Defekte bremsere efter 2x mekanikerarbejde {{forumTopicSubject}}
Ohøj BilGalleri!
Jeg er ikke den store bilhaj og sidder p.t. i en situation, hvor jeg føler, at min mekaniker har lavet kuk i den. Historien er at jeg den 10. april får skiftet langsgående bremserør på min Peugeot 107 fra 2012, da det blev konstateret tæret af rust ved syn. Efter udskiftning af bremserør kører bilen fint i et par uger, men så begynder bremsen at synke og skal trykkes længere ned, før bilen bremser. Til sidst skal den stort set helt i bund! Jeg besøger mekanikeren igen, der udlufter bremsesystemet og giver mig nøglerne tilbage med besked om, at nu er den fin igen, men allerede på vej hjem fra mekanikeren kan jeg mærke, at den er gal igen, så jeg laver U-vending og kører tilbage. Nu prøver de selv en tur i bilen og kan godt se, at den er hel gal. De kan ikke ordne den lige på dagen og ved faktisk ikke, hvad der er galt med den. De fraråder mig også at køre i den, så jeg beder om en lånebil og de beholder bilen weekenden over. Om mandagen bliver jeg ringet op med besked om, at de har udskiftet bremsekalibrene på forhjulene. Det var åbenbart dem, der var problemet. Ok, en ekstra regning. Øv. Jeg henter bilen og kører hjem. En uge efter vender problemet tilbage. Så var det nok ikke bremsekalibrene, den var gal med.
Som sagt er jeg ikke bilhaj, men er det bare mig, eller lugter det ikke af, at de ikke har gjort arbejdet godt nok, da de udskiftede bremserør (har aldrig haft problem med bremserne før udskiftning af bremserøret)? Eventuelt at der nu lækker bremsevæske, hvorfor der går de 1-2 uger, før problemet dukker op igen?
Alle input er velkomne, før jeg nu igen, igen skal besøge mekanikeren...
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.161
det ville være meget logisk hvis det var en hjulcylinder bagved, bremse kalibrene foran, skulle jo ikke gerne gå i stykker fordi man skifter et langsgående bremserør. men under udluftningen er hjulcylindre mere udsatte for driftsbrud.
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 2.223
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
maj 2018
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Må sige at jeg bliver bekræftet i, at mekanikeren ikke helt har styr på sit lort. Jeg mener også, at det var en ung, lidt usikker fyr, der i sin tid skiftede bremserøret, så måske en lærling? Jeg synes også, at en utæthed virker som den mest logiske løsning, for det hjalp jo ikke, da de bare udluftede i et forsøg på at rette fejlen. Men da de så skiftede bremsekalibrene har de sikkert fyldt ny bremsevæske på, hvorfor bremserne så holdt i en uges tid igen indtil der var lækket for meget.
Det er vel fair nok at forlange, at mekanikeren ordner det for egen regning? Når jeg nu har betalt for to nye bremsekalibre, der højst sandsynligt ikke trængte til at blive skiftet?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Eller er hovedcylinderen gået til da de har udluftet den efter de har skiftet bremserør.
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.132
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 11 Emner: 146 Svar: 856
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.132
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
maj 2018
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 2.223
maj 2018
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.132
maj 2018
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
maj 2018
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Defekte bremsere efter 2x mekanikerarbejde