{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

SØGER en med en vw t4 {{forumTopicSubject}}

hejsa bg som overskriften siger søger jeg en der har haft både en vw t4 2.4d og en 2.5tdi som kan fortælle mig lidt om hvad forskellen er på dem hvad angår km/l ved bandet kørelse for synes ikke rigtigt at jeg kan finde nogle svar på google

ville nu helst have en 2.4d da den i min verden har mindre der kan gå i stykker i motoren men hvis der nu var en 5-7 km/l i forskel kunne det nu nok være man skulle kigge efter en tdi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SØGER en med en vw t4
  • #1   2. apr 2018 Jeg har haft begge. var rigtig glad for min 2.4 mener den hade 78hk. men når der kom noget bag efter den var den total død. men jeg kørte mellem 10 og 14 km literen i den. tdier gik nu også godt den gik 12 på literen næsten altid. men den var skøn at have noget bag efter. Det hjælper noget med turbo og 102 hk. men vil sige 2.4 var mere drift sikker.men det mange år siden jeg hade sådan nogen kasser :-). men gode biler var det nu. men hold øje med rust i bunden af kassen og også for broen under motoren ang rust. Det rust de får udvendig gør ikke så meget det får de fleste i alle samlinger. Det værre det i bunden.Så tjek dem godt ud.

  • #2   2. apr 2018 og skulle jeg have sådan en igen. blev det en 2.4 men køre så også sjælden med stor trailer mere.

  • #3   2. apr 2018 En 2,4D har 78hk eller 82hk alt efter årgang - og jeg går ALDRIG tilbage til sådan en igen. Hold kæft en sløv bør... Den kan dårligt følge trafikken, og min erfaring er at den går væsentligt kortere på literen da man altid kører med fuld gas. Overhalinger på motorvej er direkte frustrerende.

    Jeg har en 2,5 TDi nu, og der er kun 2 dimser mere som kan gå i stykker på den frem for en 2,4D - en turbo og en ladeluftkøler - og det gør det aldrig.
    Jeg kører 12,5km/l i gennemsnit, og det er meget blandet kørsel, dog med overvejende let gasfod.


  • #4   2. apr 2018 ok takker mange gange for svarene nu var det jo ikke fordi jeg skulle ræse i den smiley men kommer til at køre med noget læs engang imellem så det bliver nok en tdi jeg køber

  • #5   2. apr 2018 husket forkert det 78 hk og 75 hk de har når jeg slår de 2.4 op. men ja den er død. Det jeg helt enig i. men som med alt det handler nu også om hvad man skal bruge den til.

  • #6   2. apr 2018 Så glem ALT om en 2,4D...

    Jeg ræser heller ikke på nogen måde, for så havde den ikke kørt over 12 på literen, men der er en nedre grænse for hvad jeg gider vente på.


  • #8   2. apr 2018 Den dag vi ser en transporter T4 enten D eller TDi gå 16 på literen, kommer aldrig.

    Den må du længere ud på bøhlandet med.


  • #10   2. apr 2018 Det længst jeg har kørt i sådan en er 14 km literen. og der skulle jeg virkelig køre pænt .

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 671
    #11   2. apr 2018 Har haft nogle stykker af de t4 2,4d, har aldrig haft dem over 12 km/l.

  • #13   2. apr 2018 #9 og #12 - Så har du regnet forkert... Sorry, men det passer bare ikke. INGEN af dem jeg kender som har kørt eller kører T4, kommer nogensinde i nærheden af 16km/l.

    Vi kan bruge lidt logik...

    ECE gennemsnittet på 2,5 TDi (102hk) er opgivet til 8,3 liter pr 100km, som er lige en bønne over 12km/l - og så vil du påstå at du kan forbedre den 33%?

    For 2,4 D med 78hk er den 10,8 liter pr 100km (9,2km/l) og for 75hk er den 9,6 liter pr 100km (10,4km/l).

    Dem vil du påstå du kan forbedre med lige over og under 60%?

    Jeg ville aldrig drømme om at kalde andre mennesker løgnere, men du må huske helt forkert. Plain and simple... smiley


  • #14   2. apr 2018

    profilbillede
  • #16   2. apr 2018 En app?

    Altså - du mener en regnemaskine?
    Når man tanker, nulstiller man trip'en - og næste gang man tanker, deler man antal kørte kilometer med antal tankede liter, og ud kommer "kilometer på literen", som er det vi leder efter her.

    ALDRIG nogensinde 16 på en transporter T4.. Never ever...


  • #18   2. apr 2018 ved bare dengang jeg skulle teste den sidste jeg hade hvor langt den kørte literen. der skulle jeg på en lang tur og kørte virkelig pænt. og med en jævn hastighed. og kunne lige pressen den op på lige under 14. 13.8 vis det skulle passe helt. tjekke det på hvad jeg tanket af liter og km. men ellers normalt kørte jeg 12 km literen. Så ville også gerne se den komme op på 16. for ved hvad pænt jeg skulle køre bare for at komme i nærheden af 14 .

  • #19   2. apr 2018 #17 - Det er ikke et spørgsmål om at være enige eller ej. Du husker bare forkert...

    Det er menneskeligt at fejle... smiley


  • #20   2. apr 2018 Vores T6 2,0BTDI DSG kan godt køre 16 km/l hvis man kører meget pænt og Tom (opgivet til 13), er enig i at det lyder af meget i en T4 selvom den nok er lettere, især med rusthuller smiley

  • #21   2. apr 2018 Ja en moderne diesel motor kan godt hjælpes derop, men en gammel TDi motor er en helt anden historie.



  • #22   2. apr 2018 jeg har haft en 2.4d den kunne køre 12på literen hvis man gjorde sig lidt umage..

Kommentér på:
SØGER en med en vw t4

Annonce