{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Bmw e39 fra ikke ventileret til ventileret skiver..!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej herinde...

Skal lige høre om der er nogle kloge hoveder herinde, har fået bestilt nogle nye skiver hjem til min bmw e39 men da jeg får den skilt ad er der ikke ventilerede skiver der sidder i bag, hvilket Jeg troede var en selvfølge at den hade..

Men mit spørgsmål er nu kan jeg bare montere de ventilerede skiver i bag uden problemer.?
Eller kræver det osse andre kaliber..?

Håber på hurtig svar..????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw e39 fra ikke ventileret til ventileret skiver..!!!!!
  • #1   19. apr 2018 ventileret skiver er som regl tykker,
    så du vil nok få problemer med og montere klodserne

• #2   19. apr 2018 Det var osse det jeg tænkte, men vidste ikke om den var forberedt fra fabrikken til hvis man ville have ventilerede skiver på..

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   19. apr 2018 Jeg er 99% sikker på at det er andre kaliber, der er i hvert fald 10mm forskel i tykkelsen på skiverne, desværre

• #4   19. apr 2018 Du skal nok have et nyt beslag til din kaliber og måske også ny kaliber hvis de ikke er ens. Men du skal ikke regne med din bremse evne bliver mærkbare bedre til hverdags kørsel.

• #5   19. apr 2018 Har de fleste biler ikke massive skiver bag? smiley

• #6   19. apr 2018 Aner det ikke ved bare flere af bmw e39 modeller har ventilerede skiver..

• #7   19. apr 2018 E39 op til 523 har massive bag skiver.. dog da den fik dobbelt vanos i 98 satte de også ventilerede skiver på 23’eren.. ved dog ikke om 20’eren fik..

• #8   20. apr 2018 520 årgang 2000 har massive skiver bag, og som jeg husker det er de 10mm.

Hvis målene passer ser jeg ikke noget problem i at bruge ventilerede skiver, men som Ham med.... skriver er de oftest tykkere, og så er det et no go.

• #9   20. apr 2018 Ja jeg må lige se om kaliberne kan udvides så meget at de kan nå over de ventilerede skiver..

• #10   20. apr 2018 Det kan de ikke, er det ikke samme mål, er det så godt som umuligt at få skiven i hvis både skive og klodser er nye. Så det tror jeg vil være spild af tid.
    Du kan altid forsøge, men er målene ikke ens +-2 mm så kommer du til at klemme stemplerne fast.
    En anden ting der slår mig, jeg ved ikke om indtrykningen er den samme, dvs dybden af skiven. Den skal jo indeholde håndbremse delene, samt at den skal matche hjul bolt dybden.
    Det er ikke gode odds vil jeg sige, men du har stumperne, og det tager 10-20 minutter at prøve, og du skal alligevel have løsnet kaliber boltene og skive skruen under alle omstændigheder, så der vinder du lidt ind igen.

Kommentér på:
Bmw e39 fra ikke ventileret til ventileret skiver..!!!!!

Annonce