{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.263 visninger | Oprettet:

Forhåndsvurdering af afgift {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har nogle af jer erfaringer med nogle af de firmaer, der tilbyder forhåndsvurderinger på importbiler?

Jeg skal have importeret en bil inden for kort tid og har overvejet at benytte mig af et sådant firma a la Quickimport, Afgiftsportal eller lignende. Men hvis de konsekvent vurderer alt for højt, er jeg naturligvis ikke interesseret i at blive snydt - så vil jeg hellere vente på en afgørelse fra SKAT.

Giv gerne jeres personlige erfaringer med dem til kende eller skriv, hvad I har hørt.

På forhånd tak!

Bay

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhåndsvurdering af afgift
  • #1   1. maj 2018 Jeg har importeret 2 biler men de var ikke dyre så skat fik tid til at regne det ud og prisen var god. De firmaer skal jo tjene på at vurdere så hvis du kan vente så få skat til det.

• #2   1. maj 2018 Jeg har skrevet til dem her. http://windgroup.de/?lang=da
    De er super flinke med at hjælpe. Og der var et bare forhandlere som de frarådet mig at handle med.

• #3   1. maj 2018 #1
    Det er ikke så meget ventetiden, der er problemet. Det er mere et spørgsmål om, om pågældende firmaer rent faktisk kan gøre det billigere - eller i hvert fald til samme pris inkl. deres gebyrer - fordi de laver nogle lidt lavere vurderinger, end SKAT generelt gør. Eller modsætningsvis; er deres vurderinger lidt HØJERE end hos SKAT for at skjule deres gebyrer? Det er mest det, jeg godt kunne tænke mig lidt erfaringer med.

Jeg synes ikke, deres hjemmeside (i hvert fald ikke mobilversionen) er så informativ. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad det rent faktisk er, de kan hjælpe med?

• #4   1. maj 2018 Det er rigtig den er ikk for god deres hjemme side. Men de kan hjælpe dig med alt stort set

• #5   1. maj 2018 Kan de også beregne afgift osv.?

Har et par biler i kikkerten hos autoriserede Audi-forhandlere, så jeg er ikke så nervøs for, om det er seriøse forhandlere. Det er mere et spørgsmål om det praktiske - at få den transporteret hjem og få den på plader smiley

• #6   1. maj 2018 Ja de kan godt lave forhånds vurderinger. Der var 2 autoriseret bmw forhandleren jeg fandt et par biler ved. Som de anbefalede mig ik at handle med.

• #7   1. maj 2018 Jeg er som sagt ikke så nervøs for forhandlerne. Der er tale om biler, som kun er et år gamle og fortsat er med fabriksgaranti smiley

Må hellere prøve at tage fat i dem.

• #8   1. maj 2018 Siger også kun hvad jeg har oplevet. Når jeg fandt nogle biler som var interesant. Sendte jeg et link med annoncen, så gav de mig deres vurdering på afgiften

• #9   1. maj 2018 Hvad gav du for sådan en service? smiley Her i Danmark koster en forhåndsvurderingen typisk 250-500 kr.

• #10   1. maj 2018 Det gav jeg ik noget for. Tror jeg sendte 4-5 annoncer til dem. De hjalp mig også med tyske prøveplader.mener jeg gav 500kr for at de bestilte dem og lagde dem klar på cirkel k i Padborg så jeg kunne hente dem der om lørdagen

• #11   1. maj 2018 Det var noget af en service, må man sige.

Har så ikke behov for prøveplader. Skal have bilen hentet ubeset.

• #12   1. maj 2018 Ja synes også det var god service.

• #13   2. maj 2018 Har prøvet afgiftsportal.dk på både et par biler uden anden vurdering og en med en vurdering fra Skat og prisen var nogenlunde identisk, taget i det forbehold at deres pris var standen ikke indregnet (vurderet under middel ved toldsyn) og så så var der selvflgelig gebyret på de 2000kr og 1500kr til nummerplader, som jeg heller ikke havde ved skat.
    Regnestykket ser således ud.
    Afgift på 320d Steptronic e46
    Skat = 32.500 + 3000kr jeg fik i reduktion for "under middel stand" pga skade på bagskærm, det kendte afgiftsportal.dk ikek noget til, da jeg blot tastede en tilfædig bil ind med samme data, minus skade.
    Afgiftsportal.dk = 41.000kr - 2000kr til gebyret og - 1500kr til nummerplader så afgiften reelt var ca. 37.500kr.

Jeg ansøgte også en BMW e30 for et år siden hos dem med dette resultat.

profilbillede
  • #14   2. maj 2018 Jeg synes egentlig, det var en ret stor forskel, du nævner. For mit vedkommende drejer det sig om en bil, hvor afgiften beløber sig til ca. 250.000 kr., så en godt og vel 10 % afvigelse bliver pludseligt til mange penge...

Det er i øvrigt en ét år gammel bil, så der vil ikke være fradrag for standen smiley

• #15   2. maj 2018 Fradrag for standen er de vidst også gået væk fra igen smiley
    Men har du god tid, så søg den hos en privat og så evt hos Skat, så kan du tage det bedste tilbud, og det vil da klart være det værd i den størrelsesorden smiley
    Med de priser der var på min, der ville jeg sikkert også få en anden vurdering hvis jeg prøvede igen ved skat afhængig af hvad terninger de rafler med den pågældende dag jeg får svar smiley
    Så for mit eksempels skyld, var forskellen mere om jeg ku være på gaden indenfor 48timer, eller 48 dage!

• #16   2. maj 2018 Det haster ikke som sådan for mig at få den på plader, så hvis jeg kan spare 10.000 kr., vil jeg hellere dét!

• #17   2. maj 2018 Så er det bare med at få den toldsynet og søgt hos Skat og derefter eksempelvis afgiftsportal.dk og så tage det bedste tilbud smiley

• #18   2. maj 2018 Ja det kan da ikke gå helt galt på den måde, kan man sige.

• #19   2. maj 2018 Jeg prøver ihvertfald det samme med min ix nu her, da det heller ikke haster med at få plader på den, da jeg så har 3 topløse på plader og så godt er vejret sku heller ikke i Dk smiley

• #21   2. maj 2018 Der er vel forskel i den forstand, at det dels er subjektivt, hvad nuværende markedspris er på bilen. Det er jo den måde, man kan regulere det på smiley

• #23   2. maj 2018 Når jeg er inde at se på biler svarende til den, jeg henter, så svinger det umiddelbart fra 200.000 til 250.000 sådan +/-. Man kan jo godt nok ikke se detaljerede oplysninger, men det er alligevel noget af en forskel på en ellers forholdsvis normal bil, der kun er et år gammel.

• #24   3. maj 2018 Det samme med min E30er, der svinger priserne på afgiften fra 8.000kr op til 68.000kr for nærmest identiske biler (årgang motor og km) synet hver sin dag..

• #25   17. maj 2018 Hvad for en bil omhandler det Bay?

• #26   17. maj 2018 Det er Audi A6 fra 2017. Den har alt i udstyr, men er ellers "lige til", så der er ikke noget hokus pokus eller noget. Det er ingen specialmodel.

• #28   17. maj 2018 Det kan man ikke sige noget om. Man kan ikke se det udspecificeret derinde. Men jeg synes, det er nogle store udsving.

Under alle omstændigheder må det koste, hvad det koster. Bilen er købt, så jeg er nødt til bare at smile og betale smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #29   14. jul 2018 Bay fik du ikke leveret din bil til døren? Synes jeg læste det i et andet emne jeg ikke kan finde lige nu. I så fald hvad gav du for transport og hvor langt nede i Tyskland?

Fik du lavet en forhåndsvurdering fra et firma?

• #30   14. jul 2018 Jo, jeg fik den leveret lige til døren. Det kostede ca. 3.200 kr. fra Frankfurt og herhjem, så det kunne aldrig gå at hente den selv, med mindre man gerne ville se den først.

Fik den forhåndsvurderet af Afgiftsportal.dk, men blev så efterfølgende anbefalet at køre den gennem SKAT. Det havde dog ikke gjort den store forskel i pris. Til gengæld var SKAT billigere i vurderingen af nyprisen, hvilket er en fordel, da jeg skal køre den ind som firmabil.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#31   14. jul 2018 Lyder da super fedt at få bragt til døren. Var det et dansk firma du brugte til transporten?

Må lige kigge nærmere på den afgiftsportal. Har luret lidt på vurderinger fra skat så kan portalen lave et bindende svar der svare til tidligere vurderinger på skat ville det jo være fint inden man handler.

• #32   14. jul 2018 Ja, det var Auto Logik, jeg brugte. Det var også en dansk chauffør, der kom med den. Dog ikke sikkert, det lige var ham, der hentede den i Tyskland.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#33   14. jul 2018 Super. Tak for svar.
    Har lidt tanker om at få hentet mc. Så kan man jo altid høre om de kan klare sådan en også hvis det bliver aktuelt

• #34   14. jul 2018 Ja, det ved jeg så ikke, om de gør i. Men der sker da ikke noget ved at spørge smiley

De er billige på biler, fordi de kører for rigtigt mange firmaer herhjemme.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#35   15. jul 2018 Jep der er jo ikke andet for. Ellers finder man ihvertfald ikke ud af det.

Kommentér på:
Forhåndsvurdering af afgift

Annonce