{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.442 visninger | Oprettet:

Fiesta 1.6TDCI ECO køre dårligt/går ud i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Knægten har en Ford Fiesta 1,6TDCI ECO som på det sidste er begyndt med at gå ud / køre dårligt især i tomgang, kan også være svært at starte når problemet er der, det virker som om den ikke får diesel nok, men når den køre med et par tusinde omdrejninger så virker det som om den køre ok dog kan den have et par udsætter af og til.

Har skiftet knast & krumtap føler og tandremmen er tjekket for om den skulle have hoppet en tak men den er ok.

Har selv en ide om det kunne være dieselfilteret der er delvis stoppet og har bestilt en ny da jeg ikke ved hvornår den evt. sidst er skiftet (hvis nogen sinde) bilen har kørt knap 270tkm.

Nogen der har en ide til hvad det kan skyldes ?

Syntes ikke fejlkoder giver en hint....

===ABS DTC U0401:68-08===
Code: U0401 - Invalid Data Received From ECM/PCM

Additional Fault Symptom:
- Event Information

Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Antilock braking system

===END ABS DTC U0401:68-08===

===RCM DTC None===
Successful DTC reading, no error codes found

Module: Restraint Control Module

===END RCM DTC None===

===PSCM DTC U0401:00-48===
Code: U0401 - Invalid Data Received From ECM/PCM

Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete

Module: Power Steering Control Module

===END PSCM DTC U0401:00-48===

===IPC DTC U0401:68-28===
Code: U0401 - Invalid Data Received From ECM/PCM

Additional Fault Symptom:
- Event Information

Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Instrument Panel Control Module

===END IPC DTC U0401:68-28===


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiesta 1.6TDCI ECO køre dårligt/går ud i tomgang
  • #1   30. apr 2018 Egr har snydt mig nogle gange på 1.6 hdi. Men prøv lige med bræbdstoffilter først...

  • #2   30. apr 2018 Hej Klaus, glemte lige at skrive at den er chippet og EGR skulle være slået fra den er chippet for over ½år siden så det er ikke det der burde drille.
    og for ca 25tkm siden havde jeg skilt hele indsugnings systemet ad og rengjort der var ikke meget koks så det skulle helst ikke være problemet.


  • #3   30. apr 2018 Ok. Så tror jeg du er på sporet med brændstoffet..

  • #4   30. apr 2018 Hvad med luftfilteret?

  • #5   30. apr 2018 Luftfilteret har under 25tkm på bagen så tror ikke på den, det er også sådan lidt periodisk den drillede for en uges tid siden hvor den var meget svær at starte og gik meget dårligt, det var der jeg skiftede krumtap og knastføleren hvilket ikke hjalp noget, men fik gang i den og kørte til den lokale mekaniker der tjekkede tandrem, han mente den kunne være hoppet en tak, men det var den heller ikke, men da den havde stået en dags tid henne hos ham så startede den fint og har kørt i 3-4dage nu er det næsten det samme dog er den letter at starte men går ud i tomgang så den skal have lidt pedal for at holde gang i den.
    Derfor jeg tænker dieselfilter da det må være en brændstof relateret problem og en diesel er jo rimelig simpel... men prøver at skifte filteret så må jeg jo se om det løser problemet.


  • #6   30. apr 2018 Hvad ligger fuel rail trykket på ?

  • #7   30. apr 2018 Hej Dragos, det ved jeg ikke, har ikke så meget tjek på Forscan at jeg kan hitte ud ad det smiley

    Har nu skiftet filteret og bilen kan køre og starte, nu er det knægtens bil og er ikke van til den, men tror ikke den er helt op to date trods filter skift.
    Har kort 12-15 km i 3gear 2500-3000rpm for at forsøge at få den til at regenerer PDF men forscan siger den ikke kommer op på de 75grader eller temp. i udstødningen er høj nok ?? kan fejlen ligge her ? altså hvis den ikke regenerer som den skal.


  • #8   30. apr 2018 Hey igen Søren

    Hmm ja det kunne være en mulighed, for motorstyringen skal have nogle bestemte parameter opfyld før den laver en aktiv regenerering.. men hvis bilen ikke bliver varm nok kan termostaten evt være defekt ?


  • #9   1. maj 2018 skift diesel filter havde lige præcis den samme problem på en Ford Mondeo 1.8 tdci

  • #10   1. maj 2018 Kan konstanter at det ikke er dieselfilteret, har kørt fint 2 x 30km i dag, men så skulle de ud at handle og så er det samme problem igen (svær at starte og går dårlig i tomgang og går ud)

  • #11   2. maj 2018 Hvad med temperatur føleren ? tænker bare at den burde sætte en fejlkode hvis den var defekt. for har en ide om det kan være fordi PDF ikke regenerer og er delvist tilstoppet
    Forscan vil ikke tvinge den til at regenerer da den skriver den ikke er på min 75grader og/eller temperaturen i udstødningen ikke er høj nok, men efter ca.12km ved 2500-3000 rpm så burde den være varm nok (fiestaen er uden temperatur viser)


  • #12   2. maj 2018 Den temperatur på 75 er dit kølervæske der skal være det, men er din termostat åben vil bilen evt køle for meget

  • #13   2. maj 2018 Dragos det er jeg klar over, men ville bilen få disse syntomer hvis ikke DPF bliver regenereret ?
    Mit problem er jo at når der ikke afsættes fejlkoder så kan det jo meget hurtigt blive dyrt i at skifte stumper der ikke fejler noget, hvis du forstår.


  • #14   2. maj 2018 Yes forstår godt smiley det er også underligt den ikke melder fejl på dpf hvis den er blokeret smiley


  • #15   2. maj 2018 Så tror jeg at fejlen er lokaliseret smiley ledningerne der går ned bag motoren må have et brud et sted, motoren går ud hver gang jeg trækker lidt i den, og har fået en fejl på Krumtapsføleren (den er helt ny) og den første jeg skiftede.

    Godt nok nærmest umuligt at rode med ledningerne bag motoren, der er ikke meget plads.


  • #16   2. maj 2018 Ahh sikke en træls fejl.. håber fejlen er et nogenlunde tilgængeligt sted smiley

  • #17   4. maj 2018 Det var en af de 3 ledninger der gik til krumtap sensoren der var knækket, ikke den værst tænkelige sted så det var til at fikse.

  • #18   4. maj 2018 Fedt med tilbagemelding

Kommentér på:
Fiesta 1.6TDCI ECO køre dårligt/går ud i tomgang

Annonce