{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

Vinter, stål el alufælge? {{forumTopicSubject}}

Et spørgsmål til de rigtige proffer, nemlig alle jer. smiley
Jeg er godt træt af at have de kedelige stålfælge på bilen om vinteren, tænkte så på at smide nogle alu på istedet, men er det en god ide?
jeg tænker ikke på selve fælgen om jeg vil fuldstændig ødelægge den, men mere på om det er godt at få alt den salt ind på bremserne? Der må vil være en grund til at stålfælge er fuldstændig lukket eller hvad?

Håber virkelig i kan hjælpe mig. Og tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter, stål el alufælge?
  • #1   15. okt 2006 alu fælge blir meget matte af alt det salt...det er den eneste grund jeg kan finde for ik at køre alu om vinteren...så hvis du har nogen gamle alu der ik ser for godt ud i forvejen så bare på med dem smiley

  • #2   15. okt 2006 Stålfælgen er jo ikke fuldstændig lukket... Men der sker ikke noed med bremserne af at køre med alu om vinteren..

    Selve fælgen sker der heller ik noed med, så længe den har en lakeret overflade.. Hvis først saltet kommer i kontakt med salve alu'en så vil der ske lidt på længere sigt..


  • #4   15. okt 2006 jeg siger lige tusind tak for jeres indslag, godt at høre det fra dem som rigtig ved hvordan og hvorledes, har fået mange forskellige meninger hos de forskellige dæk firmaer.

    så det bliver med alu i år. smiley


Kommentér på:
Vinter, stål el alufælge?

Annonce