{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.204 visninger | Oprettet:

Defekte bremsere efter 2x mekanikerarbejde {{forumTopicSubject}}

Ohøj BilGalleri!

Jeg er ikke den store bilhaj og sidder p.t. i en situation, hvor jeg føler, at min mekaniker har lavet kuk i den. Historien er at jeg den 10. april får skiftet langsgående bremserør på min Peugeot 107 fra 2012, da det blev konstateret tæret af rust ved syn. Efter udskiftning af bremserør kører bilen fint i et par uger, men så begynder bremsen at synke og skal trykkes længere ned, før bilen bremser. Til sidst skal den stort set helt i bund! Jeg besøger mekanikeren igen, der udlufter bremsesystemet og giver mig nøglerne tilbage med besked om, at nu er den fin igen, men allerede på vej hjem fra mekanikeren kan jeg mærke, at den er gal igen, så jeg laver U-vending og kører tilbage. Nu prøver de selv en tur i bilen og kan godt se, at den er hel gal. De kan ikke ordne den lige på dagen og ved faktisk ikke, hvad der er galt med den. De fraråder mig også at køre i den, så jeg beder om en lånebil og de beholder bilen weekenden over. Om mandagen bliver jeg ringet op med besked om, at de har udskiftet bremsekalibrene på forhjulene. Det var åbenbart dem, der var problemet. Ok, en ekstra regning. Øv. Jeg henter bilen og kører hjem. En uge efter vender problemet tilbage. Så var det nok ikke bremsekalibrene, den var gal med.

Som sagt er jeg ikke bilhaj, men er det bare mig, eller lugter det ikke af, at de ikke har gjort arbejdet godt nok, da de udskiftede bremserør (har aldrig haft problem med bremserne før udskiftning af bremserøret)? Eventuelt at der nu lækker bremsevæske, hvorfor der går de 1-2 uger, før problemet dukker op igen?

Alle input er velkomne, før jeg nu igen, igen skal besøge mekanikeren...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Defekte bremsere efter 2x mekanikerarbejde
  • #1   9. maj 2018 uerfarenhed, ville nok vælge et andet værksted med højere kompente ansatte, der kan være flere grunde, til der opstår luft i systemet, men det er jo bare at tjekke fra en ende,
    det ville være meget logisk hvis det var en hjulcylinder bagved, bremse kalibrene foran, skulle jo ikke gerne gå i stykker fordi man skifter et langsgående bremserør. men under udluftningen er hjulcylindre mere udsatte for driftsbrud.

• #2   9. maj 2018 Måske dine bremseskiver er slidt for tynde. Har lige haft samme problem på konens aygo. Og det viste sig at være skiverne der var meget slidt.

• #4   9. maj 2018 Har de spændt de nye bremserør ordentlig ? Ku evt være en hjulcylinder der er utæt

• #5   9. maj 2018 Er det ikke bare at udlufte den, start bilen på liften, og klem på bremsen, så kander gå en nedenunder og finde fejlen, hvor svært kan det lige være altså..

• #6   9. maj 2018 Tak for alle kommentarerne!

Må sige at jeg bliver bekræftet i, at mekanikeren ikke helt har styr på sit lort. Jeg mener også, at det var en ung, lidt usikker fyr, der i sin tid skiftede bremserøret, så måske en lærling? Jeg synes også, at en utæthed virker som den mest logiske løsning, for det hjalp jo ikke, da de bare udluftede i et forsøg på at rette fejlen. Men da de så skiftede bremsekalibrene har de sikkert fyldt ny bremsevæske på, hvorfor bremserne så holdt i en uges tid igen indtil der var lækket for meget.

Det er vel fair nok at forlange, at mekanikeren ordner det for egen regning? Når jeg nu har betalt for to nye bremsekalibre, der højst sandsynligt ikke trængte til at blive skiftet?

• #7   9. maj 2018 Tænker også det enten er en utæthed som burde være til at se. Bruger den bremsevæske? Altså falder den i beholderen? For så må det jo være utæt.

Eller er hovedcylinderen gået til da de har udluftet den efter de har skiftet bremserør.

• #8   9. maj 2018 Det er en utæthed i en udluftningsskrue, eller en samling i røret. Rørene på din 107 er samlet lige over forbroen og så ude ved hvert baghjul.

• #9   9. maj 2018 hvis der ikke er synlig utætheder. så der det nok hovedet cylinder de har revet under udluftning. det ses tit at uvidende amatør mekaniker udlufter bremser forkert.

• #10   9. maj 2018 Har nu ikke set en eneste af de modeller ødelægge en hovedcylinder, men har flere gange set utætte samlinger over forbroen efter skift af bremserør.

• #11   10. maj 2018 Har nu heller aldrig set en defekt hovedecylinder som er gået til under udluftning.

• #14   11. maj 2018 Opdatering: Mekaniker udskifter hovedcylinder uden beregning, da de stadig ikke kunne finde nogen utæthed noget sted. Får bilen tilbage igen i løbet af næste uge.

• #16   11. maj 2018 Glæder mig til at høre hva der var galt, og håber du får det fikset.

• #17   16. maj 2018 Så har jeg fået bilen tilbage med ny hovedcylinder. Indtil videre virker bremserne, men der gik jo også en uge eller to de andre gange, de holdt op med at virke.

• #18   16. maj 2018 Gad vide om de så bare har skiftet den for ikke at fremstå som amatører med de andre rep, de ikke har udbedret korrekt.

• #19   16. maj 2018 Jeg tror helt sikkert, de har skiftet den, fordi de godt ved, at de fuckede up, da de udskiftede bremserøret. Bremsekalibrene var jo tydeligvis ikke problemet, så jeg er næsten sikker på, at de ødelagde hovedcylinderen, da de luftede bremserne ud efter skift af bremserøret (det nævnte de også selv som en mulighed, inden de udskiftede hovedcylinderen). Bruger dem helt sikkert ikke igen (med mindre der viser sig stadig at være noget galt med bremserne, men hvad skulle det næsten være nu?).

• #20   16. maj 2018 Tænker også at den hovedcylinder ikke har kunne tåle at blive trykket helt i bund gentagne gange. Også derfor de fleste værksteder er gået væk fra den metode, og bruger istedet automatiske udluftere af en eller anden art.

• #21   16. maj 2018 Jeg mener nu godt nok, at en af mekanikerne sagde, at de bruger vakuum til at udlufte?

Kommentér på:
Defekte bremsere efter 2x mekanikerarbejde

Annonce