{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  V-power
  • #1   9. maj 2018 det er penge lige ud i luften til en bil med så lille motor

• #2   9. maj 2018 Hvorfor er det så det?

• #4   9. maj 2018 fordi den effektforøgelse du vil få ud af højoktan er så lille at du ikke vil kunne mærke forskel, det kan godt være at v-power har nogle additiver som afhjælper aflejringer bedre end alm 95 oktan men det kan man altså få på flaske til billigere penge i længden

• #6   9. maj 2018 man kan også hæve oktantallet med oktanbooster, men tror nu ikke en 0,9 motor er så højkomprimeret at den har tendens til tændingsbanken

• #7   9. maj 2018 Premium fuel er altid godt, effekt forøgelse eller ej. Jeg køre fast på diesel versionen.

• #9   9. maj 2018 lindemann feks

• #10   9. maj 2018 Har bare hørt at den største effekt virkning, med v-power er på en turbo motor..

• #11   9. maj 2018 #1.
    Om motoren er lille eller stor, gør vel ingen forskel, i forhold til vedligeholdelse?

• #12   9. maj 2018 Det er også korrekt, men ikke det store på din uden chiptuning osv. V-power har dog også andre gode egenskaber, i form af rensende egenskaber.

• #13   9. maj 2018 Prøv det dog blot og se hvad du erfarer med det.
    Måske oplever du at bilen kører marginalt længere på literen, måske mener du den kører bedre. Udgiften er så beskeden at det jo blot er prøve over et par tankfulde.

Bilen kører også bedst når den lige er vasket, med det rigtige musik, med de smarte hjul osv.

• #14   9. maj 2018 Den med de rensende egenskaber er det noget der er dokumenteret eller er det bare tro

• #15   9. maj 2018 Det er vel som at male et nyt plankeværk, man vil gerne bruge den bedste beskyttelse fra starten;)

• #16   9. maj 2018 I min gamle Ford mondeo mk3 1.8 125hk medførte v power at den gik 11 km/l fremfor 10.2 km/l, ydermere gik motoren blødere, så efter mine erfaringer gavner det også almindelige motorer, så jeg ville bestemt prøve det hvis jeg var dig ??

• #17   9. maj 2018 #16 men det koster jo så også omkring 10% mere, så kan ikke se det gavner økonomien.

• #18   9. maj 2018 Min fars Corvette V8 kan sagtens mærke forskel på 95 og 99 oktan, men det er nok begrænset på en 0,9L.. smiley

• #20   9. maj 2018 #17 det har du helt ret i men det kostede Ca. det samme pr kørt km ift. 95 oktan, og det at motoren kørte bedre bevirkede at det var indlysende for mig at tanke v power ??

• #21   9. maj 2018 Jeg kørte omkring 60km længere på en tank i min corolla GSi fra 91 kunne ikke mærke forskel men den var mere økonomisk.

• #22   9. maj 2018 De få Hk oktan 99 giver på en almindelig motor kan man ikke mærke, den smule længer man køre på litteren svare sikkert ikke overens med den ekstra pris det koster og om der renser motoren ?? ja ifg. Shell men findes der uvildig dokumentation på det? det tvivler jeg så på.

https://www.youtube.com/watch?v=WTaBngvsPrc

• #24   9. maj 2018 Easy4 fat det dog selv. se videoen

• #30   9. maj 2018 Arrh det er ikke helt relevant, at forholde sig til en 15 år gammel artikel fra Berlingske.
    Tror der er løbet meget vand gennem å'en siden da smiley

• #32   10. maj 2018 Easy kører vel en dag træt i have en dum kommentar til alt.

• #33   10. maj 2018 #32
    håbet har man da..

• #34   10. maj 2018 Han minder mig om en udtalelse fra min gamle matematik lærer:

Hellere sidde stille på bagerste rækkke og lade de andre tro man er dum, end kæfte op og fjerne enhver tvivl.

• #35   10. maj 2018 Der er rigtig mange moderne turbo motorer som ikke yder deres opgivne hk/nm på 95 oktan. Hvis man læser instruktionsbøgerne fx står der i min at bilen kan køre på 92/95 oktan men for fuld ydelse kræver det minimum oktan 98 og der er kun 1 mulighed i dagens danmark for det. Vpower.
    På et rullefelt er der 30-35hk/75-80Nm forskel på Shell 95 og Vpower på en som min.

Har set flere selv små motorer der også kræver højoktan for at opnå fuld opgiven ydelse. Fx Ford's små 1,0 ecoboost og vw tsi/tfsi.

Derudover får alm motorer også bedre motorgang/trækkraft/benzinforbrug på højoktan. Jeg har kørt Vpower de sidste 10-12år på alt fra 1.6 til 3,0 med og uden tryk. Og kører efter de har lukket en masse stationer stadig en stor omvej for at tanke, selvom det økonomisk bedre kan betale sig at tanke på en af de 4 tankstationer jeg har indenfor 2-3km.

• #36   10. maj 2018 #30 Det der er relevant i en 15år gammel artikel er at V-Power ikke er de ekstra penge værd.
    Og det er i dag som for 15år siden.

Easy4 du læser da vist kun det du vil læse, det er FDM og ADAC der er kommet frem til det. og tak for linket, men hvad du mente i en tidliger tråd er jo ikke ensbetydende med det er korrekt hvad du skriver.

• #37   10. maj 2018 #35 Det er enligt lidt sjovt, har selv lige fået chippet min Fiesta 1.0 Ecoboost 125Hk det sjove er at den blev rullet til 133Hk standard og på 95 oktan.
    Tror der er mere Placebo forbundet med at tanke 99 Okt.

Er det den Golf R32 der får 30-35hk/75-80Nm ekstra ved at køre på 99Okt V-Power ?

• #38   10. maj 2018 Det er en Vectra OPC. og den får ikke 30-35hk extra. Den mangler 30-35hk på 95 oktan.

Det samme har jeg set med en 200hk Scirocci tfsi. Den manglede 25hk på 95 oktan. En kammerats Focus 1.0 140hk trak ujævnt og manglede power på toppen. Forsvandt efter der kom højoktan i tanken.

Og den video fra 5th gear kan rende og hoppe. De har ikke forstand på hvordan moderne motorstyringer virker når de skifter mellem brændstofferne så hurtigt.

Men er jo tydeligt du ikke vil køre på Vpower og aldrig har prøvet det så kan jo være ligemeget at diskutere.

• #39   10. maj 2018 Jo jeg har prøvet V Power af og til på biler både standard og biler der er optimeret til 95 okt = ingen mærkbar effekt hos mig, MEN om det giver 5 Hk ekstra ?? det kan jeg ikke mærke alligevel. Det jeg ville frem til var at hos almindelige bilister er det spild af de ekstra penge det koster.
    Noget andet med de biler der er kørt ind på V Power der har vi altid tanket det.

• #41   10. maj 2018 Skift tændrør til iridium.
    Chip din bil
    Vpower..

Prøv nu og se om der er forskel?
    På min getz køre Vpower lidt længere på liter, men ikke meget.. Ca 50 km mere og det kan jeg ikke bruge til noget så tanker jeg bare den billige 95 fra ingo smiley
    - giver bare injektionsrens engang i mellem og det synes jeg den har det godt af

• #43   10. maj 2018 Easy falder 25 øren aldrig for dig så du fatter hvor træt folk her er af at læse dit evindelige bavl, dumheder og ligegyldige kommentarer. smiley

• #45   10. maj 2018 #43
    solen bliver blå før han fatter noget.....

• #46   10. maj 2018 Det er ved være mange år siden vi har haft en lignende pause klovn her.

• #47   10. maj 2018 Faktisk var der en anden easy agtig navn. Han blev smidt ud af bg.

• #48   11. maj 2018 Det der v-power er efterhånden svært og finde synes jeg.
    Men i og med at jeg også altid har troet det ikke ville give noget på min lille 1,5 suge japs .
    Ja så har jeg bare tanket 95. Og så har motoren bare fået en deciliter motorens (tror det Lindemanns) ved hver anden eller tredje tankfuld.
    Jeg har mange korte ture. Så jeg bliver nød til og være bare liiiiidt sød ved motoren.

• #51   15. maj 2018 Smider lige et link til Bilmagasinets test af brændstof 92/95 og V Power.
    På denne bil giver det ca. 14 Hk ekstra i forhold til okt.92
    https://shellcard.dk/fileadmin/user_upload/Shell_-saertryk_4siders_Online__002_.pdf

• #52   15. maj 2018 Kører kun V-power i min Bmw smiley

• #53   15. maj 2018 Hej

Har ikk selv mærket den store forskel på min ecob med 156hk chippet med 95, men den køre længere på literen og prisforskellen går næsten lige op.. Skal man være rigtig god ved sin motor så hellere skifte olien tit i stedet..

• #54   15. maj 2018 På min bil står der i instuktionsbogen at der skal tankes 98/99 oktan og kan mærke forskel hvis der tankes 95

• #55   15. maj 2018 Navnligt vag tfsi/tsi har stor gavn af v-power. Nok laver de norm hp på 95 oktan, men de laver mere på v-power, især chippet.

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #56   15. maj 2018 Hej. Jeg har en Clio ST 90 tce, og har prøvet at kører i en periode på Shell V power. Motoren kørte blødere, og jeg kunne generelt kører i et højere gear end normalt - og derved et par km/l end normalt. Den trak en smule bedre, men ikke noget jeg kunne argumentere at det var prisen værd. Så hellere tænk Miles Plus fra CircleK. Det er der jeg kan få flest km/l på en tank. (Kører 140km landevej dagligt)

• #57   15. maj 2018 V-power giver heller ikke den store mening på en motor med lav ydelse om 0.9 tce. V-power er bedre brændstof end miles plus, miles plus kun er 95 oktan.

• Morfar
    Morfar Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 3 Biler: 1 Svar: 1
    #58   15. maj 2018 Køre kun V-Power i min Mercedes 300e og den køre mærkbart meget bedre og lidt længere på det. smiley

• #59   15. maj 2018 Jeg har prøvet det på en 1200 cc HD motorcykel,en Audi 4,2 og en 7,5 liters amerikaner. Kan ingen forskel mærke andet end på pengepungen........

• #60   15. maj 2018 Tror jeg vil prøve det 6.mdr i min 4.2 Fsi den er lavet til 98, men kørt ind til 95, og har brugt en del rens og octanboost.

• #61   15. maj 2018 Jeg kører udelukkende på v power og har altid gjort det , min Mazda 6 er opgivet til 12.5 på literen mener jeg , har lige kørt fra det nordjyske til Svendborg til konfirmation og så til grænsen og så hjem igen , på 610km skulle jeg kun fylde 38.5 liter Benz på igen , altså kørte jeg 16 på literen og min motor har aldrig gået bedre , den går mere jævnt bare rent generelt det , ingen turbo på den bare en 2.0 med de 150hk , det var med en fart pilot det stod fast på 110 hele vejen ( gps måling ) med klima anlægget tændt grundet heden og det bose anlæg som Mazda er født med.

Og så står der i øvrigt på det mærkat på inder siden af tank dækslet ( Min 95 super )

Så jeg holder til at tro på at v power giver noget bedre økonomi frem for at køre på 92 eller 95

• Jakob K
    Jakob K Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #62   15. maj 2018 Jeg køre V-Power hver tredje gang ca. Og når jeg skal på lang tur. Det giver en friskere motor, som går mere jævnt og er kvikkere i acceleration. Man kan sikkert ikke måle at din motor får flere kræfter. Men næste gang du køre langt så er det da værd at prøve, om det renser lidr og giver dig en friskere motor.

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #63   15. maj 2018 V-power og 0,9 turbo. Jamen dog. Lav en video hvor du fyrer koger i bakgear og drifter baglæns.

• Lasse R. L
    Lasse R. L Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Svar: 1
    #64   16. maj 2018 Hvorfor ikke bare prøve det. Det er ihvertfald ikke dårligt for din motor. worst case, spild af penge.

Kør med det et stykke tid. skift brændstof og se om du syntes der er forskel. Så kender du svaret.

Jeg køre normalt ikke med V-Power. Men har prøver det af. Syntes faktisk det har positiv effekt, men ikke så meget at jeg jeg fortsatte med at køre på det.

• #65   16. maj 2018 Jeg kunne mærke når jeg kørte på V-Power i min lille 1,1 Punto. Den fik liv at køre på det når den skulle køre langt. I min Subaru wrx kører jeg udelukkende på V-power. På 95 trækker den ujævnt.

• #66   16. maj 2018 Christian H #63
    Nu var det jo ikke for at være Brian smart og tro jeg fik 200 hk!
    Det var skam bare et spørgsmål om vedligeholde og passe på din motor smiley

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #67   16. maj 2018 OK.

• #68   16. maj 2018 Gør din egen erfaring der er ikk andet at gøre , køre selv på V-power til diesel er meget tilfreds , god tur

Kommentér på:
V-power