{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.834 visninger | Oprettet:

Argghh.. Bøde for hvide positionslys ! {{forumTopicSubject}}

Ja kom kørende idag med tågelygter (6000K) og positionslys (hvide LED) som sadvænlig i byen smiley Uheldigvis var der razzia på enghave plads idag... blev så stoppet af betjenten som mente at Mine positionslyse var Blå istedetfor Hvide..
Diskuterede så frem og tilbage med ham, men han var enige at de enten skal være hvide el gule, men mine var altså blå, bla bla.... .. og han truede med at sende den til syn, men heldigvis blev det til en bøde alligevel... men er det retfærdigt at selvom de er hvide i virkeligheden men hvis han mener de er blå så er de det ???

Andre der er stoppet med LED pære ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Argghh.. Bøde for hvide positionslys !
  • #1   21. okt 2006 det har jeg også prøvet. med nit nr.pladelys... de mente også at de lyste blåt. bøde 1000kr.. og jeg kom igennem syn med dem

• #2   21. okt 2006 oka.....hvorfor F*** kan de ik se forskellen på hvidt og blå.... smiley farveblinde allesammen

• #3   21. okt 2006 ja dt rigtig.. men grundlag for bøden var simpelthen at de lyste blåt, og ik hvidt som jeg påstod !!

• #4   21. okt 2006 Jeg synes sku mange pærer idag har et blåt skær? Man kan da ikke hade verden - uden den hader dig tilbage.

Desværre tror politiet altid de har ret uanset hvad pokker de siger. Er også blevet stoppet med mine baglygter som tilsyneladene var for mørke.. Rystede bare på hovedet... for mørke siger du? sjovt. Det sagde synsmanden ikke. Slap på baggrund af at jeg holdt fast i mit argument. Synes det er noget svineri

• #5   21. okt 2006 En skam du ikke havde blå lys under bunden og i hele kabinen og blå rotorblink så de rigtig kunne få noget at tude over.

• #6   21. okt 2006 jeg fik en anmærkning til syn pga mine HVIDE led pærer pos. og nr. plade lys men han mente de var blå

• #7   21. okt 2006 Kim> kan forretningen som har solgt dig dem ikke få lov til at betale sådan noget pis, for det kan da ikke være din skyld de sælger dig noget ulovligt?.. ville jeg ikke mene. Hvem kigger da helt ind i en nummerplade pærer for at se om der skulle være skyggen af blå for at være sikker? så er man da gakket

• #8   21. okt 2006 jeg var blevet stoppet så mange gange uden at de havde sagt noget til det men men han brokkede sig til syn

• #9   21. okt 2006 Riot Crew: sjov nok du nævner det med sammenligningen, for jeg tog sgu sørme pæren ud med det samme mens den var tændt og sammenlignede den med den blå blink han havde på motorcyklen smiley ..men det var helt anden ting for det er joo politiet sagde han !!

• #10   21. okt 2006 men fair nok jeg ik er den eneste der er stoppet pga det..

men ham betjenten var en gang klar over den nye lov om tågelygter+pos.lys = lovligt.....Men det fik j dog sat i hans hoved, da hans kolleger sagde det samme..haha

• #11   21. okt 2006 grunden til at politiet/synshallen ikke kan lide dem er som sagt pga det blå skær... fordi selvom man i god tro køber hvide dioder lyser de lysblå fordi det ikke kan lade sig gøre at lave hvide dioder... er selv blevet stoppet med dem og har altid snakket mig ud af det... selvom nogle af dem er lidt konge agtige................... go weekend folkens

• #12   21. okt 2006 6.03.002 Positionslygter
    (1) Positionslygte:
    a) Skal afgive lys af hvid farve. Såfremt en positionslygte er indbygget i en
    fjern- eller nærlyslygte, som afgiver lys af gullig (selektiv gul) farve, kan
    positionslys dog have denne farve.

Hvad med alle de diode lygter man kan få til at mont. på sin cykkel er de da ikke godkent ??? syns at de skulle lave en razzia på Cykkel lygter en dag :o)

• #13   21. okt 2006 Jeg er også blevet stoppet og måtte pille dem ud, men fik talt mig fra det, til syn nævnte de det også men igen talte jeg mig ud af det.

Der er jo også enkelte nye biler (har set det på lastbiler ORIGINALT) at de har hvide dioder som positionslys... så de må snart komme videre.

• #14   21. okt 2006 jesper B.. vidste du ik at cyklister må alt.. de behøver ikke at række armen ud når de svinger eller holde tilbage for rødt... og fodgængere må vade over vejen 3 m fra fodgængerfelter også hvor der er rødt lys... men ska vi chaufføre læsse varer af , ska de sorte gadedrenge nok stoppe og fortælle os at det må vi ikke, med den blå mappe i hånden... har selv gult blink(pære) i højre side (hvidt glas) men hvid pære i venstre blink(hvidt glas).. men er sluppet so far....

• #15   29. okt 2010 der er mange syns mænd der skriver de xenon look a like pos pærer på som anmærkning :-S

Kommentér på:
Argghh.. Bøde for hvide positionslys !

Annonce