{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.833 visninger | Oprettet:

can C
can C
Tilmeldt:
10. dec 2016
Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38

Lån til bil {{forumTopicSubject}}

Hej, ville høre om i kendte nogle som finansere biler, har prøvet nogle par stykker, men tjener desværre for lidt, tjener omkring 12000kr udbetalt om måneden, er 19 år, håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån til bil
  • #1   8. apr 2018 Hvor meget skal du bruge?

  • #2   8. apr 2018 Det er nok en vildt gæt i tågen, men har du prøvet at Google "bilfinansering"?

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #3   8. apr 2018 Lidt over 100 tusind kr

  • #4   8. apr 2018 prøv din bank eller diba

  • #5   8. apr 2018 Hvad kan du smide i udbetaling?

    Og hvilken bil er der tale om?


  • #6   8. apr 2018 Hvor mange andre udgifter har du?
    Hvilken bil
    Hvilken årgang.


  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #7   8. apr 2018 Har ingen udgifter, det en Audi a5 fra 2009

  • #8   8. apr 2018 Ja så er det ikke så nemt. Da bilen er så gammel som den er, så siger de fleste nej.

  • #9   8. apr 2018 Puha den bliver svær. Så er det et forbrugslån du er over i.

  • #10   8. apr 2018 "Har ingen udgifter, det en Audi a5 fra 2009 "
    - Hvis du kun skal bruge lidt over 100000 til en A5 fra 2009, så må du have en god opsparing i forvejen og det kan banken normalt godt lide - såfremt de altså står på din konto.

    Og at du "Ingen udgifter" har findes ikke - alle har udgifter, og med køb af en A5 så får du i hvert fald om ikke andet. Som 19 årig med en A5´er du vel ude med mindst 2500 i måneden til forsikring og afgift, dertil kommer vedligehold.

    Som 19 årig skal du sikkert også flytte hjemmefra på et tidspunkt, alle mennesker køber også tøj osv. Så du skal nok have sat et regnestykke op. smiley


  • #11   8. apr 2018 Hvorfor ik spare op til drømmen og starte hvor de fleste af os andre er startet... med en bil vi har råd til.. evt en lille økonomisk bil .. og så lægge penge til side..

  • #12   8. apr 2018 "Hvorfor ik spare op til drømmen og starte hvor de fleste af os andre er startet... men en bil vi har råd til.. evt en lille økonomisk bil .. og så lægge penge til side.. "

    Fordi man skal låne penge til en bil, betyder ikke at man ikke har råd til den. Er træt af de metaforer.
    -Men ellers er jeg enig. Få en bil der kan forsikres og optjen noget anciennitet.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #13   8. apr 2018 Den audi koster hurtigt de 12000kr i måned at holde kørende på plader og værksted besøg, der er da INTET finanseringsselskab der vil låne dig til det. Har du ikke pengene kontant, så glem det og køb en picanto 1,1 til 15000kr

  • #14   8. apr 2018 "Den audi koster hurtigt de 12000kr i måned at holde kørende på plader og værksted besøg"

    Ah skal vi nu ikke lige. Det koster jo ikke 145000 om året at have en Audi A5 på vejen, heller ikke for en 19 årig.


  • #15   8. apr 2018 Hvis en bil koster 12000 om måneden så tager jeg cyklen ????????

  • #16   9. apr 2018 #14, køb en Audi og kom igen om et år smiley Det kan blive en dyr erfaring.

    Spøg til side behøver det selvfølgelig ikke at være så dyrt, men mængden af gearkasse- og motorskift på VAQ biler er ikke for få, så hvis man er heldig at smide en 50-80.000kr på sådan en omgang, diverse vedligehold, brændstof, forsikring (Held og lykke) og afgifter så kan man på et uheldigt år desværre også godt nå op på det niveau.


  • #17   9. apr 2018 Brug nu lige fornuften lidt. Du sætter ikke dig selv 100.000 kr. i gæld som 19 årig med et lavtlønnet job. Det kan kun gå galt.

  • #18   9. apr 2018 "Brug nu lige fornuften lidt. Du sætter ikke dig selv 100.000 kr. i gæld som 19 årig med et lavtlønnet job. Det kan kun gå galt. "

    Det ved jeg nu ikke. Jeg lånte de første 250000 til bil som 19 årig på SU og med studiejob ved siden af. Gik egentlig meget godt.. Jeg drak så heller ikke hver weekend, eller gik i toppen af poppen af nyt tøj - men den BMW gav så meget fisse at det heller ikke var nødvendigt.


  • #19   9. apr 2018 "#14, køb en Audi og kom igen om et år Det kan blive en dyr erfaring. "

    Jah, det KAN blive det smiley -Men jeg forstår hvad du mener.

    Men en ældre Toyota Corolla kan også koste 100000 i udgifter på et år. Men hvis man skal have 145000 om året til at holde en A5 på vejen, så ville selv en med god indkomst vælge det fra.


  • #20   9. apr 2018 #18 Det kan godt være, at du gjorde det, men det var bestemt ikke et klogt valg. Hvis man som 19 årg gerne vil sætte sig 100.000 kr. i gæld, til noget der går ned i værdi, så behøver man ikke at forklare, hvorfor det er et dårligt valg.

    Og nej en Corolla kan ikke koste 100.000 kr. i udgifter på et år. Den koster omkring 20.000 kr. i indkøb i god stand, og reperationsudgifterne er lave.


  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #21   9. apr 2018 Tjener jo ikke kun 12000kr om måneden, har også et andet job siden af men det er bare sort, mine forældre hjælper også med at betale vis det er;)

  • #22   9. apr 2018 Brug dog 4 måneder til at spare op, så har du 50.000,- og så burde du sagtens kunne låne resten da du så har vist banken at du sagtens kan og at du ingen udgifter har....!!

  • #23   9. apr 2018 "#18 Det kan godt være, at du gjorde det, men det var bestemt ikke et klogt valg. Hvis man som 19 årg gerne vil sætte sig 100.000 kr. i gæld, til noget der går ned i værdi, så behøver man ikke at forklare, hvorfor det er et dårligt valg.

    Og nej en Corolla kan ikke koste 100.000 kr. i udgifter på et år. Den koster omkring 20.000 kr. i indkøb i god stand, og reperationsudgifterne er lave. "

    Hold nu din kæft ligesom jeg har sagt til dig i andre diskussioner. Du hælder vand ud af ørene, ligesom da du beklogede dig på et emne du intet anede om og du bare trak dig.

    Gu var det da klogt at jeg lånte de penge! Jeg havde det pisse sjovt og det lærte mig en masse ansvar at skulle betale tilbage. Den ene af de biler jeg købte for de penge stod mig i 160000 og jeg solgte den for 215000 Kr. -Ja det var dumt.

    Du er en klaphat af dimensioner og skal ikke blande dig i om det er dumt eller ikke dumt for en 19 årig at have 100000 i gæld hvis han kan betale den.


  • #24   9. apr 2018 Thomas. du er lige min type! vil du med på en date? smiley spøg til side, så giver jeg også Thomas ret. slap lige af med alt det der " det er dumt " Snak. Jeg lånte da 50.000 kr til en bil også da jeg var 18år og den gæld var ude af verden på 1 år? og jeg levet da fint? så HELT galt kan det ikke gå!

  • #25   9. apr 2018 haha vi kan da godt tage den date..:P smiley

    Men ja, at have gæld er der bare nogle der er bange for fordi man SKAL betale alt kontant. Jeg foretrækker at leve livet istedet for, man har kun en chance. Jeg betaler gerne X antal kr. i rente for at komme fra 0-100 på 5 sekunder, istedet for at købe noget kontant hvor jeg kan gøre det på 8 sekunder. Sådan er vi så forskellige..:)


  • #26   9. apr 2018 Har det på præcis samme måde. lev livet mens man kan! Det er sgu for kort til at køre i en langsom bil smiley

  • #27   9. apr 2018 Thomas du er da uden for pædagogisk rækkevidde. Hvis du synes, at det er en god ide, at sætte sig 100.000 kr. i gæld som 19 årig, så er du da den dummeste person jeg nogensinde har set. Din IQ går jo i minus din idiot.

  • #28   9. apr 2018 Der er en nok en grund til at du mener det er dumt, fordi du selv er så snotdum at du ikke har mulighed for det. Dine indlæg her på BG vidner om det.

    Et spejlæg virker ikke længere blank hvis du står ved panden. Du syntes vel ohdå at det er dumt når en virksomhed har gæld for en milliard, selvom regnskabet viser de har antiker for 2 milliarder.

    Bliv voksen, lær hvordan livet virker fattige bums.


  • #30   10. apr 2018 Jeg bliver til stadighed imponeret over at jeg ser VAG biler dagligt som er i stand til at køre ved egen kraft!

    I følge kloge Ågerne herinde burde det ikke være muligt pga de allesammen er brudt sammen og holder på værksted!


  • #31   19. maj 2018 #28 du låner penge til noget, der falder i værdi, og du kalder mig fattig? Jeg betaler kontant for mine biler. Du er da godt nok den største idiot jeg nogensinde har skrevet med. ''Bliv voksen'' Det skulle du nok måske. Du låner penge som en teenager, der ikke har forstand på noget.

  • #32   19. maj 2018 Jeg er 33 år, har en indtægt på ca. 600000 om året brutto.(Det betyder før skat).

    Så ja selvfølgelig låner jeg til hus og biler. Nu har jeg så den fordel at jeg køber biler med omtanke - det vil sige at jeg igennem mine 25+ BMW´er igennem tiden kun har tabt penge på 2 eller 3. Det er fordelen ved at have et netværk når man skal købe engros.

    Hvordan tror du ellers at man f.eks. kan købe en 528i i 2006, køre i den i 12 måneder og sælge den med fortjeneste på 60000 Kr. kontant OG en liebhaver BMW E36 Coupe med 70000 KM på klokken som man så sælger videre for 60000 igen nogle måneder senere?

    Elsker i øvrigt den modne besked du har sendt mig - det viser meget godt hvorfor du køber dine biler kontant som du skriver, for du har ikke hjerne til et job der gør at du kan låne til de store drømme.


  • #33   19. maj 2018 Og så må jeg rose din modenhed Aleksander.. Sende en besked med emnet "Bøsse" og en masse mærkelige ord - for så DEREFTER at blokere så du ikke kan svares. Understreger tydeligt min opfattelse af en ægte samfundstaber.

Kommentér på:
Lån til bil

Annonce