke ruinere nogen.
    Hvis du kører efter reglerne og skal overhale en der kører 75 km/t hvor lang tid tager det så og hvor lang strækning skal du bruge til det? Det er mere sikkert at komme hurtigt rundt.

• #21   6. apr 2018 ok og der hjælper såen en dims jo også helt vildt i en overhaling...? smiley
    det tager den tid det tager.. og jeg har al den tid jeg skal bruge, behøver ikke arbejde, så det stjæler ikke min tid... smiley

• #24   7. apr 2018 syntes ellers det virker fint med trafikalarm appen

bruger den tit, og har da af og til været den første til at registrer en fotovogn.

men køre for det meste pænt. og har endnu ikke fået en fartbøde

• #25   7. apr 2018 Fartkontrol.nu har sparet mig for tusindvis af kr på bøder.

Det er ubetinget en af de bedste opfindelser i nyere tid smiley

• #26   8. apr 2018 #19 Nu ligger jeg heller ikke og kører som en brækket arm på den strækning, kunne jeg ikke drømme om , men fart piloten står tit til 100 på nålen men bilen kører jo ikke mere end 93-95 , sådan er det jo med "ældre" biler , selvom vores Mazda kun er 10 år gammel.

• #29   9. apr 2018 Det er for mit vedkommende ikke pga jeg ligger og kører bevidst for stærkt, men i de fleste tilfælde følger jeg trafikken og hastigheden kommer 5-15 % for højt op.

Der er app’en en rar ting at have aktiv.

• #31   19. apr 2018 Brian H
    Jeg foretrækker at følge trafikken og køre efter forholdene.

Det har fungeret fint i ca 25 år, så tænker det fortsat vil virke smiley

• #33   24. apr 2018 Jeg bruger app'en til at undgå bøder - lige præcis!

Det ser jeg ingen problem i, så længe at ATK'erne skal skjules og gemmes, og at fartkontrol ikke er præventiv, så bruger jeg gerne app'en som modsvar.

• #35   24. apr 2018 Har kun oplevet En gang, at Saphe ikke virkede (ja den var rapporteret på fartkontrol.nu)
    Det var så også tilfældigvis, der hvor jeg mistet kortet.
    + at det var fredag den 13.

Hvad fanden er chancen?!?

Kommentér på:
Fartkontrol.nu, Trafikalarm og frakendelse af kørekort

Annonce