{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.397 visninger | Oprettet:

Forhandling ved ny bilkøb {{forumTopicSubject}}

Jer der har købt ny bil ved en forhandler?

Hvordan har i fået prisen ned fra liste prisen? Hvilke argumenter bruger man?

Jeg har aldrig prøvet at købe helt ny bil før, så ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. Tænker ikke argumentet "den skal ned i pris" virker så godt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhandling ved ny bilkøb
  • #1   1. apr 2018 Har du en bil i bytte?

Det er jo lige meget om du får forhandleren 30.000 kr ned i pris på den nye bil, hvis du får tilsvarende mindre for din bil.

Vi gør altid det at vi tager rundt til 5-6 forskellige forhandlere og så tager vi den hvor det er billigst.

Vi har lige gjort det og her var der ca. 20.000 kr til forskel fra den dyreste til den billigste.

• #2   1. apr 2018 Ja, det har jeg, men den er ikke meget værd. Kan jeg få 10 i bytte er jeg glad smiley

Men nu spurgte jeg ikke til hvordan jeg ikke fik noget afslag. Jeg har selvfølgelig også tænkt mig at spørge andre, men skal jo have et tilbud at gå ud fra, og der kan jeg jo ligeså godt starte med at forhandle.

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 8 Svar: 22
    #4   1. apr 2018 Der er også autooffer.dk som du kan prøve, men tror sagtens du kan forhandle dig til samme rabat selv

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   1. apr 2018 Listeprisen er der ikke meget plads til at forhandle på desværre, så de fleste smider hellere en masse udstyr med i prisen, eller til reduceret pris..

Men det kommer også an på hvilken prisklasse du kigger..

• #9   1. apr 2018 Men hvis man har tænkt sig at købe topmodellen er det begrænset for hvor meget ekstra udstyr man kan tilkøbe uden at gøre det bare for at gøre det.

• #11   1. apr 2018 Det har jeg ikke bestemt endnu. Kigger på flere forskellige.

Modellen er vel også ligegyldig. En forhandling er vel en forhandling.

• #13   1. apr 2018 Syntes faktisk også at trådstarter er lidt fræk med svar til mit svar.

Så jeg gider ikke hjælpe dig.

• #14   1. apr 2018 Ja undskyld mange gange.. Jeg kan bare ikke komme med mere end at I svarer overhovedet ikke på mit spørgsmål.

Det er vel ikke så svært at komme med egne erfaringer på hvad i selv har gjort for at forhandle? Det er ikke et emne oprettet med den mening at i skal stille uddybende spørgsmål. Man kan sagtens svare på mit emne uden at vide alt muligt.

Men jer der ikke gider hjælpe. Tak for i melder klart ud.

• Bjerggaards

#15   1. apr 2018 Martin
    Nej prisen på bilen har meget at sige!
    Prøv at spørg en forhandler hvor lidt han tjener på biler til 200.000, og du ville hurtigt se at forhandlinger er der nærmest ikke plads til!
    Ja de tjener lidt, men det er ikke 50-100k som mange tror!

• #16   1. apr 2018 OKay, se der var en relevant kommentar. Men dem jeg kigger på ligger omkring 300k +/- 25k, så tænker der i hvert fald er lidt at handle om.

• Bjerggaards

#17   1. apr 2018 Ok, der vil du kunne hente lidt, men forvent ikke at det er alverdens, sigt hellere efter noget federe udstyr, eller gå efter mellem modellen, og få den opgraderet til den store, hvis han er til at snakke med smiley

• #18   1. apr 2018 Det er også meget fint. Men hele tråden går ud på hvordan jeg forhandler? Hvad siger jeg til den kære sælger for at få enten ekstra udstyr med eller bilen ned i pris.

Tillægsspørgsmål - på helt nye bil som skal bestilles hjem, der er det vel ikke nemt at forhandle udstyr med som skal monteres på fabrikken?

• Bjerggaards

#19   1. apr 2018 Der er desværre intet "cheat sheet" til forhandling hos forhandlere smiley
    De har alle forskellige personligheder, og forskellige fremgangsmåder, så det bedste er at tage ud til forhandlerne og prøv dig frem.

Dem jeg gik sammen med, de foretrak at kunden var kontant, og sagde hvad de ikke kunne leve uden, og så tog de den derfra.

Det er faktisk lettere at forhandle ekstra udstyr hvis bilen skal bestilles hjem, for det er netop der man kan sige hvordan bilen skal konfigureres.. Hvis man ser på deres mode.
    Det med at ramme bilen man vil have i rigtige farve og rigtige udstyr kan være svært hvis der bare kommer en sending tilfældige biler hjem.
    Der er det hvor man nærmest kun kan forhandle træk og ekstra sommerfælge med

• #20   1. apr 2018 Jeg har lige købt en optima hybrid og der fik jeg forhandlet 20000 mere for min brugte bil og fik kørepakker med alt muligt rengøring og bilvasketing og undervognsbehandling.
    Han ville hellere give mere for den brugte end rabat på den nye.
    Den brugte står nu til salg 5000 under hvad jeg fik for den.

• #21   1. apr 2018 Jeg forhandlede lidt over 10k ned da jeg hentede min citigo. Simpelthen ene og alene ved at sende mail rundt efter bedste pris, bagefter satte jeg mig bed og diskuterede lidt videre med forhandlerne og diskuterede hvad andre ville tilbyde.

Ved en Kia Rio gjorde jeg samme stunt, og fik vinterhjul 2x undervognsbehandling og en masse ekstra udstyr med, og med en besparelse på i omegnens af 40k. Her sammenlignede jeg med hvad en tilsvarende i20 skille koste.

I alt

• #22   1. apr 2018 Husk på, det de giver for din brugte bil, ofte koster det dobbelte i finanseringen på den nye, når de forskellige reklamere med 30.000 for din "skrotbil", så er det med en svinedyr finansering der SKAL tegnes.
    Så der er intet i verden der er gratis, som de andre siger, prøv evt nogen forskellige steder og sigt måske efter noget "ekstra" de kan smide i puljen, nye biler idag er der meget lidt avance på for forhandleren.

• #23   1. apr 2018 Hej
    Kan blive en lang proces. Fik den sidste nedhandlet Ca 25kg kroner. På en i forvejen nedsat med 40kg. Ved diverse tillæg tilægsudstyr og over 3 ugers forhandling dels personlig fremmøde og sluthandel over tlf. Mvh kp

• #24   1. apr 2018 Det er helt klart nemmeste at forhandle om pris på brugte biler.

Men er bilen ny. bliver det svært. Oftest får du ikke et kontant nedslag i prisen, men ofte ekstra udstyr i stedet. Som f.eks. vinter hjul/dæk. Gps. Tonede ruder osv..

• #25   1. apr 2018 Tak for gode svar smiley

Lyder til det er vinterhjul, bundmåtter og den slags jeg skal gå efter at få med i prisen istedet.
    Jeg starter i morgen, og så må vi se hvor det ender. Jeg har også overvejet den med at maile rundt til forskellige forhandlere, da jeg er ligeglad med at køre langt efter en ny bil hvis jeg kan spare 10-20k.

• #27   2. apr 2018 Var i dag ude og prøve en Kia Niro.. Forhandleren fortæller mig så der er ca 5 mdrs. ventetid! WHAT?

Det er så en ting, men hvornår betaler man så? Vel ikke før man få bilen?
    Og hvad så i de 5 mdr? er man bundet der når man har bestilt en bil hjem? Sådan rent juridisk. For det skulle ikke undre mig at der i mellemtiden kommer en kampagne model som er billigere. Det ville være skod!

• #29   2. apr 2018 Det DOBBELTE? Hvilken bil taler du om hvor der er 10 mdrs. ventetid? For den vil jeg da gerne holde mig fra.

• #32   2. apr 2018 Vi har da 8 måneder på Opel crossland med automat gear...

• #34   3. apr 2018 De gange jeg har bestilt en helt ny bil har jeg spurgt: hvad er prisen?

Når de så fortæller den har jeg sagt: ok, hvor meget skal jeg så betale??

På den blå Polo på min profil fik jeg 35.000 kr i rabat smiley

Har aldrig betalt listepris, men altid fået 15-35.000 kr i rabat.

Det har alle gange været kontant køb.

• #35   3. apr 2018 Haha.. Søren den tror jeg sgu jeg vil bruge smiley Det lyder som om det er en god indgangsvinkel om ikke andet smiley

• #37   4. apr 2018 #36
    Jeg har aldrig købt en hyldevare, men har måtte vente på at de blev bygget først

• #38   4. apr 2018 Brian H - nu snakker vi heldigvis ikke om en bil til 120, men nærmere 300.

• #40   4. apr 2018 Men på den anden side hvis du få tilvalg/ekstraudstyr som ville koste dig måske 30k så er det vel fint hvis man får det med "gratis"

• #41   5. apr 2018 lige en ting inden jeg svarer på mit spørgsmål, så løber det mig koldt ned af ryggen når folk de stejler over 4 måneders ventetid på en bil... Det er jo ikke et simpelt plastik krus du har købt, men en kompliceret bil der skal presses ind i produktionen af 1000vis af andre biler...

Nu til forhandlingerne... Hvis sælger begynder at smide "udvidet klargøringspakker med f.eks. lakforsegling på" med en værdi af 10.000kr. så ved du, at han ihverfald har 10.000kr at lege med. Alle de ekstra pakker der bliver smidt på, er typisk det der er i avance...

Så, startpakker, vinterpakker, klargøringspakker osv. bare tak nej og sig du vil have det i rabat i stedet... Åbner du dit bagagerums og det er pakket med fjollet tæpper, benzin dunke osv. så er du blevet taget dybt analt...

Der næst, nu ved jeg ikke om din bil skal finansieres igennem bilforhandleren.
    Men typisk laver forhandleren 12.000kr. på en finansieringsaftale (Med mindre de selvfølgelig kører kampagner med 30.000kr. for din brugte bil... Så kan de tage meget mere)
    Så sig du maks vil give f.eks. 3.000kr. i stift... Du kan også være fræk og sige du ikke vil betale stiftelse på lånet, men har samtidig også lidt imod man køber en bil uden sælger tjener bare lidt... smiley

• #42   5. apr 2018 Har i dag snakket med en Kia forhandler og deres 5 mors leveringstid kontra toyotas noget kortere er fordi Kia laves i korea og skal med langsomme skibe til Europa, hvor toyota laves i england. Så 4-5 mdr er slet ikke unormalt på asiatiske producerede biler.

• #47   6. apr 2018 #43.

Lige netop Kia Niro bygges i Korea, så den er god nok.
    Vi har selv bestilt en og der er 6 måneder's ventetid på bilen.

https://www.youtube.com/watch?v=R-0Xv8ZBAMQ&t=70s

• #48   8. apr 2018 Hvis man ikke er 100% låst fast på en specifik motor/udstyrsvariant, kan der være gode rabatter at hente på biler, der typisk gives flåderabatter på. Dvs. vælge varianter som ofte sælges som firmabiler, udlejningsbiler eller lign. Forhandlere kan typisk give bedre rabatter på de modeller, og nogle forhandlere kan godt presses til at fortælle hvilke modeller der kan gives flåderabatter på.

• #49   10. apr 2018 #46

Du tænker på de lovmæssige omkostninger, dokumentgebyr osv.

Stiftelsen er det forhandleren tjener på at låne dig pengene... Og det er typisk Rigtig mange penge! med mindre du forhandler det ned selvfølgelig.

• #51   19. apr 2018 #50 det ret let. Hvis du var sælger vil du så havde 75% af din normale fortjeneste eller 100% af ingen fortjeneste? Der bliver ikke drevet meget butik for 0salgs sælgere... Så hvis de er sultne så kan de svinge kniven og spare Massere penge.
    Ekstra er det også lettere at få afslag såfremt bilen bliver finansieret igennem forhandleren.

• #53   22. apr 2018 Brian... Lad mig sætte et scenarie op for dig...

Du kommer ind hos en forhandler og vil købe en bil til 250.000kr.
    Forhandleren tjener 35.000kr. på bilen.
    Der ud over sælger han en service aftale med til dig. Sælgeren får 500kr. i provision samt værkestedet får kunden ind fast de næste 5 år.

Sidst men ikke mindst så skal du også have den finansieret igennem forhandleren da de har en lavere ÅOP end din bank. hvis ikke du stiller spørgsmål men bare siger "Ja det er jo billigere end banken" så laver forhandleren 12.000kr. på dig alene på finansieringen.

Ser vi bort fra serviceaftalen da den bare generere lidt penge til forhandleren løbende men udelukkende ser på nu og her fortjenesten, så tjener han 47.000kr. på dig... På én bil...
    Så skal du ikke komme og fortælle mig, at det ødelægger hans levebrød at hukke 10.000kr. af de 12.000 kr. han får i stift... samt ændre de 35.000kr. på bilen til 5.000kr.

Kommentér på:
Forhandling ved ny bilkøb

Annonce